Jump to content

Holfi Ellipse

Geerdie
 Share

Recommended Posts

Zo te zien is er op een aantal onderdelen wel bezuinigd :rolleyes: Die E24 reeks weerstanden kunnen dus echt niet. En een stel BG's in de uitgang zou ook niet misstaan :D  ;)

Wanneer en hoe gaan wij dit aanpassen :rolleyes::D

Stond de adaptor op 9 volt ?

Vreemd , ik ken de vorige eigenaar erghh goed en ons is nooit opgevallen dat deze op 9 volt stond . Ik heb denk ik op dit moment vaker voor deze pre gezeten als jij nu :D

Ik snap er ook niks van John, maar het bromde als een gek en daar heb ik nog nooit last van gehad in mijn set.

Ik wilde eerst die pre per expresse weer opsturen naar Sneek :angry: , totdat ik me herrinnerde dat er een schuifje op de adapter zat.

Haudio is het ook niet opgevallen terwijl we dat ding toch vaak in de hand hebben gehad bij het meten van gelijkstroomresten aan de in- en uitgang van de pre.

Nouja, it doesn't matter anymore.... :D

gefeliciteerd met de Holfi, Geerdie. Ik vond de Holfi qua klank heel mooi, ook in combinatie met een Ace maar voor de Ace L was hij niet 100% geschikt (iets te weinig gain). Wel heerlijk "smooth"

Bedankt.

:unsure:

Heb jij een Ace L gehad? Je hebt nu toch een Ruby H?

Ik zat laatst nog te denken wat de Holfi kwa gain zou doen in combinatie met de Ruby H, omdat ik met de Ace M al voor een lage gain heb gekozen.

Guest Kraus vonBentinck

Voor de Benz Ebony H (2,5mV) had ik een ace L (0,3mV); ik had een paar weken een Holfi en vond de de gain net iets te weinig(56dB max.) maar een groter probleem was dat mijn proefexemplaar niet helemaal deugde.

Die gain ging eigenlijk best wel, gewoon de versterker iets verder open maar de exemplarische fout was vervelender.

Met de Ace M (0,8mV) vormt de holfi een perfecte partner, denk ik. Op de klank van de Holfi had ik niets aan te merken en ik kan me voorstellen dat je heel tevreden bent en de vooruitgang van een oversturende pre naar 1 met de correcte instellingen zal zeker groot zijn, zeker bij de wat kritischer/ vol uitsturende platen.

De Ebony H zal ook wel goed gaan met de Holfi ( kan dan naar MM) maar inmiddels heb ik een buizenpre, die ook prima bevalt.

De Ace L van Kraus speelt nu in een Thorens TD147. En raad eens met welke phonotrap erachter :confused: Juist, een Holfi Elipse :rolleyes::D:lol:

Of niet John ;)

Hier kun je ook niks diskreet houden :P:D

Yep , de L van Kraus hangt in mijn 147 met een Holfi Pre B) , de gain valt best wel mee hier . Althans de Unico hoeft niet echt ver "open "wil ik herrie maken .

groet

John

Stond de adaptor op 9 volt ?

Vreemd , ik ken de vorige eigenaar erghh goed en ons is nooit opgevallen dat deze op 9 volt stond . Ik heb  denk ik op dit moment vaker voor deze pre gezeten als jij nu  :D

Ik snap er ook niks van John, maar het bromde als een gek en daar heb ik nog nooit last van gehad in mijn set.

Ik wilde eerst die pre per expresse weer opsturen naar Sneek :angry: , totdat ik me herrinnerde dat er een schuifje op de adapter zat.

Haudio is het ook niet opgevallen terwijl we dat ding toch vaak in de hand hebben gehad bij het meten van gelijkstroomresten aan de in- en uitgang van de pre.

Nouja, it doesn't matter anymore.... :D

Ga er maar vanuit dat hij verschoven is , deze pre heeft echt nooit gebromt :rolleyes:

groet

John

Voor de Benz Ebony H (2,5mV) had ik een ace L (0,3mV); ik had een paar weken een Holfi en vond de de gain net iets te weinig(56dB max.) maar een groter probleem was dat mijn proefexemplaar niet helemaal deugde.

Die gain ging eigenlijk best wel, gewoon de versterker iets verder open maar de exemplarische fout was vervelender.

Met de Ace M (0,8mV) vormt de holfi een perfecte partner, denk ik. Op de klank van de Holfi had ik niets aan te merken en ik kan me voorstellen dat je heel tevreden bent en de vooruitgang van een oversturende pre naar 1 met de correcte instellingen zal zeker groot zijn, zeker bij de wat kritischer/ vol uitsturende platen.

De Ebony H zal ook wel goed gaan met de Holfi ( kan dan naar MM) maar inmiddels heb ik een buizenpre, die ook prima bevalt.

he wat raar met m'n denon dl103 met een output van 0,3 mv klinkt de ellipse wel vol en krachtig, het volume is zeker niet te laag. Maar nu je het zegt verleden jaar had ik een benz ace low en inderdaad moest de volume regelaar op de rotel fors open. met de benz glider m2 (0,8 mv) klonk het veel harder, maar die is jammergenoeg overleden door m'n eigen schuld :angry:

Robin