gvy Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Hallo, Zoals ik in een ander topic beschreef, heb ik dus mn oude pioneer PD-7100 naar de zak gemaakt...helaas. In een rush (wegens plots geen muziek meer) en ook omdat ik nog geen dvd speler had , kocht ik een pioneer dv-585A. Bij uitpakken en installeren was me direct duidelijk dat deze alleseter welliswaar heel multi is , maar toch duidelijk een stap achteruit was ten opzichte van m'n oude pioneer PD-7100. Het audio beeld is veel minder open, vlakker en zelfs wat irritant bij luid spelen. Afijn, ik heb nu toch al een DVD speler... Mijn vraag nu. Wat raden jullie mij aan om als CD speler te overwegen (die dus wel het niveau haalt of overschrijdt van m'n vroegere speler) Budget... middenklasse dus (ik geef geen fortuinen uit) max 500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Je zou ook nog een externe dac kunnen overwegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Kijk eens op tweedehands, daar worden ze te kust en te keur aangeboden voor dat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 31 augustus 2005 Author Report Share Posted 31 augustus 2005 Je zou ook nog een externe dac kunnen overwegen. tja, kan dat ? Die DV585A heeft wel een optische en coaxiale digitale audiouitgang, normaal gezien om aan te sluiten op een AV receiver. Waarschijnlijk kan ik die ook aan een externe DAC hangen? Wat wel zeker is, is dat ie geen SACD of dvd audio afspeelt via die uitgang. Momenteel niet zo erg want ik heb toch geen sacd's of dvd audio discs. Welke dacs zijn dan de moeite in mijn prijsklasse? Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 31 augustus 2005 Author Report Share Posted 31 augustus 2005 Kijk eens op tweedehands, daar worden ze te kust en te keur aangeboden voor dat geld. Inderdaad CJ, Maar voor tweedehands ben ik (in het geval van CD spelers) een beetje bang. Wat is de staat van de lazer??? De reden dat ik m'n oude pioneer verprutst heb was net dat ie aan het haperen was op zelfgebrande cd 'r s (daar waar die op andere cd spelers wel ok waren.) Aan de andere kant... Voor die 500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Welke dacs zijn dan de moeite in mijn prijsklasse? Geert Volgens mij zo'n beetje allemaal, maar daar verschillen de meningen over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 2e hands Meridian 506.20. mvg JWV Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Je zou ook nog een externe dac kunnen overwegen. tja, kan dat ? Die DV585A heeft wel een optische en coaxiale digitale audiouitgang, normaal gezien om aan te sluiten op een AV receiver. Waarschijnlijk kan ik die ook aan een externe DAC hangen? Wat wel zeker is, is dat ie geen SACD of dvd audio afspeelt via die uitgang. Momenteel niet zo erg want ik heb toch geen sacd's of dvd audio discs. Welke dacs zijn dan de moeite in mijn prijsklasse? Geert Zou ik niet doen. Ik heb dat voor de gein eens geprobeerd met mijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 31 augustus 2005 Author Report Share Posted 31 augustus 2005 Wel, die pioneer dv585A is een nieuwtje van pioneer die zowat alles eet en slechts 189 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ground 16v Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Wat dacht je van een NAD 521Bee van 399 voor 269? .. (EP tvcentrum) Of in de 500 tot 700 klasse een arcam of rotel cd speler. Alle drie erg muzikaal maar het is even de kunst om de juiste match te vinden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Ik weet echter inderdaad niet of de combinatie van het goedkope DVD loopwerk en een goede DAC wel werkt? Geert Bij mij wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 31 augustus 2005 Author Report Share Posted 31 augustus 2005 Ik weet echter inderdaad niet of de combinatie van het goedkope DVD loopwerk en een goede DAC wel werkt? Geert Bij mij wel. hallo CQM, Je maakt me nieuwsgierig. Ik zie dat je een marantz DV4400 kombineert met een M-audio 2496 superdac. Na wat zoeken zag ik dat die marantz een flat DVD speler is in de prijsklasse (en vermoedelijk dus ook kwaliteitsklasse) van mijn pioneer DV585A. Verder heb ik op hifi nl de bijzonder lovende recentie gelezen van de superdac. Nu vertel je me dat die combinatie voor jou echt wel werkt. Dat is interessant. Ik heb nog nooit een apart loopwerk en dac geprobeerd. Is er in jou geval een duidelijk hoorbare kwaliteitsverbetering als je CD's speelt over de ingebouwde DAC van je DVD en dan overschakelt naar de superdac? Is het dus echt de moeite, volgens jou, om die richting te overwegen kiezen? Ik vind het geluid dat momenteel uit de goedkope dvd komt (ten opzichte van mijn oude