Jump to content

Jack

Haudio
 Share

Recommended Posts

Tja, wat is een tuner liefhebber. De man heeft het ook over radio luisteren en muziek ontdekken, en daar kan ik me ook in vinden. Momenteel gebruik ik een Marantz ST-6000 en die geeft me een prima geluid op de kabel.

Tja, wat is een tuner liefhebber. De man heeft het ook over radio luisteren en muziek ontdekken, en daar kan ik me ook in vinden. Momenteel gebruik ik een Marantz ST-6000 en die geeft me een prima geluid op de kabel.

De ST6000 heb ik ook en klinkt echt goed, echter ik luister thuis niet zo veel radio.

Marcel

Ik ben nog een Tuner liefhebber.

Hij staat met andere woorden (bijna) altijd aan.

Tijdens wel wakkerworden (wekkerradio), in de auto met als aanvulling MiniDisc, op het werk (simpele Tuner-versterker)....

... en natuurlijk thuis, in mijn A-Set :-)

Ik heb me gek gezocht op Ebay maar de passende tuner voor mijn C02-M02 en heb hem gevonden in de vorm van de Luxman T530.

Geen RDS of andere toeters en bellen.

Wel een dijk van een tuner met een prachtig geluid. Heeft C.A.T. systeem (vraag me niet wat dat is) B)

Henri

Ik speel momenteel (nog maar) een kleine veertien dagen met een Kenwood KT 6500 (dacht ik zo??). Gevonden op het grof vuil, meegenomen omdat er zo'n enorme kast rond zit, het lijkt bijna een Copland :lol:;) . Ik dacht als het ding het niet doet weeral een kast uitgespaard, maar hij deed het, z

Wordt er nog wel analoog muziek uit gezonden? :o

Op onze lokale klassieke radio (zie boven) worden regelmatig live opnames uitgezonden, vanuit diverse concertzalen, ook vanuit het buitenland, soms zelfs live! Of dit signaal gedigitaliseerd wordt weet ik niet, waarschijnlijk wel, maar een goede digitalisering doet niet zo h

Jack heeft een interessante site, zijn hier ook nog tuner liefhebbers ?

Jazeker Haudio,

Ik heb nog een AM/FM tuner Yamaha TX 950,mooi vol geluid en in hele kleine stapjes (0.1 Mhz) regelbaar i.p.v. de gebruikelijke stapjes van 0.5 Mhz. Ook voorzien van narrow band fijntuning. A lmet al een prima tuner

Luister

Ik heb mijn FM 4 en soms klinkt hij voor geen kanten maar soms.... Alles te maken met de antenne. Maar ja om nu weer een antenne op het dak te zetten.

Overigens wil ik nog een keer een klassieke tuner hebben.

Carl

Behalve 2 Akai tuners, waarvan eentje zo'n leuke K-o4, heb ik een heldere ruisvrije Philips tuner en dan ook nog:

Sansui TU217 op hobbyzolder

Sansui TU9-S in huiskamer

Favoriet programma: vrijdagavond : Around Midnight, Hans Montel of Mattel: Topjazz from over zie wurld zammaarzegge. Superprogramma.

Allerlei andere zenders passeren de revue. Ik ben af en toe aan het scannen met die 9-S. Werkt voortreffelijk. Ik luister vaak naar de Belg, die kunnen echt leuke muziek uitkiezen. En ze zenden volgens mij veel zuiverder uit dan Hilversum. Minder digitale troep ertussen. Geen geld voor zeker... En op WDR4 kunnen ze er soms ook wat van. Af en toe zit ik een halve avond op een engelse zender. Jazz of klassiek.

Die TU217 moet wel een sterk signaal hebben om ruisvrij te zijn. Maar klinkt ook prima. Tuner is een erg onderschat medium. Een goeie tuner is echt ontzettend muzikaal.

Gegroet,

Ik heb ook diverse tuners :blink: :

Marantz Model 2110 (scope tuner)

Marantz Model 120 (scope tuner)

B&O 700 tafelradio (1969)

Revox A76 (1973)

Pioneer TX-500A (1973, 1e midi set?)

Sony ST-88 (boekenplank 1973)

Sony ST-5600 (1973)

Marantz ST-450

Sonab (2x), L&G, Wharfdale, Bose, Dansk reciever

Helaas dat veel zenders erg slecht zijn ;) . Ik gebruik de bovenste Marantz tuners dagelijks. Ik wil binnenkort een Dynalab antenne kopen, schijnt een flinke verbetering te zijn. De Beomaster 700 en de Pioneer TX-500 staan allebei ook spelend aangesloten. Zoals ze hier in Utereg zeggen: 'Lache woar!'

Leuk al die lampjes!! :D

Groeten, Fred

Toch wel erg leuk die scope tuners, zoals je ziet op de foto heeft de scope verschillende mogelijkheden....zie schakelaars eronder.

Ik heb zelf een Revox B760, luister af en toe als ik geen zin heb om over de muziekkeus na te denken. Ook vind ik radio luisteren leuker dan TV kijken (wat dan ook nooit doe) en je hoort soms eens wat nieuws.

De tuner staat bij mij altijd UIT <_<

De mijne staat aan, maar er zit geen antennekabel in :P Geprobeerd om de CAI op mijn ouwe buizenradio aan te sluiten (experiment (nog) niet geslaagd) en daarna te beroerd om hem weer op de tuner aan te sluiten. Kan je nagaan hoeveel radio ik luister <_<

Vroeg

Nee, radio is een grote bron van ergernis. In 95% van de gevallen draaien ze ook nog muziek waar je op dat moment absouluut geen zin hebt, als ze al muziek draaien.  <_<

Helemaal mee eens. Het feit dat een ander de muziekkeuzes maakt is het grote probleem van radio.

http://www.daysequerra.com/

Oke tot morgen , het wordt mooi weer :lol:

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Guest tubejack

Hallo net nieuw hier... ik weet niet of het goed gaat....

Ook ik vind dat er veel geOHed wordt op de radio.

's morgens in de auto is dat wel lekker, dan blijf je wakker.

Overdag of 's avonds vind ik dat niks .....

Op een simpele raamantenne , ontvang ik veel stations, samen met mijn

2e tuner op de kabel is er voor elk moment en stemming van de dag

wel een leuk station te vinden. hier staat ie ook minstens 10 ....12 uur

per dag aan.

Dat radio niks is, kan er bij mij niet in, keuze zat, net als andere media.

Ik heb een ruime collectie muziek, desondanks kom ik vaak genoeg muziek tegen

die ik al jaren niet meer gehoord heb en vreemdgenoeg zo delen van de tekst mee

kan zingen. Ook luister ik naar muziek die ik zelf niet gauw zo kopen zoals Jazz via

Arrow FM.

Van mij mag radio best vernieuwender zijn, de meeste artiesten waar ik de afgelopen maanden muziek van gekocht heb, heb ik vaak eerst op de TV gezien.

Radio kan kwalitatief ook heel goed klinken, ik heb een paar tuners die mooier

klinken als de gemiddelde cd-speler. Voor wie een beetje handig is zet zoiets

zelf in een paar avonden in elkaar = ook leuk om te doen.

Groet,

Jack

Draaien ze muziek op de radio ???

Op het werk is het 10 keer op een dag hetzelfde deuntje + een berg gelul.

De ene dj wil nog leukere opmerkingen maken dan de ander, ze lachen er zelfde het hardste om :lol:

Dat probleem moet je ook zoeken bij je collegas die nu juist per se naar die hele vervelende zender willen luisteren. Eigenlijk is elke zender op den duur vervelend als je er veel naar luistert en zit de oplossing in regelmatig een andere zender opzetten en vooral niet te veel. (pas op voor overdosis radioactiviteit)

Ik heb de laatste tijd vaak Veronica aanstaan en dat is met veel 70'er jaren muziek best te pruimen. Arrow heeft ook best wel goede muziek af en toe...

slechte zenders zijn voor mij vooral Radio3 en 538