Jump to content

Hanaloog

carl
 Share

Recommended Posts

Hallo Haudio,

Waarom verspil je je tijd aan dit forum? Ga een boek schrijven over platenspelers en alles wat daar bij komt kijken. Volgens mij weet je er verschrikkelijk veel van.

Het omgaan met platenspelers is een "dying art" - je zou nog iets leuks nalaten ook niet iedereen heeft die kans.

In alle eerlijkheid ben ik een beetje nieuwsgierig wat jij in huis hebt staan.

Ga zo door,

Carl

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar wat Haudio thuis heeft staan. Ik weet dat hij mooi spul heeft staan in zijn zaakje in Sneek. Maar over zijn thuis installatie heb ik hem nog niet gehoord.

Dus Haudio, zou je ons kunnen vertellen wat voor opstelling jij thuis hebt?

Groet,

Rienk

Guest Jeroen Leeflang

Hoe kom je erbij op dat platenspelers een dying art zijn. Er worden nog steeds platen gemaakt en de productie neemt zelf weer toe.

Ik draai overigens alleen CD en DVD, maar zou gerust een goede platenspeler willen hebben. Ik heb namelijk nog een kleine 150 LP's en ongeveer 300 single

's liggen. Zonde om niet meer te draaien.

Hallo Jeroen,

Voorzover het oude analoog opgenomen platen betreft koop ik de opname indien mogelijk op LP. Een goed adres is www.highfidelity.net

Als het in Duitsland geperste platen zijn betaal je zo'n 50 piek. Voor mij de moeite waard. Dat neemt niet weg dat ik niet veel mensen ken die een platenspeler bij wijze van spreken blind kunnen inregelen. In die zin een dying art die vastgelegd zou moeten worden met alle ins en outs.

Carl

Beste Carl,

Elke dag ben ik nog steeds bezig om mijn kennis te verrijken op het gebied van Audio.

Op het moment dat ik alles weet, in het bijzonder van platenspelers ga ik overwegen om dat boek te schrijven.

Vroeger ? en het is echt niet zo lang geleden vind ik, ben ik gereedschapmaker geweest , dus ik ben gek op alles wat met fijnmechanica te maken heeft als het nauwkeurig moet en is gemaakt en het heeft dan ook nog met platenspelers te maken dan ben ik in mijn nopjes.

Dus voor mij zit er iets meer aan vast dan alleen muziek en daarom ben ik misschien niet objectief ten opzichte van het geluid die een platenspeler kan weergeven.

Daarom wil ik en kan ik geen afscheid nemen van analoog geluid en ik hoop vele mensen met mij.

Verder bestaat mijn set uit de volgende komponenten :

Bron Acoustic-Solid draaitafel met 3 armen en daarin gemonteerd 3 elementen want zonder die dingen komt er zo'n raar geluid uit (wel heel zacht)

Een gemodificeerde Teac met een VRDS loopwerk.

Voorversterker Sphinx project 4 (buizen) met een buizen pre-pre ingebouwd en losse van MF.

Eindeversterker van Radford (buizen).

Tuner van Onkyo.

Luidsprekers van Audio Exclusief .

Nakamichi cass.deck

Kabel Supra 4x4 mm2

Interlink Siltech

'' Lieder het lied

'' Audioquest

,, van den Hul

En om begrijpbare redenen regelmatig iets anders.

Maar bovenstaande gaat niet weg !

En echt waar een CDspeler kan mij echt wel bekoren.

Maar voor mij hebben platen iets meer wat ik nog niet zo lang geleden hoorde deed mijn haren ter berge rijzen, een platenbons vertelde mij dat ze in het jaar 1980-1981 de kwaliteit van platen terug hebben gebracht om CD te promoten !!

Dit wist ik niet maar ik geloof het onmiddelijk.

Verder bedankt voor je lovende woorden en als je een vraag hebt op platenspeler gebied of iets anders dan zal ik proberen het te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Haudio alias Hanaloog

Goed gevonden 1

AS