cd speler) echt heel vlak, gecompressed , hard , maar niet helder open. De vroegere brede soundstage is plots gedrongen. En geloof me, mijn ESL's kunnen nogthans echt wel mooi uit de hoek komen. Verder. Als je vb een DVD bekijkt op je televisie, gaat het geluid dan ook over de superdac? Werkt dat? Zijn er andere aandachtspunten of problemen, vervelend zaken die jij zou ervaren hebben. Alvast bedankt Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Er zijn verschillen maar subtiel. Verder wordt de datastream van een dvd door de dac niet herkend vanaf de Marantz, maar ik kan mijn dvd-recorder w Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Mijn vraag nu.Wat raden jullie mij aan om als CD speler te overwegen (die dus wel het niveau haalt of overschrijdt van m'n vroegere speler) Budget... middenklasse dus (ik geef geen fortuinen uit) max 500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 augustus 2005 Report Share Posted 31 augustus 2005 Beste, Denk ook eens aan Jungson. www.acoustic-dimension.com Ik heb deze producten al op de zaak gehad en ben er heel erg van onder de indruk! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 nogmaals: mooiste speler in deze prijsklasse is denk ik de 2e hands Meridian 506.20 (niet meer dan 400 a 450 betalen). Staat er bijna altijd wel eentje te koop. Of anders 2e hands Ah Njoe Tjoeb (moet lukken voor 375 a 400). Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 Beste, Denk ook eens aan Jungson. www.acoustic-dimension.com Ik heb deze producten al op de zaak gehad en ben er heel erg van onder de indruk! Groeten, Bas Beste Bas, Ben gaan kijken, ik ben misschien in de markt voor een vervanger voor m'n VRDS-10. Prijs en looks zijn zeker OK te noemen. Waar was je zo van onder de indruk, hoe het is gebouwd of van hoe 't klinkt? P.S. Mod. voor de VRDS is ook een mogelijkheid en dan bij Soundevolution aangezien de goede reputatie en goede ervaringen van forumleden hier. Zit al maanden met smart te wachten op de site update om een betere idee te krijgen hoe eea in elkaar zit betreffend VRDS mod's maar het gebeurt alsmaar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 1 september 2005 Author Report Share Posted 1 september 2005 Beste, Denk ook eens aan Jungson. www.acoustic-dimension.com Ik heb deze producten al op de zaak gehad en ben er heel erg van onder de indruk! Groeten, Bas Dag Bas, De Jungson ziet er inderdaad een met zorg gebouwd toestel uit , waar over is nagedacht. Ik meen te zien dat hij een Philips loopwerk gebruikt , en gezien mijn ervaring met de SACD 963 ( die werkelijk vastliep op elke gebrande CD'r die ik probeerde) , ben ik een beetje bang hiervoor, misschien ten onrechte. Dat zou ik dan zeker moeten kunnen testen voor aankoop en ik zie niet direct hoe ik (vanuit Belgie) eentje kan proberen. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 1 september 2005 Author Report Share Posted 1 september 2005 Hoy, De pioneer DV 585 A inruilen voor vb een cambridge audio Azur DVD 540D? Zijn er mensen die dit toestel in huis hebben en hoe presteert ie voor CD weergave. In reviews scoort ie op audio gebied niet slecht. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ground 16v Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 Blijft een dvd speler (-loopwerk)... Ik ben bang dat het verschil met de pioneer minimaal is.. Wil je een goede combi kijk dan naar de arcam diva dv78 of de hogere series.. (zie de recentie op hifi.nl en anders vertrouw op je eigen oren en sjouw naar je dealer ) En anders zou ik toch echt kijken naar een goede cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Beste, De Jungson's hebben sony loopwerken. Ze blinken uit in kast, voeding en klank. Soundevolution (dat ben ik dus ) heeft elke Teac vanaf de VRDS-7 t/m de VRDS-25X al onder handen gehad. Overigens een VRDS-10 moet je niet meer als standalone cd speler modifceren, maar moet echt omgebouwd worden als dedicated loopwerk. Helaas, een site update zit er voorlopig niet in. Het is zo stervensdruk dat daar helaas geen tijd voor is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Beste, De Jungson's hebben sony loopwerken. Ze blinken uit in kast, voeding en klank. Soundevolution (dat ben ik dus ) heeft elke Teac vanaf de VRDS-7 t/m de VRDS-25X al onder handen gehad. Overigens een VRDS-10 moet je niet meer als standalone cd speler modifceren, maar moet echt omgebouwd worden als dedicated loopwerk. Helaas, een site update zit er voorlopig niet in. Het is zo stervensdruk dat daar helaas geen tijd voor is. Groeten, Bas Bas je zit met een luxe probleem lees drukte dus mooi toch? Gelukkig hebben wij het ook zeer druk een beetje te druk daar de ene na de andere TD over de kop gaat. Voordeel je hebt werk nadeel de charme gaat er vanaf daar je niet echt de tijd meer hebt om complexe schakelingen uit te zoeken en dus wordt het swappen maar daar gaan we toch naar toe geen ontkomen meer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 2 september 2005 Author Report Share Posted 2 september 2005 Hallo , Bedankt Bas, misschien toch eens wat nader bekijken ( De Jungson) Hallo "ground 16V" , je hebt vermoedelijk wel een punt, ik ga maar beter niet voor een andere DVD speler. Hetzelfde is me door een audio dealer vandaag geadviseerd. Daarentegen beval hij me de cambridge Azur 640C (cd speler)heel sterk aan, in het prijssegment waar ik in zoek. Er zijn welliswaar inderdaad wel betere en vooral veel duurdere spelers, maar voornoemde speler zou volgens hem heel wat audio kwaliteit te bieden hebben, die eigenlijk zijn prijscategorie overstijgt. Ook na wat verder praten en NAD en zelfs arcam vermeld te hebben (die ook in de zaak aanwezig waren evenals veel duurdere vincent ea), bleef hij mij de cambridge warm aanbevelen. Luisteren had ik bij mijn bezoek helaas geen tijd voor vanwege andere (werk) afspraken , maar moet ik zeker doen. Zijn er mensen die zo een cambridge in huis hebben, of gehoord hebben? Hij heeft sony laser, een cambridge servosturing en transport, een Wolfson WM8740 24-bit/192kHz DAC en een afzonderlijke voeding voor de DAC. Aan de specificaties van de 3 cambridge spelers zie ik dat in prijsstijgende volgorde seeds een andere DAC is toegepast? De goedkoopste gebruikt een Crystal CS4338 de twee duurste dus twee verschillende Wolfsons. resp Wolfson WM8716 en WM8740. Iemand enig commentaar hierover? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Beste, De Jungson's hebben sony loopwerken. Ze blinken uit in kast, voeding en klank. Soundevolution (dat ben ik dus ) heeft elke Teac vanaf de VRDS-7 t/m de VRDS-25X al onder handen gehad. Overigens een VRDS-10 moet je niet meer als standalone cd speler modifceren, maar moet echt omgebouwd worden als dedicated loopwerk. Helaas, een site update zit er voorlopig niet in. Het is zo stervensdruk dat daar helaas geen tijd voor is. Groeten, Bas Bas je zit met een luxe probleem lees drukte dus mooi toch? Gelukkig hebben wij het ook zeer druk een beetje te druk daar de ene na de andere TD over de kop gaat. Voordeel je hebt werk nadeel de charme gaat er vanaf daar je niet echt de tijd meer hebt om complexe schakelingen uit te zoeken en dus wordt het swappen maar daar gaan we toch naar toe geen ontkomen meer aan. Beste Don, Daar heb je helemaal gelijk in. En ik zie het eerder als een nadeel. We hebben werk teveel. En dan letterlijk "te veel". Toch wordt er aan de modificatie's nog te weinig verdient om het rendabel te houden. Om die reden heb ik dus oa. al besloten dat we geen versterkers meer doen. Kost teveel tijd, is allemaal te lomp etc. Blijft digitaal over waar een hele grote markt voor is, en dit is iets wat de afgelopen 2 jaar alleen maar meer en meer is geworden. Echter gaat mijn eigen lol er wel vanaf, en ben ik al meerdere malen aan het overwegen de toko te stoppen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Beste, De Jungson's hebben sony loopwerken. Ze blinken uit in kast, voeding en klank. Soundevolution (dat ben ik dus ) heeft elke Teac vanaf de VRDS-7 t/m de VRDS-25X al onder handen gehad. Overigens een VRDS-10 moet je niet meer als standalone cd speler modifceren, maar moet echt omgebouwd worden als dedicated loopwerk. Helaas, een site update zit er voorlopig niet in. Het is zo stervensdruk dat daar helaas geen tijd voor is. Groeten, Bas Bas je zit met een luxe probleem lees drukte dus mooi toch? Gelukkig hebben wij het ook zeer druk een beetje te druk daar de ene na de andere TD over de kop gaat. Voordeel je hebt werk nadeel de charme gaat er vanaf daar je niet echt de tijd meer hebt om complexe schakelingen uit te zoeken en dus wordt het swappen maar daar gaan we toch naar toe geen ontkomen meer aan. Beste Don, Daar heb je helemaal gelijk in. En ik zie het eerder als een nadeel. We hebben werk teveel. En dan letterlijk "te veel". Toch wordt er aan de modificatie's nog te weinig verdient om het rendabel te houden. Om die reden heb ik dus oa. al besloten dat we geen versterkers meer doen. Kost teveel tijd, is allemaal te lomp etc. Blijft digitaal over waar een hele grote markt voor is, en dit is iets wat de afgelopen 2 jaar alleen maar meer en meer is geworden. Echter gaat mijn eigen lol er wel vanaf, en ben ik al meerdere malen aan het overwegen de toko te stoppen. Groeten, Bas Nee h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts