WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 We hebben hear te maken met mensen die omhoog zijn gevallen wegens gebrek aan zwaartekracht. Mensen die zich zo ontzettend goed voelen. Mensen die ver verheven boven de rest van de mensen rondzweven. Mensen die nooit geen fouten maken. Ik zal wel draaien.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 Ik durf er tenminste voor uit te komen dat ik lang niet alles weet. Dat ik mede daarom op dit forum af en toe wat schrijf (meestal serieus), en daar dan ook wel weer leuke en zinnige reacties op terug krijg. Ik durf er ook voor uit te komen dat ik soms met technisch luisteren bezig ben. Maar ook dat ik meestal gewoon naar muziek luister. Ik vindt het trouwens belachelijk om te stellen dat mensen met technische kennis niet audiofiel zouden kunnen zijn. Is dat voorbehouden aan dorpsgekken of zo.... Hoevaak ben ik erniet voor uit gekomen en meerdere die dat doen...het probleem is Hans ontken het maar niet dat gebeurt maar al tevaak hear. Is dat als je een siltech durft tekopen je meteen de grond in wordt gemept en wordt bestempeld als zijnde audiofiel. Het hypocriete gedeelte ervan is dat diegene die het hardste kwaken hear. Zijn vaak nunet diegene die al jaren bezig zijn met set te perfectioneren. En dat noem ik hypocriet Let op ik doel niet op jou hoor. Maar je snapt me hopelijk wel een beetje. Helemaal mee eens, maar ons wel audiofiele heikneuters noemen. Dat was ik niet Sorry... dit was niet zo bedoelt. Eigenlijk meer voor die er net boven stond..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 het verschil tussen een muziekliefhebber en een audiofiel is meestal dat de een zich schaamt voor zijn hobby en de ander niet. Je schamen omdat je muziekliefhebber bent..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 Ik hou ermee op schiet toch niet op de vooroordelen zullen wel blijven mbt muziekliefhebber zijn of audiofiel. Ik heb mooi mijn eigen meuk en ben er blij mee ik neem aan jullie ook..dus tja eigenlijk de moeite niet erover verder tegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 Dat was ik. Als ik iets niet weet zeg ik dat of ik hou mijn mond. Dat scheelt een hoop gedoe. Als iemand een dure kabel koopt moet ie dat lekker zelf weten. Het wordt anders als zo iemand technische onzin gaat kakelen over kabels. Zou een audiofiel slechthorende ook zijn gehoorapparaat in zijn setomschrijving opnemen? 'T wordt nog anders, wanneer jij over die kabels schrijft terwijl je nog nooit op een serieuze manier geprobeerd hebt om de verschillen ook werkelijk te horen. Bij jouw (en vele anderen) staat n.l. al bij voorbaat vast dat het toch niks uitmaakt. En dat heb ik nou tegen op mensen die audiofielen belachelijk maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 Ik hou ermee op schiet toch niet op de vooroordelen zullen wel blijven mbt muziekliefhebber zijn of audiofiel. Ik heb mooi mijn eigen meuk en ben er blij mee ik neem aan jullie ook..dus tja eigenlijk de moeite niet erover verder tegaan Waarom heb jij je meuk niet in je ondertekening staan? Staat in z'n setbeschrijving.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 het verschil tussen een muziekliefhebber en een audiofiel is meestal dat de een zich schaamt voor zijn hobby en de ander niet. Je schamen omdat je muziekliefhebber bent..... Erg domme opmerking. is dat niet lastig dat jij altijd zo goed weet wanneer er iets dom is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 het verschil tussen een muziekliefhebber en een audiofiel is meestal dat de een zich schaamt voor zijn hobby en de ander niet. Je schamen omdat je muziekliefhebber bent..... Erg domme opmerking. Hoezo...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 Ik hou ermee op schiet toch niet op de vooroordelen zullen wel blijven mbt muziekliefhebber zijn of audiofiel. Ik heb mooi mijn eigen meuk en ben er blij mee ik neem aan jullie ook..dus tja eigenlijk de moeite niet erover verder tegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 het verschil tussen een muziekliefhebber en een audiofiel is meestal dat de een zich schaamt voor zijn hobby en de ander niet. Je schamen omdat je muziekliefhebber bent..... Erg domme opmerking. is dat niet lastig dat jij altijd zo goed weet wanneer er iets dom is? Bovenstaande opmerking van jou is dom omdat ie arrogant is en kwetsend kan zijn. Sorry , daar moet natuurlijk Hans staan. Niet arrogant, wel kwetsend, maar daar voel jij toch niks van, want jij bent onschendbaar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 Ik hou ermee op schiet toch niet op de vooroordelen zullen wel blijven mbt muziekliefhebber zijn of audiofiel. Ik heb mooi mijn eigen meuk en ben er blij mee ik neem aan jullie ook..dus tja eigenlijk de moeite niet erover verder tegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 het verschil tussen een muziekliefhebber en een audiofiel is meestal dat de een zich schaamt voor zijn hobby en de ander niet. Je schamen omdat je muziekliefhebber bent..... Erg domme opmerking. is dat niet lastig dat jij altijd zo goed weet wanneer er iets dom is? Bovenstaande opmerking van jou is dom omdat ie arrogant is en kwetsend kan zijn. Sorry , daar moet natuurlijk Hans staan. Niet arrogant, wel kwetsend, maar daar voel jij toch niks van, want jij bent onschendbaar.... Dat jij mij niet kunt schenden betekent nog niet dat ik onschendbaar ben, Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 Ik hou ermee op schiet toch niet op de vooroordelen zullen wel blijven mbt muziekliefhebber zijn of audiofiel. Ik heb mooi mijn eigen meuk en ben er blij mee ik neem aan jullie ook..dus tja eigenlijk de moeite niet erover verder tegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 En ik dan? Tja... jij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 Ik kan dit bijna niet meer bijhouden Maar volgens mij wordt de sfeer in dit topic ineens anders.... Van heel leuk naar en misschien wordt het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 het verschil tussen een muziekliefhebber en een audiofiel is meestal dat de een zich schaamt voor zijn hobby en de ander niet. Je schamen omdat je muziekliefhebber bent..... Erg domme opmerking. is dat niet lastig dat jij altijd zo goed weet wanneer er iets dom is? Bovenstaande opmerking van jou is dom omdat ie arrogant is en kwetsend kan zijn. Sorry , daar moet natuurlijk Hans staan. Niet arrogant, wel kwetsend, maar daar voel jij toch niks van, want jij bent onschendbaar.... Dat jij mij niet kunt schenden betekent nog niet dat ik onschendbaar ben, Hans. Heb je je broer erbij gehaald? Nee hoor, jij en ik zijn aan het testen wie het zwaarst is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 augustus 2005 Author Report Share Posted 30 augustus 2005 het verschil tussen een muziekliefhebber en een audiofiel is meestal dat de een zich schaamt voor zijn hobby en de ander niet. Je schamen omdat je muziekliefhebber bent..... Erg domme opmerking. is dat niet lastig dat jij altijd zo goed weet wanneer er iets dom is? Bovenstaande opmerking van jou is dom omdat ie arrogant is en kwetsend kan zijn. Sorry , daar moet natuurlijk Hans staan. Niet arrogant, wel kwetsend, maar daar voel jij toch niks van, want jij bent onschendbaar.... Dat jij mij niet kunt schenden betekent nog niet dat ik onschendbaar ben, Hans. Heb je je broer erbij gehaald? Nee hoor, jij en ik zijn aan het testen wie het zwaarst is... Dat gaat lang duren zo. Zullen we er maar mee stoppen? Welterusten.... M'n ene oog slaapt al.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Er wordt nogal verschillend over gedacht. Is het een ernstige afwijking die je niemand gunt, of is het een hobby die je geweldig kunt combineren met het luisteren naar muziek.??? Ik denk het laatste. Maar ik hoor hier nogal andere berichten. Zeg het maar..... ik vind het een vreselijk eng woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Een audiofiel is iemand die, gemotiveerd door een niet onderbouwde en ondefinieerbare zucht naar verbetering van muziekweergave, doorlopend op zoek is naar oplossingen voor niet bestaande problemen. Laat nou m'n broer een audiofiel zijn, met een enorme hoeveelheid technische kennis.... Hij lacht zich meestal dood om de onbenullige technische uitleg van de "deskundige" hear. waarom lezen wij dan niks van hem kan hij mooi tekst en uitleg geven kunnen wij misschien ook nog wat leren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 augustus 2005 Author Report Share Posted 31 augustus 2005 Staat in z'n setbeschrijving.... Die mag jij wel eens aanpassen Setbeschrijving Linn LP12+Micro Benz MC Gold Philips SACD1000 Array Obsedian Ph-1 Array Obsidian A-2 Array Quartz S-2 (proto) Infinity Renaisance R90 Visonik Netfilterblok Bekabeling Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Er wordt nogal verschillend over gedacht. Is het een ernstige afwijking die je niemand gunt, of is het een hobby die je geweldig kunt combineren met het luisteren naar muziek.??? Ik denk het laatste. cool.gif Maar ik hoor hier nogal andere berichten. dry.gif Zeg het maar..... Tja, beide mogelijkheden kunnen. Audio = ik hoor en fiel (komt van philos) is liefhebben, beminnen. Dus je houdt van wat je hoort, je bemint het. Nou, om kort te zijn, zijn er een hele hoop dingen die ik niet graag hoor. In dat geval is het iets dat ik niemand gun. Aan de andere kant kan het je wel helpen om te luisteren cq genieten van muziek. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 ik vind het een vreselijk eng woord. 'Tis ook een beetje dood paard waar weer eens aangetrokken wordt Hadden we dit al niet eens uitgekouwd? http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...57&hl=audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Je vergeet de audiopolitie Ravon, als je blokgolf te veel harmonischen produceert geeft die je een bekeuring. En kabels die van rechts komen hebben altijd voorrang, tenzij jij met je dropveter, ach laat maar ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 augustus 2005 Author Report Share Posted 31 augustus 2005 ik vind het een vreselijk eng woord. 'Tis ook een beetje dood paard waar weer eens aangetrokken wordt Hadden we dit al niet eens uitgekouwd? http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...57&hl=audiofiel Eigenlijk zou ik het woord audiofiel weer een beetje waardigheid willen geven. Nu, en in dat vorige topic ook, lijden we aan een besmettelijke ziekte of zo. Ik denk dat het de naam is voor mensen die met toewijding aan hun hobby bezig zijn. Kreten zoals audiofielgeneuzel e.d. slaan mi dan ook helemaal nergens op. net zo min als wielrennersgeneuzel of antiekverzamelaarsgeneuzel...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts