richard 1 Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 En v.w.b. de afscherming, als er storing aanwezig is, word dit ook opgepikt door een versterker met metaalbehuizing. En dan worden afgevoerd naar de aarde. In een metalen behuizing zit de elektronica opgesloten in een kooi van Faraday, en bij een goed ontworpen behuizing zal het nauwelijks straling opvangen. Een acryl behuizing heeft geen elektromagnetische afschermende waarde, de sporen op de printplaat kunnen makkelijker elektomagnetische signalen ontvangen die dan weer worden versterkt in de versterkertrappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 En zo'n gigantische zeefcapaciteit van meer dan 1 Farad zal echt eerst in moeten spelen. Of je het daar nou mee eens bent of niet. Beste, 1 Fahrad..!!!! Dat is ziek Hoeveel elco's zitten er wel niet in de voeding? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 Hoi Bas, hoeveel precies weet ik niet. Maar wel heel veel. Zie op de site van ASR. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Hiraga had/heeft een 30 watt ev die heeft 1,4 Fahrad in de voeding zitten. 4 x 330.000 en 2 x 100.000. Het is 30 watt, de voedingsspanning hoefde dus niet zo hoog te zijn. Elke condensator is zo groot als een soepblik. Hij moest wel lang ingespeeld worden, en na opnieuw aanzetten duurde het ook lang voordat hij weer helemaal optimaal klonk. Remedie was, nooit uitzetten. Ik had de kleinere uitvoering van deze EV (2 x 20 watt en 0,6 Fahrad) en die heeft in de 12 jaar dat ik hem had er zeker 9 jaar continu aan gestaan. Frits P.S. Koste 2 concertkaarten per jaar aan stroom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 In de voeding van de Emitter II zitten er een stuk of 30. (15 per kant) Ik denk dat de versterker zo veel sneller op z'n maximale kunnen is, dan dat er een paar "melkbussen" opgeladen moeten worden. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 In de voeding van de Emitter II zitten er een stuk of 30. (15 per kant) Ik denk dat de versterker zo veel sneller op z'n maximale kunnen is, dan dat er een paar "melkbussen" opgeladen moeten worden. Frank. Het opladen hangt toch vooral af van de hoeveelheid capaciteit. 1 Farad = 1 Farad, of dat nou 1 enorme, dikke melkbus is of tig kleintjes, dat maakt opzich niet uit. Alleen de ESR is lager bij meerdere elco's, dus daarmee gaat het laden wel wat sneller, maar veel zal het denk ik niet schelen op 1 Farad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts