jepe! Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Ik kan een Empire MC10P Super kopen die ik wil aansluiten op mijn Blue note Piccolo. IK heb nu een Grado Platinum wood maar daar is de cantiver schuin van gaan staan en geluid vervormt nu. Maar kan niets vinden over de Empire MC10P Super. Wie kan mij in deze adviseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 Benz is een opvolger van Empire. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 Volgens mij is hij gelijk aan een OMP10 van Ortofon, niks bijzonders dus. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 8 september 2005 Author Report Share Posted 8 september 2005 Marcel, dat Ortofoon element dat jij noemt is een mm element, we hebben het hier over Mc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 Prima element! Topklasse. Iets minder "hees" (haaifaaierig) dan je Grado, en dat zou in het begin even kunnen tegenvallen. Maar na enige tijd zul je hopelijk beseffen dat je nu naar een meer kernachtige weergave luistert. Als je het element eerst eens wilt beluisteren, kan ik je wel een adres geven (per PB). Toen het Amerikaanse Empire failliet ging, werden de productiefaciliteiten en de know-how opgekocht door Benz. En dat had Benz heel hard nodig. Voor adviezen inzake optimale aanpassing (arm en pre-pre) hier wat gegevens: gewicht: 6 gr. slijptechniek diamant: paralineair verticale aftasthoek: 20 graden naaldkracht: 12,5 - 15 mN (1,25 - 1,5 gr); Optimaal: 12,5 mN (1,25 gr) aftastvermogen bij 315 Hz (lateraal): 60 Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Marcel, dat Ortofoon element dat jij noemt is een mm element, we hebben het hier over Mc. Het ziet er anders net zo uit als OMP10 Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Marcel, dat Ortofoon element dat jij noemt is een mm element, we hebben het hier over Mc. Het ziet er anders net zo uit als OMP10 Marcel Beste Marcel, Nou, eh... de OMP10 is zwart, en de MCP10 super is blauw. De opdruk is ook nogal verschillend: "ortofon" of "mcp10 super". Maar inderdaad: als je niet op dat soort kleine verschillen let, dan lijken ze wel wat op elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 9 september 2005 Author Report Share Posted 9 september 2005 Ik heb het element gekocht voor 80 euro. 2e hands en gebruikt en zal binnnenkort mijn ervaringen hier plaatsen. Dank voor alle info. Heeft uiteindelijk geholpen de gok te wagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Ik heb het element gekocht voor 80 euro. 2e hands en gebruikt en zal binnnenkort mijn ervaringen hier plaatsen. Dank voor alle info. Heeft uiteindelijk geholpen de gok te wagen. Leuk dat je dat Empire element in je bezit hebt! Ik heb zelf al een paar jaar de Denon 103 en las toevallig een paar dagen geleden ook de website van Arthur Salvatore*. Heel toevallig! Ik ben reuze benieuwd naar je bevindingen (* eigenlijk verplicht leesvoer voor iedereen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Ik heb het element gekocht voor 80 euro. 2e hands en gebruikt en zal binnnenkort mijn ervaringen hier plaatsen. Dank voor alle info. Heeft uiteindelijk geholpen de gok te wagen. Leuk dat je dat Empire element in je bezit hebt! Ik heb zelf al een paar jaar de Denon 103 en las toevallig een paar dagen geleden ook de website van Arthur Salvatore*. Heel toevallig! Ik ben reuze benieuwd naar je bevindingen (* eigenlijk verplicht leesvoer voor iedereen ) Interessant leesvoer. Zeeeeerrr interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 september 2005 Report Share Posted 14 september 2005 Beste Jepe!, Nou, vertel eens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 16 september 2005 Author Report Share Posted 16 september 2005 Ben er niet aan toe gekomen.Wordt ivm reis na 1 oktober. Wordt vervolgd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 Ik heb het element deze week pas gemonteerd, maar helaas geeft het geluid steeds lichte vervorming. Ik heb mijn phono-voorversterker (MF X-LP) op mc gezet dus daar kan het niet aan liggen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 oktober 2005 Report Share Posted 23 oktober 2005 Beste Jepe! Mag ik aannemen dat de juiste naaldkracht is ingesteld? En dat de naald schoon is? Dan moeten we nagaan of de aansluiting op de versterker juist is. Het element is aangesloten op een Musical Fidelity X-LP phono-voorversterker, nietwaar? En je hebt daarvan de MC-sockets gebruikt, toch? Dan klopt het tot dusverre. Vervolgens vraag ik me af op wat voor type ingang deze MF X-LP is aangesloten? Komt die ingang overeen met wat in de gebruiksaanwijzing voor de MF X-LP wordt aanbevolen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 24 oktober 2005 Author Report Share Posted 24 oktober 2005 Dank voor de reactie. Ja de naaldkracht is goed afgesteld. Naald ook gereinigd. De uitgang van de MF X-lp gaat naar de tape ingang van mijn Sumo Athena. Maar van beide heb ik geen boekjes. En van de Sumo Athena kan ik op internet weinig vinden. Het zit allemaal niet mee met het platendraaien. ik begin er bijna spijt van de krijgen. Veel gedoe en nu dus een ellendig geluid. Voorheen had ik een Grado platinum wood, 2e hands maar daarvan zit de naald los. Klonk wel goed in het begin. Dus ik weet hoe mooi een plaat kan klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Dank voor de reactie.Ja de naaldkracht is goed afgesteld. Naald ook gereinigd. De uitgang van de MF X-lp gaat naar de tape ingang van mijn Sumo Athena. Maar van beide heb ik geen boekjes. En van de Sumo Athena kan ik op internet weinig vinden. Het zit allemaal niet mee met het platendraaien. ik begin er bijna spijt van de krijgen. Veel gedoe en nu dus een ellendig geluid. Voorheen had ik een Grado platinum wood, 2e hands maar daarvan zit de naald los. Klonk wel goed in het begin. Dus ik weet hoe mooi een plaat kan klinken. Heb je geen tuner ingang ofzo?? Kan een stuk schelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Hoi speel je met een Sumo Athena pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 oktober 2005 Report Share Posted 24 oktober 2005 Video of Tuner of CD ingang is aan te raden om een lijnbron (je MF pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 26 oktober 2005 Author Report Share Posted 26 oktober 2005 Dank voor juliie tips. Ik ga een en ander uitproberen. Helaas heb ik over een dag of 10 pas tijd. maar dan meldt ik me weer. Nogmaals dank voor het meedenken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 november 2005 Report Share Posted 24 november 2005 Hallo Jepe! Momenteel zit ik te genieten van de klanken van een Empire MC10P - en van alles wat daar achter hangt, natuurlijk. Ik hoop dat die van jou het ook goed doet! Laat eens wat horen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 november 2005 Report Share Posted 24 november 2005 Video of Tuner of CD ingang is aan te raden om een lijnbron (je MF pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 24 november 2005 Author Report Share Posted 24 november 2005 Helaas kreeg ik er geen fatsoenlijk geluid uit. Bij uithalen in de muziek steeds vervorming. Zowel mc als mc ingang. Van zowel de Sumo zelf als de MF voorversterker. Ik begrijp niet wat het is of de naald is gewoon op. Ik draai nu maar met een nieuwe Grado green. Klinkt goed maar niet zo verfijnt. Als iemand is geinteresseerd is in de Empire?Je mag hem gratis uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 november 2005 Report Share Posted 24 november 2005 Helaas kreeg ik er geen fatsoenlijk geluid uit. Bij uithalen in de muziek steeds vervorming. Zowel mc als mc ingang. Van zowel de Sumo zelf als de MF voorversterker.Ik begrijp niet wat het is of de naald is gewoon op. Ik draai nu maar met een nieuwe Grado green. Klinkt goed maar niet zo verfijnt. Als iemand is geinteresseerd is in de Empire?Je mag hem gratis uitproberen. Beste Jepe, Waarom stuur je hem niet even op. Dan meet ik hem door en bekijk de naald en cantilever, als er iets mis is vind ik het vast. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 25 november 2005 Author Report Share Posted 25 november 2005 Helaas kreeg ik er geen fatsoenlijk geluid uit. Bij uithalen in de muziek steeds vervorming. Zowel mc als mc ingang. Van zowel de Sumo zelf als de MF voorversterker.Ik begrijp niet wat het is of de naald is gewoon op. Ik draai nu maar met een nieuwe Grado green. Klinkt goed maar niet zo verfijnt. Als iemand is geinteresseerd is in de Empire?Je mag hem gratis uitproberen. Beste Jepe, Waarom stuur je hem niet even op. Dan meet ik hem door en bekijk de naald en cantilever, als er iets mis is vind ik het vast. MvG, Haudio Oh als dat kan is dat fantastisch. Adres staat neem ik aan op de website? Ik heb ook nog een Grado platinum wood en daarbij is de cantilever scheef gaan staan. Heeft het nog zin om daar naar te kijken? In ieder geval dank voor deze reactie. Ben maar net begonnen met platen maar heb 2 maal achterelkaar pech met de elementen. Ade andere kant: al die leuke platen die je her en der tegen komt 2e hands, dat maakt het wel weer erg leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 december 2005 Report Share Posted 13 december 2005 Probleem inmiddels opgelost? (Ikvinnetzolullig! Die MC 10P vammij klinkt echt toppietoppie...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts