marc b Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik heb een vraag m.b.t. de naalddruk meting . Ik heb een VPI scout met jwm 9 arm en grado element. Met een nauwkeurige digitale naalddrukmeter heb ik twee metingen gedaan. Een op de draaischijf (de arm loopt dan schuin omhoog,door de hoogte van de naalddrukmeter) en een ernaast ter hoogte van de draaischijf.Een paar cd-tjes stapelen, met de meter erop,zodat hij precies op gelijke hoogte komt met de draaischijf. Dit blijkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik wil niet lullig doen, maar wat denk je zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 zei de psycholoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 kijk even in dit topic voor een aanpassing van het digitale wegertje klik hier daar vind je dit fotootje: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 De Rogeriaanse methode. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 Dat betekend dus dat al die mensen die op de draaischijf met een digitale meter wegen zonder 'verloopje' er dus een gram naast zitten Ik maak gebruik van een weger die veel platter is als die op de foto. Het verloop lijkt er al te veel boven te zweven of is dit precies een plaatdikte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Dat betekend dus dat al die mensen die op de draaischijf met een digitale meter wegen zonder 'verloopje' er dus een gram naast zitten geloof ik geen f...ck van. Net als de grote afwijking van de Shure balansweger wat door enkele wordt beweert, dat valt reuze mee. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 om al die mensen maken wij ons hear niet druk Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 Het is heel simpel uit te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Vroeger had je op school een vak genaamd mechanica. Krachten driehoekjes tekenen , blokjes bij hellingen opslepen en meer van die ongein. Denk es na wat er gebeurt wanneer niet op het plaat oppervlak wordt gemeten. Maar boven het plaat oppervlak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 De afregeling van de VTA heeft dus ook weer grote invloed op de naalddruk en vise versa. Ik dacht dat dit minime verschillen waren,maar op < 1cm maarliefst 1gram verschil had ik niet verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 hoe nauwkeurig is het wegertje (geeft het consequent dezelfde uitslag?) dat je hebt eigenlijk en welk wegertje heb je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Ik geloof dat Marc b het inmiddels in de gaten heeft. Inderdaad, verander je de VTA dan veranderd o.a. ook je naaldkracht. En met die digi wegertjes wordt het keurig in beeld gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 hoe nauwkeurig is het wegertje (geeft het consequent dezelfde uitslag?) dat je hebt eigenlijk en welk wegertje heb je? Een MS 50 nauwkeuig tot op 0,01 gram. Ik heb het vanavond nog een keer gemeten, omdat ik bij de meting naast de draaischijf geen rekening had gehouden met de dikte van de plaat en het maakte wel degelijk weer een verschil. De metingen geven wel konstant dezelfde waarden. < 1 cm = 1 gram 1mm =0,1 gram Waarom zouden we dan nog kijken of een naaldweger wel 0,01 gram nauwkeurig moet zijn De ene plaat is ook dikker dan de andere. Wat als de draaitafel 2mm 'uit het lood staat' ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Wat als de draaitafel 2mm 'uit het lood staat' ? Dat is iets wat echt niet mag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Beste, Dus het instellen is toch wel erg belangrijk , dat het goed en nauwkeurig gebeurt want als je iets veranderd, veranderen de andere parameters mee. Toch valt het in de meeste gevallen met de naaldkracht wel mee, want ik doe het een beetje anders. Eerst stel ik de naaldkracht in op pakweg 2.5 gram daarna ga ik het verlagen totdat ik met mijn meetapparatuur de juiste meetgegevens krijg en een vervormingsvrij plaatje. Als deze gevonden naaldkracht binnen de opgegeven waardes van de fabrikant liggen , is het element goed en ga ik de andere instellingen nalopen. Indien de opgegeven waarde buiten die van de fabrikant vallen , krijgt de Importeur het element terug . Er bestaan fabrikanten van top elementen die de elementen zo nauwkeurig maken dat de opgegeven waarde exact is en ook moet worden aangehouden, deze waarde is dan ook exact opgegeven en niet een van tot waarde. Een voorbeeld is van de Fabrikant Jan Allaerts Cartridges, deze geeft een waarde op die binnen 0,1 gram nauwkeurig moet worden aangehouden. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts