Groene Leeuw Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Beste, Soundevolution (dat ben ik dus ) heeft elke Teac vanaf de VRDS-7 t/m de VRDS-25X al onder handen gehad. Overigens een VRDS-10 moet je niet meer als standalone cd speler modifceren, maar moet echt omgebouwd worden als dedicated loopwerk. Groeten, Bas Beste Bas, Dat is belangrijk en nuttige informatie, daarvoor dank! Die mogelijkheid om de Teac te moden valt dan af. Dat was trouwens niet waar ik eerst aan dacht. De rest van de thread lezend hoop ik dat met Soundevolution en jezelf goedkomt(in de zin dat je beslist welke kant je gaat met je zaak). Goede ondernemers zijn er nooit teveel en zo te lezen ben je een wijze man die een sterke reputatie heeft opgebouwd, het zal ongetwijfeld goed komen. Groeten en bedank nogmaals voor de info! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Als ik zo vrij mag zijn te reageren op basis van mijn beperkte kennis van de situatie. Natuurlijk als je maanden achter elkaar 60 a 70 uur per week met je werk in de weer bent, dan dat kan nooit goed blijven gaan... Zo te lezen gaat het (naast de werkdruk) meer om het plezier en de uitdaging van het werk dan om het geld. Wordt dat beter als je er (wellicht in je eigen ogen) teveel voor vraagt? Zijn de ware liefhebber altijd diegene met de dikste portemonnee? Overigens denk ik dat een begenadigd electronicus (met ook nog muzikale kwaliteiten) best wel een uurtarief mag hanteren dat in de lijn ligt van bv een IT consultant (zo rond 100 euro/uur), maar een dergelijk tarief kan je natuurlijk alleen op het kennisintensieve en creatieve of onderzoeks deel van het werk toepassen, niet op het tijdverslindende (relatief simpele) uitvoeringswerk (tenzij er hoge handmatige vaardigheid gewenst is). Ik denk dat je beter een aantal standaard mods kunt definieren voor veelvoorkomende apparatuur, die je voor een redelijke prijs kunt aanbieden (de uitvoering kun je ook weer uitbesteden). Echte specials zullen vaar relatief duur moeten zijn. Een optie die dan voor de consument wellicht interssant is een "groeps mod". Een aantal mensen met dezelfde apparatuur (zeg 3 a 4) verdelen de ontwikkelingskosten van een bepaalde mod. Dat gaat dan wellicht wel weer ten koste van de individuele wensen, maar een goed mod zal imo altijd zijn waarde behouden. Commercieel gezien is dat alles denk ik gezonder, maar wellicht maakt het het werk ook weer minder leuk? Zo maar wat ideeen natuurlijk, uiteindelijk is het een beslissing die je zelf moet nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonysettanta Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 Heb nog een Micromega Stage 4 staan, mogelijk is dat wat je zoekt? Lees de reviews maar eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 10 september 2005 Author Report Share Posted 10 september 2005 Heb nog een Micromega Stage 4 staan, mogelijk is dat wat je zoekt?Lees de reviews maar eens. Hoy, Bedankt voor het aanbod, maar deze speler staat (dacht ik) niet echt bekend om z'n bedrijfszekerheid. Vooral het feit dat ie nogal eens kuren toont met sommige CD's schrikt me af. Ik wil dat m'n toekomstige speler probleemloos ook CD'r afspeelt. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 14 september 2005 Author Report Share Posted 14 september 2005 Hallo allemaal, Om mijn topic zo'n beetje af te ronden... Ik heb vandaag m'n nieuwe pioneer DV585-A dus ingeruild tegen een nieuwe cambridge audio azur 540D. Inderdaad, weer een DVD speler... Hij is duurder nl 429 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 september 2005 Report Share Posted 14 september 2005 Wilde ik net deze review onder de aandacht brengen http://www.positive-feedback.com/Issue21/ce595.htm Geen idee of het klopt, maar je weet maar nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 14 september 2005 Author Report Share Posted 14 september 2005 Tja, Toch wel een positieve review over een heel goedkope sony CD SACD speler. Weet je wat zo'n nieuwe cambridge audio 540D wel mist ten opzichte van mijn oude pioneer PD-7100 cd speler.. D'as de mogelijkheid om direct track 7 of 12 enz te kiezen op de remote of op het toestel zelf. Ook een koptelefoon aansluiting heeft ie niet, maar die gebruik ik toch niet en bovendien zit die op m'n A777 versterker. Maar voor de rest heb ik niet het gevoel nog iets te missen ten opzichte van een dedicated CD player. O ja , SACD speelt de cambridge niet, (dat deed de pioneer DV585A die ik ingeruild heb dus wel, die slikte ten andere alles wat op de markt te vinden is). Maar DVDaudio dan weer wel. En wat heb je aan een spelertje (voornoemde pioneer) dat sacd's speelt, maar voor de rest een beroerde audiokwaliteit neerzet (althans toch met cd's) Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 september 2005 Report Share Posted 14 september 2005 Vermoedelijk doet de Azur op CD gebied minstens net zo goed als de Sony (wellicht zelfs een tikje beter). De Sony is meer een tip voor als je echt een budget speler zoekt (met SACD m.ch als bonus). Tenminste als de review enig hout snijdt. De genoemde prijs van $150 heb ik hier nergens kunnen vinden (ligt meer in 200-300 euro range). Overigens hoe duurder/exclusiever het product, hoe goedkoper/beknopter de handleiding (valt me vaak op) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 14 september 2005 Author Report Share Posted 14 september 2005 Overigens hoe duurder/exclusiever het product, hoe goedkoper/beknopter de handleiding (valt me vaak op) Ja inderdaad, t'was wel even vervelend. Bij het bekijken van de Mylene farmer mylenium tour dvd had ik per ongeluk op het knopje P-scan geduwd op de remote.Weg beeld. k'heb verdomme een half uur gezocht voor ik door had dat ik op de I-Scan knop moest duwen om alles weer ok te krijgen. Ja inderdaad progressive scan en interlace...... Maar als daarover gewoon niets in de handleiding staat , wordt je wel effe nerveus. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts