Jump to content

W.A.F.

Blade
 Share

Recommended Posts

Hallo Forumleden en Forumlezers, ik wil het met jullie over iets hebben, waarvan ik denk dat de meeste of in ieder geval een heleboel al eens mee te maken hebben gehad of te maken gaan krijgen.

De allom bekende WAF of voor wie het nog niet weet, de Women's Acceptatie Factor.

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik wil hiermee de homosexuele audiofiele medemens niet uitsluiten van dit verhaal maar in de volksmond heet het nu eenmaal zo.

Wat ik wil is dat een ieder zijn bevindingen hier kenbaar maakt en wellicht nog tips heeft voor deze of gene en zeker diegene die nog moeten gaan samenwonen.

Ik zal maar de spits afbijten en mijn verhaal met jullie gaan delen;

Eigenlijk gelijktijdig met de interesse in/voor het vrouwelijk schoon, ontstond ook de interesse in audio. In dit stadium doen zich de WAF perikelen nog niet voor, tenminste bij mij niet. Was inmiddels al wel voorzien van aardig wat audio opgesteld op mijnkamer in mijn ouderlijk huis.

Totdat de eerste serieuze schone zich aankondigt en de hormonen kermis gaan vieren en er plannen worden gemaakt om samen te gaan wonen. De erfenis aan audio die meekomt vanuit de ouderlijke woning is dan vaak voor de W nog wel acceptabel omdat alles nog nieuw en spannend is maar dat zal zeker gaan veranderen.

Nu is het met audio anders als met vrouwen, als je op audio bent uitgekeken (sorry uitgeluisterd) en je wilt wat anders of je gaat upgraden dan doe je de oude audio de deur uit en de nieuwe er in. Probeer dat nu maar eens zo makkelijk met je vrouw of vriendin.

Maar een beetje audiofiel is toch altijd bezig om zijn set te verbeteren c.q. veranderen.

Mijn manco was (let wel WAS) dat ik graag luidsprekers zelf bouwde en daarmee soms wel met 4 paar tegelijk in huis bezig was (Ja ja, ik weet het, dat is vragen om moeilijkheden) en dat viel niet altijd in goede aarde. Mijn reactie was dan altijd "Dit zijn echt de laatste die ik bouw" en dan was het weer even rustig in huis.

Maar ja, audio is net een virus wat regelmatig de kop opsteekt dus kwam er weer een ander (meestal beter natuurlijk) ontwerp op tafel en daar ging ik weer. Mijn luidsprekers bouwde ik wel elke keer iets groter dus werkte ik er aa om de WAF steeds iets uit te breiden. Het bouwen probeerde ik wel zoveel mogelijk uit het zicht te doen (geen schuur en ook geen garage, dus op zolder) en pas het resultaat te laten zien als het gereed was en de reactie was dan meestal "Ja...................leuk". Maar deze manier van werken leverde (in ieder geval bij mij) de minste frustratie en spanning op. Dus zie dit in ieder geval voor de zelfbouwers als een TIP.

WAF heeft voor ca. 90% betrekking op de luidsprekers, omdat deze meestal het meest dominante audio onderdeel in de keten zijn. Totdat die vervloekte melkpakjes op de markt kwamen, een hele hoge WAF, maar een dramatisch geluid. Gelukkig heb ik daar nooit over hoeven discussi

Hallo Forumleden en Forumlezers, ik wil het met jullie over iets hebben, waarvan ik denk dat de meeste of in ieder geval een heleboel al eens mee te maken hebben gehad of te maken gaan krijgen.

De allom bekende WAF of voor wie het nog niet weet, de Women's Acceptatie Factor.

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik wil hiermee de homosexuele audiofiele medemens niet uitsluiten van dit verhaal maar in de volksmond heet het nu eenmaal zo.

Wat ik wil is dat een ieder zijn bevindingen hier kenbaar maakt en wellicht nog tips heeft voor deze of gene en zeker diegene die nog moeten gaan samenwonen.

Eigenlijk gelijktijdig met de interesse in/voor het vrouwelijk schoon, ontstond ook de interesse in audio. In dit stadium doen zich de WAF perikelen nog niet voor, tenminste bij mij niet. Was inmiddels al wel voorzien van aardig wat audio opgesteld op mijnkamer in mijn ouderlijk huis.

Totdat de eerste serieuze schone zich aankondigt en de hormonen kermis gaan vieren en er plannen worden gemaakt om samen te gaan wonen. De erfenis aan audio die meekomt vanuit de ouderlijke woning is dan vaak voor de W nog wel acceptabel omdat alles nog nieuw en spannend is maar dat zal zeker gaan veranderen.

Nu is het met audio anders als met vrouwen, als je op audio bent uitgekeken (sorry uitgeluisterd) en je wilt wat anders of je gaat upgraden dan doe je de oude audio de deur uit en de nieuwe er in. Probeer dat nu maar eens zo makkelijk met je vrouw of vriendin.

Maar een beetje audiofiel is toch altijd bezig om zijn set te verbeteren c.q. veranderen.

Mijn manco was (let wel WAS) dat ik graag luidsprekers zelf bouwde en daarmee soms wel met 4 paar tegelijk in huis bezig was (Ja ja, ik weet het, dat is vragen om moeilijkheden) en dat viel niet altijd in goede aarde. Mijn reactie was dan altijd "Dit zijn echt de laatste die ik bouw" en dan was het weer even rustig in huis.

Maar ja, audio is net een virus wat regelmatig de kop opsteekt dus kwam er weer een ander (meestal beter natuurlijk) ontwerp op tafel en daar ging ik weer. Mijn luidsprekers bouwde ik wel elke keer iets groter dus werkte ik er aa om de WAF steeds iets uit te breiden. Het bouwen probeerde ik wel zoveel mogelijk uit het zicht te doen (geen schuur en ook geen garage, dus op zolder) en pas het resultaat te laten zien als het gereed was en de reactie was dan meestal "Ja...................leuk". Maar deze manier van werken leverde (in ieder geval bij mij) de minste frustratie en spanning op. Dus zie dit in ieder geval voor de zelfbouwers als een TIP.

WAF heeft voor ca. 90% betrekking op de luidsprekers, omdat deze meestal het meest dominante audio onderdeel in de keten zijn. Totdat die vervloekte melkpakjes op de markt kwamen, een hele hoge WAF, maar een dramatisch geluid. Gelukkig heb ik daar nooit over hoeven discussi

Ik snap de moeilijkheid niet.

1 ding dat vrouwen doen, zeuren.

Nieuwe schoenen, nieuw behangetje, na je snapt het wel.

jij "alleen' je audiohoekje, zij de rest, zonder jou hoekje te storen.

die van mij heeft net weer een komplete nieuwe voor en achtertuin (daar heb ik dus een nieuwe DAC,Sub en digi kamera voor) en zij maar denken dat ze er goed vanaf komt, je moet het ook een beetje 'brengen'. :P

Welke 'eigenaardigheden' heeft je vrouw waar jij aan moe(s)t wennen Blade :unsure:

In het begin wellicht het drankgebruik???????????

Nee, geintje, tuurlijk gaat dit over en weer als wisselwerking maar ook mijn vrouw heeft een bepaalt koopgedrag waarbij ik mijn bedenking heb maar laat dit maar zo.

We blijven allemaal unieke persoonlijkheden en moeten toch proberen om elkaar op basis hiervan te respecteren en als je mijn verhaal goed leest, valt het allemaal nog wel mee en heb ik toch aardig mijn zin kunnen doordrijven.

Groeten,

Marcel

MANNEN....JULLIE ZIJN TOCH WEL DE BAAS IN HUIS? :D

Mijn wil is wet hoor :P

(shit enig gerommel vanuit de keuken, weer die ketting te lang) :lol:

Zo te zien kost het jou wel enige moeite om die status te handhaven :P

:D

Gelukkig heeft ze wel een hersencel meer dan een koe :lol:

Oei, laat haar dit niet lezen :) Gelukkig voor haar heb ik een paar relatief kleine monitor speakers (ATC SCM20SL), Compacte versterker en mooie glimmende draaitafel in een net meubel. Geen gekkigheid met vuistdikke kabels en zelf in elkaar gesoldeerde componenten...

Geen enkel probleem. Zij zocht zelfs een grotere plasma uit dan ik op het oog had. Wat wil je nog meer?

Da's niet zo gek, de meeste vrouwen zijn gek op tv kijken :rolleyes:;)

Nee het zijn de speakers van twee meter hoog en 70cm breed....daar hebben ze wat tegen :(

De mmeeste mmmaar nniet aallemmmaaal, gggelllukkkig. :D:D:D

Ik heb een keer een TL subwoofer gebouwd van een kartonnen koken van 1.10 meter lang en een diameter van 30 cm.

Toen mijn meisje het laag hoorde wat dat ding produceerde mocht ie blijven. Hij heeft vier jaar midden in de huiskamer tussen de design meubelen gestaan.

Nu hebben we twee elegante breedband luidsprekers en is de woofer niet meer nodig, dat vindt ze toch wel leuker.

Mist ze de trillingen in het laag niet? :(:(:(

Nu hebben we twee elegante breedband luidsprekers en is de woofer niet meer nodig, dat vindt ze toch wel leuker.

Wat zijn nu weer breedband luidsprekers :unsure: Hebben die een spectrum van 0Hz tot 100.000Hz of zo :confused:

Je vergist je Henk, het zijn elegante breedband luidsprekers, die hebben een frequentie spectrum van 0 - 200 KHz. :rolleyes:

Ja, twin sisters Twiggy.

En bleren die meiden. :D

Wat zijn nu weer breedband luidsprekers :unsure: Hebben die een spectrum van 0Hz tot 100.000Hz of zo :confused:

Je vergist je Henk, het zijn elegante breedband luidsprekers, die hebben een frequentie spectrum van 0 - 200 KHz. :rolleyes:

KeesW, ken jij toevallig een Duitser?

Beste Ravon,

Ik ken Kees W persoonlijk maar hij zal vast wel een Duitser kennen :lol:;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Nee. Je mist het diepste laag en het hoogste hoog. Al moet ik zeggen dat ik mijn subwoofer nauwelijks mis. Alles wat tussen hoog en laag in doet ie mooi, geen gedoe met hoorbare crossover filters. Puntbron. Stemmen, Jazz en klassiek doet ie prachtig, minder geschikt voor rock en zware orkesten. Laat dat nou precies in mijn muzieksmaak passen. Ze spelen mooi met mijn klasse D versterkertje met de Tripath 2020 chip. Als je deze luidsprekers bij 47labs wilt kopen kosten ze 3500 dollar en als je zelf bouwt ietsje minder.

http://www.sakurasystems.com/products/essence.html

Haaaaaa het is een TL systeem met Jordan driver B) maar die geeft ook de hoge tonen wel aardig weer ;)

Marcel