Sebastiaan de vries Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Beste Spido, Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik vind juist Bach uitblinken in harmonieen. Die man heeft dingen gedaan en bedacht die gewoon geniaal zijn. Als Bach er niet was hadden we nu niet allemaal die stoere Septiem en sus acoorden in de lichte muziek. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Beste Bas, Bach durfde inderdaad heel veel, en was/is (nog steeds) inderdaad van onschatbare waarde. Hij waagde harmonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 maar de mensch heeft iedere keer weer die begeerte naar meer en beter.dat is met vrouwen zo , dat is met auto's zo , dat is met muziek zo. het probleem ligt bij ons, en deze redenering waarbij "ons", "de mensch", kennelijk bestaat uit mannen die van het consumptieartikel vrouw steeds "meer en beter" willen, moet ons nader brengen tot het begrip audiofiel? Een onthullend kijkje in het gedachtengoed van een audiofiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 PS: Hou toch op met je K3. Ook dat is bagger van de bovenste plank man! Groeten, Bas K3 bagger van de hoogste plank? ja als je ze gaat vergelijken met Bach wel, maar als je ze vergelijkt met andere artiesten die kindermuziek maken zijn ze wel erg goed Je moet dus geen appels met peren vergelijken en artiesten waarderen om wat ze in hun segment en doelgroep doen/brengen. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 PS: Hou toch op met je K3. Ook dat is bagger van de bovenste plank man! Groeten, Bas K3 bagger van de hoogste plank? ja als je ze gaat vergelijken met Bach wel, maar als je ze vergelijkt met andere artiesten die kindermuziek maken zijn ze wel erg goed Je moet dus geen appels met peren vergelijken en artiesten waarderen om wat ze in hun segment en doelgroep doen/brengen. Marcel Als je bedenkt dat K3 als "serieuze" artiesten zijn begonnen, maar door de kinderen aanbeden werden en hun repertoir daarna hebben bijgesteld, denk ik dat je terecht van bagger mag spreken. Maar er is nog altijd beter naar te luisteren dan naar Frenske Boer of die heupwiegende negerdellen met de rijmelaars die door het beeld lopen als een spast. Als je je vroeger zo (voort)bewoog, werd je als zwaar gehandicapte in een inrichting gestopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Als je die meiden in een interview hoort spreken is het ook niet te pruimen. Net drie ADHD kleuters. Geef mij maar Ome Willem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Maar er is nog altijd beter naar te luisteren dan naar Frenske Boer of die heupwiegende negerdellen met de rijmelaars die door het beeld lopen als een spast. Als je je vroeger zo (voort)bewoog, werd je als zwaar gehandicapte in een inrichting gestopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 PS: Hou toch op met je K3. Ook dat is bagger van de bovenste plank man! Groeten, Bas K3 bagger van de hoogste plank? ja als je ze gaat vergelijken met Bach wel, maar als je ze vergelijkt met andere artiesten die kindermuziek maken zijn ze wel erg goed Je moet dus geen appels met peren vergelijken en artiesten waarderen om wat ze in hun segment en doelgroep doen/brengen. Marcel Als je bedenkt dat K3 als "serieuze" artiesten zijn begonnen, maar door de kinderen aanbeden werden en hun repertoir daarna hebben bijgesteld, denk ik dat je terecht van bagger mag spreken. Maar er is nog altijd beter naar te luisteren dan naar Frenske Boer of die heupwiegende negerdellen met de rijmelaars die door het beeld lopen als een spast. Als je je vroeger zo (voort)bewoog, werd je als zwaar gehandicapte in een inrichting gestopt. Voor zo ver ik weet is K3 opgezet door Studio100 met als doelgroep jonge kinderen en niet als serieuse artiesten gericht op tieners of zo. marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Als je die meiden in een interview hoort spreken is het ook niet te pruimen. Net drie ADHD kleuters. Geef mij maar Ome Willem. Zo spreken alle Vlamingen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Voor zo ver ik weet is K3 opgezet door Studio100 met als doelgroep jonge kinderen en niet als serieuse artiesten gericht op tieners of zo. marcel Beste Marcel, Ja dus mag het maar bagger zijn? Dat is nou juist mijn bezwaar. Hoe jonger je kinderen met bagger opvoedt, termeer ze zich niet bewust zijn van het feit dat het bagger is. Ook voor jongeren kinderen kun je kwaliteitsmuziek maken die nog steeds interessant is. K3 is een commercieel product. Diezelfde mensen die dat verkopen kunnen ook auto's verkopen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 erik heeft een liedje gehoord. vergeef mij erik maar je woorden klinken erg bijbels gezocht of? ha joopus! het was niet bijbels maar Hoeksche waards nu je het toch over bijbels hebt, een dominee hier in het dorp zei: De liefde en de muziek zijn twee hele mooie emotionele dingen die wij hier op aarde nog mogen heben. maar zelfs deze twee dingen weten wij mensen nog te misbruiken. ik zie de muziek die Bas als voorbeld noemde (MTV bagger) dan ook hetzelfde als de liefde van de hoertjes aan de keileweg in R'dam. aleen ter bevrediging van onze eindeloze begeertes, daarom is het van groot belang dat wij de goede muziek weten te waarderen. en daarom kan alleen de goede muziek ons een volledige voldoening geven waarachter een emotie schuilgaat die ons een meter van onze luisterstoel tilt, en ons laat zweven tussen hemel en aarde zonder dat wij in staat zijn te denken aan endere veel minder belangrijke dingen. met echte liefde is het net zo trouwens.... er blijft alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Tjongejonge, het lijkt wel op de discussies die ik wel eens voerde met "kunst" liefhebbers. Zij bepaalden wel wat goede smaak was, daar was het volk te dom voor. Oftewel, gun ieder zijn smaak, al is het een andere dan die van jezelf. Er is weinig objectief aan smaak hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Er is weinig objectief aan smaak hoor.. Daar heb ik wel eens leuke onderzoekjes en experimenten van gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Als jij mijn smaak respecteert, respecteer ik op mijn beurt jouw wansmaak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Als jij mijn smaak respecteert, respecteer ik op mijn beurt jouw wansmaak! Toch grappig dat je het jezelf aantrekt maar doelde niet op JOUW experimenten Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 september 2005 Author Report Share Posted 5 september 2005 Als jij mijn smaak respecteert, respecteer ik op mijn beurt jouw wansmaak! Hoe kun jij nou 'n smaak hebben.... je bestaat niet eens.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Als jij mijn smaak respecteert, respecteer ik op mijn beurt jouw wansmaak! Respect moet je verdienen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Als jij mijn smaak respecteert, respecteer ik op mijn beurt jouw wansmaak! Respect moet je verdienen.. Wel, wanneer beginnen jullie daarmee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Als jij mijn smaak respecteert, respecteer ik op mijn beurt jouw wansmaak! Hoe kun jij nou 'n smaak hebben.... je bestaat niet eens.... Draai die zin eens om spido jij bent de pp lover remember Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Voor zo ver ik weet is K3 opgezet door Studio100 met als doelgroep jonge kinderen en niet als serieuse artiesten gericht op tieners of zo. marcel Beste Marcel, Ja dus mag het maar bagger zijn? Dat is nou juist mijn bezwaar. Hoe jonger je kinderen met bagger opvoedt, termeer ze zich niet bewust zijn van het feit dat het bagger is. Ook voor jongeren kinderen kun je kwaliteitsmuziek maken die nog steeds interessant is. K3 is een commercieel product. Diezelfde mensen die dat verkopen kunnen ook auto's verkopen. Groeten, Bas Ja maar een kind moet wel kind kunnen zijn h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 K3 boeiend om dat hier te volgen Ik heb een dochter van 5.5 en eentje van 13 maand Wel Lana vindt K3 te gek omdat het nederlands is, verstaanbaar, goed mee te zingen en verwondering opwekt enz Leg ik de Stones op of Pixies dan begint ze daar ook op te dansen en wilt ze weten wat ze nu juist zeggen in die andere taal, maw ze moet haar kunnen uitleven op het ritme; K3 bullshit noemen vind ik zeer gemakkelijk en goedkoop Indien ze geen succes hadden in de Benelux, dan zouden ze heus geen 5 cd's maken Wie heeft al de teksten al eens deftig gelezen? Zo onnozel zijn die soms niet hoor Ik vind dat K3 een mooie fantasiewereld kan maken voor al die kleintjes, zeer visueel... Ik wil best eens weten wat commerciele muziek is en welke niet? of zogezegd alternatief? White Stripes die nu naar Vorst Nationaal komen, is nu eig zo mainstream als het maar kan zijn... Voor alle duidelijkheid ik ben voor White Stripes en Pukkelpop en Lowlands en minder Werchter om nu maar eens grote namen van festivals te noemen Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Kinderen zitten nog op een heel ander nivo, dus laat ze ook lekker naar hun nivo muziek luisteren. We hoeven er toch niet direct ouwe wijven van te maken Kijk en dat vind ik nou grote onzin. Kinderen tot een jaar of 4 - 5 zitten op geen enkel niveau. Die absorberen alles wat je ze voorzet, ontdekken wat lekker is en wat niet. Mijn vrouw werkt nu zo'n 10 jaar in de kinderopvang met groepen van 0 tot 12 jaar. Het valt haar juist op dat peutergroepen van rond de 3 jaar ook erg open staan voor b.v. klassiek, maar ook voor blues en sommige (harmonishe) jazz en het niet alleen beperkt is tot de verstaanbare "kleutertaal" van K3. Als zo'n groep kleintjes erg druk is en ze zet wat rustig klassiek op (van H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Mijn vrouw werkt nu zo'n 10 jaar in de kinderopvang met groepen van 0 tot 12 jaar. Het valt haar juist op dat peutergroepen van rond de 3 jaar ook erg open staan voor b.v. klassiek, maar ook voor blues en sommige (harmonishe) jazz en het niet alleen beperkt is tot de verstaanbare "kleutertaal" van K3. Als zo'n groep kleintjes erg druk is en ze zet wat rustig klassiek op (van H Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 september 2005 Author Report Share Posted 6 september 2005 Audiofiele kinderen.... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Mijn vrouw werkt nu zo'n 10 jaar in de kinderopvang met groepen van 0 tot 12 jaar. Het valt haar juist op dat peutergroepen van rond de 3 jaar ook erg open staan voor b.v. klassiek, maar ook voor blues en sommige (harmonishe) jazz en het niet alleen beperkt is tot de verstaanbare "kleutertaal" van K3. Als zo'n groep kleintjes erg druk is en ze zet wat rustig klassiek op (van H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts