Jump to content

soft start circuit

cgm
 Share

Recommended Posts

..

Als er al garantie op zat dan nu niet meer vanwege het zelf proberen, maar hij is in ieder geval al ouder dan een jaar.

Het relais lijkt nog goed, de elco die er op zat heb ik voor de zekerheid vervangen (kan niet meten), de diodes op de print zijn goed, blijft over het digitale circuit..

Er gebeuren gewoon rare dingen, na een tijd blijft ie schakelen, of hij schakelt uit.

Okay, das lastig. Toch kwalijk, want echt goedkoop is de LCaudio SS nu niet (heb er ook 2). Of heb je echt gekke dingen gedaan?

Misschien eens onder Lars zijn neus wrijven?

Tja, er zijn vele wegen naar Rome  :rolleyes:

;)

Ja Peter dat weet ik, maar dat simpele circuit trekt me wel. :)

Dat hangt wel direct aan het lichtnet!

Dat wordt dus erg uitkijken en zeker als het experimenteel is. De componentenwaarden hangen erg van het gebruikte relais af. Ga ik zelf liever voor iets veiligers.

;)

• 1 month later...

Even een update:

Ik heb voorlopig maar een oplossing met 2 dikke ntc's in serie op de trafo. De winkel die het had stuurde ook een folder van Amplimo mee waar het in stond. Het voldoet eigenlijk prima en kosste me weinig, dus ik weet niet of een schakeling met een relais wel nodig is nog.

Even een update:

Ik heb voorlopig maar een oplossing met 2 dikke ntc's in serie op de trafo. De winkel die het had stuurde ook een folder van Amplimo mee waar het in stond. Het voldoet eigenlijk prima en kosste me weinig, dus ik weet niet of een schakeling met een relais wel nodig is nog.

Beste CGM,

Een techneut van Bryston vertelde me ooit dat NTC's het geluid ten slechte komen. Daarom doen ze de inschakelvertraging met zeer snelle Triac's.

Groeten,

Bas

Beste CGM,

Een techneut van Bryston vertelde me ooit dat NTC's het geluid ten slechte komen. Daarom doen ze de inschakelvertraging met zeer snelle Triac's.

Groeten,

Bas

Beste Bas,

Dat geloof ik best, maar ik hoor het niet echt. :)