Jump to content

Audiofiel.....???

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck
maar de mensch heeft iedere keer weer die begeerte naar meer en beter.

dat is met vrouwen zo , dat is met auto's zo , dat is met muziek zo.

het probleem ligt bij ons,

en deze redenering waarbij "ons", "de mensch", kennelijk bestaat uit mannen die van het consumptieartikel vrouw steeds "meer en beter" willen, moet ons nader brengen tot het begrip audiofiel?

Een onthullend kijkje in het gedachtengoed van een audiofiel. ;)

PS: Hou toch op met je K3. Ook dat is bagger van de bovenste plank man! ;):D

Groeten,

Bas

K3 bagger van de hoogste plank? :huh: ja als je ze gaat vergelijken met Bach wel, maar als je ze vergelijkt met andere artiesten die kindermuziek maken zijn ze wel erg goed :rolleyes:

Je moet dus geen appels met peren vergelijken en artiesten waarderen om wat ze in hun segment en doelgroep doen/brengen.

Marcel

Groeten,

Bas

K3 bagger van de hoogste plank? :huh: ja als je ze gaat vergelijken met Bach wel, maar als je ze vergelijkt met andere artiesten die kindermuziek maken zijn ze wel erg goed :rolleyes:

Je moet dus geen appels met peren vergelijken en artiesten waarderen om wat ze in hun segment en doelgroep doen/brengen.

Marcel

Als je bedenkt dat K3 als "serieuze" artiesten zijn begonnen, maar door de kinderen aanbeden werden en hun repertoir daarna hebben bijgesteld, denk ik dat je terecht van bagger mag spreken. :rolleyes:

Maar er is nog altijd beter naar te luisteren dan naar Frenske Boer of die heupwiegende negerdellen met de rijmelaars die door het beeld lopen als een spast. Als je je vroeger zo (voort)bewoog, werd je als zwaar gehandicapte in een inrichting gestopt. <_<

Maar er is nog altijd beter naar te luisteren dan naar Frenske Boer of die heupwiegende negerdellen met de rijmelaars die door het beeld lopen als een spast. Als je je vroeger zo (voort)bewoog, werd je als zwaar gehandicapte in een inrichting gestopt. <_<

:lol::lol::lol:

Groeten,

Bas

Marcel

Als je bedenkt dat K3 als "serieuze" artiesten zijn begonnen, maar door de kinderen aanbeden werden en hun repertoir daarna hebben bijgesteld, denk ik dat je terecht van bagger mag spreken. :rolleyes:

Voor zo ver ik weet is K3 opgezet door Studio100 met als doelgroep jonge kinderen en niet als serieuse artiesten gericht op tieners of zo.

marcel

Voor zo ver ik weet is K3 opgezet door Studio100 met als doelgroep jonge kinderen en niet als serieuse artiesten gericht op tieners of zo.

marcel

Beste Marcel,

Ja dus mag het maar bagger zijn? Dat is nou juist mijn bezwaar. Hoe jonger je kinderen met bagger opvoedt, termeer ze zich niet bewust zijn van het feit dat het bagger is. Ook voor jongeren kinderen kun je kwaliteitsmuziek maken die nog steeds interessant is. ;)

K3 is een commercieel product. Diezelfde mensen die dat verkopen kunnen ook auto's verkopen.

Groeten,

Bas

erik heeft een liedje gehoord. :D

vergeef mij erik maar je woorden klinken erg bijbels gezocht of? <_<

ha joopus! :D

het was niet bijbels maar Hoeksche waards ;)

nu je het toch over bijbels hebt,

een dominee hier in het dorp zei: De liefde en de muziek zijn twee hele mooie emotionele dingen die wij hier op aarde nog mogen heben.

maar zelfs deze twee dingen weten wij mensen nog te misbruiken.

ik zie de muziek die Bas als voorbeld noemde (MTV bagger) dan ook hetzelfde als de liefde van de hoertjes aan de keileweg in R'dam.

aleen ter bevrediging van onze eindeloze begeertes,

daarom is het van groot belang dat wij de goede muziek weten te waarderen.

en daarom kan alleen de goede muziek ons een volledige voldoening geven waarachter een emotie schuilgaat die ons een meter van onze luisterstoel tilt, en ons laat zweven tussen hemel en aarde zonder dat wij in staat zijn te denken aan endere veel minder belangrijke dingen.

met echte liefde is het net zo trouwens.... ;)

er blijft alleen

Tjongejonge, het lijkt wel op de discussies die ik wel eens voerde met "kunst" liefhebbers. Zij bepaalden wel wat goede smaak was, daar was het volk te dom voor.

Oftewel, gun ieder zijn smaak, al is het een andere dan die van jezelf. Er is weinig objectief aan smaak hoor.. ;)

marcel

Beste Marcel,

Ja dus mag het maar bagger zijn? Dat is nou juist mijn bezwaar. Hoe jonger je kinderen met bagger opvoedt, termeer ze zich niet bewust zijn van het feit dat het bagger is. Ook voor jongeren kinderen kun je kwaliteitsmuziek maken die nog steeds interessant is. ;)

K3 is een commercieel product. Diezelfde mensen die dat verkopen kunnen ook auto's verkopen.

Groeten,

Bas

Ja maar een kind moet wel kind kunnen zijn h

K3

boeiend om dat hier te volgen

Ik heb een dochter van 5.5 en eentje van 13 maand

Wel Lana vindt K3 te gek omdat het nederlands is, verstaanbaar, goed mee te zingen en verwondering opwekt enz

Leg ik de Stones op of Pixies dan begint ze daar ook op te dansen en wilt ze weten wat ze nu juist zeggen in die andere taal, maw ze moet haar kunnen uitleven op het ritme;

K3 bullshit noemen vind ik zeer gemakkelijk en goedkoop

Indien ze geen succes hadden in de Benelux, dan zouden ze heus geen 5 cd's maken

Wie heeft al de teksten al eens deftig gelezen?

Zo onnozel zijn die soms niet hoor

Ik vind dat K3 een mooie fantasiewereld kan maken voor al die kleintjes, zeer visueel...

Ik wil best eens weten wat commerciele muziek is en welke niet?

of zogezegd alternatief?

White Stripes die nu naar Vorst Nationaal komen, is nu eig zo mainstream als het maar kan zijn...

Voor alle duidelijkheid ik ben voor White Stripes en Pukkelpop en Lowlands en minder Werchter om nu maar eens grote namen van festivals te noemen

Gr

stef

Kinderen zitten nog op een heel ander nivo, dus laat ze ook lekker naar hun nivo muziek luisteren. We hoeven er toch niet direct ouwe wijven van te maken <_<

Kijk en dat vind ik nou grote onzin. Kinderen tot een jaar of 4 - 5 zitten op geen enkel niveau. Die absorberen alles wat je ze voorzet, ontdekken wat lekker is en wat niet.

Mijn vrouw werkt nu zo'n 10 jaar in de kinderopvang met groepen van 0 tot 12 jaar. Het valt haar juist op dat peutergroepen van rond de 3 jaar ook erg open staan voor b.v. klassiek, maar ook voor blues en sommige (harmonishe) jazz en het niet alleen beperkt is tot de verstaanbare "kleutertaal" van K3. Als zo'n groep kleintjes erg druk is en ze zet wat rustig klassiek op (van H

Mijn vrouw werkt nu zo'n 10 jaar in de kinderopvang met groepen van 0 tot 12 jaar. Het valt haar juist op dat peutergroepen van rond de 3 jaar ook erg open staan voor b.v. klassiek, maar ook voor blues en sommige (harmonishe) jazz en het niet alleen beperkt is tot de verstaanbare "kleutertaal" van K3. Als zo'n groep kleintjes erg druk is en ze zet wat rustig klassiek op (van H