alabaster Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Medeforummers, Ik zit met een probleem. Een tijdje geleden heb ik een ASR versterker gekocht. Een gloednieuwe die maar geen knap geluid wilde geven. Na oeverloze correspondentie met de fabrikant heeft hij hem omgeruild voor een ander. Helaas, hetzelfde verhaal:geen push, dynamiek etc. De fabrikant vermoedt dat mijn aarding niet in orde is. De voedingsblokken heb ingebouwde netfilters en bij foutieve aarde zou dit mis kunnen gaan. Nu kan ik een electricien laten komen om alles te controleren maar ik ben bang dat die mij als een aap zal aan staan kijken. 'Hoezo, er komt toch stroom uit meneer'. Is er misschien iemand (in Friesland) die dit na kan meten/controleren? Uiteraard zal ik eventuele kosten vergoeden. Ik ben inmiddels een beetje desperate en ben zelf niet zo'n techneut dat ik dit kan uitvissen. Ik woon in Beetgum(vlak bij Leeuwarden?. Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 2 september 2005 Author Report Share Posted 2 september 2005 Toevoeging: Tips over goede bedrijven die dit kunnen sta ik natuurlijk ook open voor. Come on boys, help me out! Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Sluit deze versterker eens aan zonder dat voedingsblok. Is het en eindversterker? Zorg dan dat deze versterker (als je een blok gebruikt) als eerste in het blok zit. Ik heb zelf in het verleden ook wat geprobeert met filterblokken maar bij mij gaf het bij het gebruik van de ev ook problemen met de dynamiek. Geen push. Ik lees het nog wel van je. Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 september 2005 Author Report Share Posted 3 september 2005 Hallo Fritz, Het is niet mogelijk de versterker zonder de voedingsblokken aan te sluiten. De versterker betrekt zijn stroom van externe voedingsblokken. Hierin zitten de netfilters. Het is de Emitter II van ASR Audio. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Bestaat het risico dat je last hebt van andere problemen? In de buurt van een antennepark of radar van de vliegbasis? Ik meen dat de ASR nogal een groot frequentiebereik heeft, misschien is de HF afscherming van de interlinks en elektronica onvoldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 september 2005 Author Report Share Posted 3 september 2005 Ik zit inderdaad in de buurt van de vliegbasis, zo'n 5 km, denk ik. Bovendien is een overbuurman van mij zendamateur en heb ik al eens overspraak gehad als ik de draaitafel gebruikte. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Medeforummers, Ik zit met een probleem. Een tijdje geleden heb ik een ASR versterker gekocht. Een gloednieuwe die maar geen knap geluid wilde geven. Na oeverloze correspondentie met de fabrikant heeft hij hem omgeruild voor een ander. Helaas, hetzelfde verhaal:geen push, dynamiek etc. De fabrikant vermoedt dat mijn aarding niet in orde is. De voedingsblokken heb ingebouwde netfilters en bij foutieve aarde zou dit mis kunnen gaan. Nu kan ik een electricien laten komen om alles te controleren maar ik ben bang dat die mij als een aap zal aan staan kijken. 'Hoezo, er komt toch stroom uit meneer'. Is er misschien iemand (in Friesland) die dit na kan meten/controleren? Uiteraard zal ik eventuele kosten vergoeden. Ik ben inmiddels een beetje desperate en ben zelf niet zo'n techneut dat ik dit kan uitvissen. Ik woon in Beetgum(vlak bij Leeuwarden?. Groeten, Jos een elektricien kan je aarde doormeten, daar zal hij niet raar van staan te kijken hoor. Is gewoon een standaard meting. Heb je al een geprobeerd de versterkers zonder aarde aan te sluiten? Groet Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Tip om de invloed van de aarding op de versterker te beoordelen. Zet de versterkers eens op een niet geaarde WCD luister dan of je een verbetering hoort zo niet versterkers retour zenden en iet anders aanschaffen zo ja ook retour zenden en iets anders zoeken. Het is natuurlijk te zot dat de klank bepaald word door ja of nee aarde. Aarde heeft met veiligheid te maken maar niks met de klank is dat wel het gevalt dan is de versterker gewoon van slechten kwaliteit En ja een goed netfilter behoort aan aarde te liggen maar heeft geen invloed op de klachten die jij hier beschrijft (let een goed filter is geen filter) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Hoi Jos, hoe oud is de versterker? Omdat de voeding is voorzien van gigantisch veel zeefelco's, kan het maar zo zijn dat ie nog niet eens is ingespeeld. De inspeelperiode behelst een behoorlijk lange tijd.Ik kan me niet voorstellen dat twee identiek dezelfde versterkers dezelfde problemen vertonen. Welke speakers gebruik je? In principe stuurt een Emitter (I of II) elke speaker aan, maar toch is in deze een mooie match wel het mooiste. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 september 2005 Author Report Share Posted 3 september 2005 Hoi Frank, Deze versterker is nog maar 2 dagen oud. Het is de nieuwste versie: de Emitter II Exclusive. Ik was net bij Audio Selectief in Sneek en Henk was dezelfde mening als jij toegedaan. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 september 2005 Author Report Share Posted 3 september 2005 Even vergeten mijn speakers te noemen. Ik gebruik Tannoys 15DMT MKII. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Het is de nieuwste versie: de Emitter II Exclusive. Hoi Jos, een hele mooie versterker zeg, die Emitter II Exclusive. Met een gigantisch hoge zeefcapaciteit van 886.000 uF in de "gewone Exclusive". En 1.140.000 uF in de Exclusive Akku. Ongelooflijk veel controle over de speaker met een heel rustig en open geluidsbeeld. Maar gun deze versterker een behoorlijke inspeeltijd, en je wil nooit meer anders. Echt niet. Ik denk zelf dat je nog wel een aantal weken geduld moet hebben. Maar vooral veel muziek draaien. Heb je ook een draaitafel? Ook vinyl op een mooie platenspeler klinkt zeer mooi en open via de Emitter. ASR heeft trouwens ook hele mooie phonotrappen. Veel plezier ermee. Heb geduld en het komt allemaal goed. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Even vergeten mijn speakers te noemen. Ik gebruik Tannoys 15DMT MKII. Jos Hoi Jos, is dit een monitor speaker? Volgens mij met een dual concentric luidspreker? Daar moet de Emitter II geen problemen mee hebben. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 3 september 2005 Author Report Share Posted 3 september 2005 klopt Frank, het is een dual concentric. Ik heb ook een draaitafel. Ben benieuwd hoe de versterker zich ontwikkelt. Hij is trouwens met accu en inderdaad een enorme berg elco's. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 Beste Jos, Geloof me maar, deze versterker heeft echt enkele weken nodig om tot klank te komen. Zeker voedingen met zo'n hoge elco capaciteit. Mijn nieuwe monoblokken klonken pas na een maand vrij, luchtig en open. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 3 september 2005 Report Share Posted 3 september 2005 klopt Frank, het is een dual concentric. Ik heb ook een draaitafel. Ben benieuwd hoe de versterker zich ontwikkelt. Hij is trouwens met accu en inderdaad een enorme berg elco's. Jos Accu...........................en last van je net. wegooien die versterkers. (zeg wel even waar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Hoi Pietje, de accu is alleen voor het voorversterker gedeelte van de versterker. Er zitten ook nog twee voedingen voor het eindtrap gedeelte bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 4 september 2005 Author Report Share Posted 4 september 2005 Vanochtend een mailtje gekregen van Schaefer(fabrikant). Hij schrijft dat de vliegbasis inderdaad van invloed kan zijn op de sound. Hij gebruikt een accryl kast en hoge slew rate voor good sound, schrijft hij. Onder speciale omstandigheden zou de afscherming onvoldoende kunnen zijn. Hij adviseert een koperen plaat onder het top-deksel te plaatsen en deze te aarden. Wordt het toch nog een zelfbouw project. ZXou een fabrikant dit zelf niet moeten voorzien en er iets aan doen? Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Ik zou eerst op m'n gemak de versterker inspelen. Voordat je overhaaste beslissingen gaat nemen. Zo'n plaat kan altijd nog. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 4 september 2005 Author Report Share Posted 4 september 2005 Ben ik met je eens, Frank. Eerst maar eens een maand of twee spelen. Waar ken jij de Emitter zo goed van, zelk ook een..? Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Hoi Jos, klopt. Alleen heb ik het kleine broertje van de Emitter II. De Emitter I dus. Klik op mijn naam voor de setbeschrijving. (boven de foto van de Thiel luidspreker) Die van mij is al een aantal jaartjes oud, maar speelt nog steeds als nieuw. Gaat niet meer de deur uit, of het moet voor een nieuwe(re) Emitter zijn al dan niet met accu. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Ik zou eerst op m'n gemak de versterker inspelen. Voordat je overhaaste beslissingen gaat nemen. Zo'n plaat kan altijd nog. Frank. Als een versterker direct niet goed klinkt, zal ie dat ook na een paar maanden niet doen. Als het nu waardeloos is, zal dat na een paar maanden nooit veranderen in subliem. De investering in zo'n apparaat is gewoonweg te groot om dat risico te nemen. En dat met die vliegbasis, ja, dat is gewoon flauekul. Dan zou je anderen daar ook over moeten horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Hoi CJ, voordat er weer een ellenlange discussie losbreekt, een Emitter heeft een losse voeding. In die voeding zitten ook alle zeefelco's, en het volledig schakelend gedeelte van de versterker. De versterker hoeft ook niet in te spelen. Maar de voeding wel. Dat zal iedereen kunnen bevestigen die zijn voeding wel eens heeft ge-upgraded met black gates o.i.d. En zo'n gigantische zeefcapaciteit van meer dan 1 Farad zal echt eerst in moeten spelen. Of je het daar nou mee eens bent of niet. En die Emitter gaat echt muziek maken. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 6 september 2005 Author Report Share Posted 6 september 2005 Ik zou eerst op m'n gemak de versterker inspelen. Voordat je overhaaste beslissingen gaat nemen. Zo'n plaat kan altijd nog. Frank. Als een versterker direct niet goed klinkt, zal ie dat ook na een paar maanden niet doen. Als het nu waardeloos is, zal dat na een paar maanden nooit veranderen in subliem. De investering in zo'n apparaat is gewoonweg te groot om dat risico te nemen. En dat met die vliegbasis, ja, dat is gewoon flauekul. Dan zou je anderen daar ook over moeten horen. Hallo C. hoezo is dat van die vliegbasis onzin? Kun je dat eens uitleggen. Ik bedoel, het komt toch voor dat een zendamateur ontvangen wordt als je met de draaitafel speelt. Ik heb dat zelf tenminste enige keren gehad. Een nadeel van de ASR is dat de hele ombouw van de versterker van acryl is gemaakt, dus weinig afscherming. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Een nadeel van de ASR is dat de hele ombouw van de versterker van acryl is gemaakt, dus weinig afscherming. Jos Hoi Jos, ik denk niet dat de keuze voor acryl een nadeel is. Acryl is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts