Jump to content

Audiofiel.....???

WanFie
 Share

Recommended Posts

Beste Henrie,

Jij bent een uitzondering op de cocacola generatie. Die doet nl niet de moeite zelf iets te ondekken.

Ik ga me al bijna speciaal voelen ;):D:P

Maar serieus, ik ben het met Groene Leeuw eens. Je ziet bij optredens van 'betere' pop/rock-bands altijd heel veel jong volk rondlopen. Ik denk ook dat dat komt doordat die jongeren niet tevreden zijn met de commerciele shit. Misschien is het wel een minderheid, zou best kunnen (ik heb er geen cijfers over of zo), maar het is toch nog best een grote groep. En die groep gaat zelf op zoek naar muziek die ze wel bevalt. Muziek zit volgens mij in je (ik bedoel dus niet muzikaliteit). En als het in je zit, ga je vanzelf een keer zoeken naar muziek die je mooi vindt. Ik denk zo rond de puberteit. Diegenen die muziek niet echt interesseren, slikken de commerciele zooi wel...

Zit nu wel te denken waarom ik zo van muziek houd trouwens. Ik bedoel, m'n ouders draaien zelden muziek, dus ik heb het niet van hun 'geleerd' of zo. M'n vader interesseert het echt totaal niet. Hij luistert wel eens wat muziek, maar dan alleen via radio (tegenwoordig ook wel klassiek) en wie het gemaakt heeft, dat weet hij echt niet. M'n moeder eigenlijk net zo, al interesseert zij zich er wel wat meer voor. Maar wel apart dat m'n broer en ik veel muziek luisteren. En m'n zusje begint ook steeds meer 'smaak' te ontwikkelen. Eerst was het bij haar ook de commerciele zooi (die boybands die een jaar of 5 geleden zo in waren bijvoorbeeld), maar ze gaat steeds meer naar bands als Keane, Coldplay (vind jij niks, Sodejuu, weet ik ;) ), Muse, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en dat soort muziek luisteren. Het is niet echt mijn smaak, maar het is iig stukken beter dan de gemiddelde top 40-meuk. Al staat dit ook wel in de top 40 denk ik (ik volg dat niet)... Ook wel leuk dat ze eerst nooit iets van mijn muziek moest hebben, maar de laatste tijd wel eens in m'n cd-mapje zit te kijken of er nog iets bij zit wat ze misschien wel leuk vind. Queens Of The Stone Age heeft ze al eens van me 'gejat'... :)

Stelling: Een smaak kan je aangepraat worden <_<

Nou, er is anders een tijd veel moeite in gestoken door menigeen om jongeren aan klassieke muziek te krijgen. Resultaat: 0

dat ligt niet aan de muziek ,

roken is veel smeriger dan klassieke muziek , en toch kiezen veel jongeren ervoor. :rolleyes:

als ik morgen een klassiek stuk schrijf met een clip vol blote vrouwen erbij , en ik laat dat 40 keer per dag op de radio horen dan vind iedereen het ineens mooi.

de stelling vasn sodejuu klopt dus, ;)

Stelling: Een smaak kan je aangepraat worden <_<

Nou, er is anders een tijd veel moeite in gestoken door menigeen om jongeren aan klassieke muziek te krijgen. Resultaat: 0

dat ligt niet aan de muziek ,

roken is veel smeriger dan klassieke muziek , en toch kiezen veel jongeren ervoor. :rolleyes:

als ik morgen een klassiek stuk schrijf met een clip vol blote vrouwen erbij , en ik laat dat 40 keer per dag op de radio horen dan vind iedereen het ineens mooi.

Ja jij weet het wel. Nou kom op dan met die clip!

En jij vond roken zo smerig dat je jaren bezig was om eraf te komen.. :P

Dat bedoel ik dus <_<B) . Al is het een beetje moeilijk op voorhand een klassiek stuk te schrijven (of begrijp ik de term "klassiek" verkeerd :blink: ) en zijn die blote vrouwen niet zo goed op de radio waar te nemen :rolleyes::P;)

(...)

roken is veel smeriger dan klassieke muziek ,

(...)

Helemaal mee eens, klassieke muziek is smerig, roken is veel smeriger, maar de combinatie heren, die is onovertroffen, dat kan ik u verzekeren :lol::lol::lol:

Met opgewekte groet,

Guest Hubertinus

Ik vind het maar een vies woord. Echt ook iets waar men het op straat over heeft. Heb je het gehoord: hij is audiofiel!

Nee, daar hoef je echt niet mee uit de kast te komen.

Hubertinus

Ik vind het maar een vies woord. Echt ook iets waar men het op straat over heeft. Heb je het gehoord: hij is audiofiel!

Nee, daar hoef je echt niet mee uit de kast te komen.

Hubertinus

Kijk, dat bedoel ik nou.....

Audiofiel zijn is heel respectabel hoor. net zoals Frankofiel of Bibliofiel.

Bomofiel daarintegen is minder. Dat is n.l. iemand die takken afrukt... :rolleyes: