daffy Posted 7 september 2005 Author Report Share Posted 7 september 2005 Hallo sodejuu Dat luisteren is dus het probleem. Zoals ik al eerder melde is er hier in de buurt geen kef dealer te vinden die hem op voorraad heeft. het is de bedoeling dat ze ongeveer 40 cm vanaf de achterwand komen te staan en alleen de linker luidspreker krijgt op ongeveer 120 cm met een zijwand te maken. verder is het een doorsnee rechthoekige woonkamer van 8x4,5 mtr De aankleding van de woonkamer kan een probleem opleveren want die is vrij hard.(laminaat en gladgestucte muren) Wat me op het spoor van de kef gezet heeft waren diverse reviews in duitse en franse audiobladen (via de kef site) waarin stond dat er een goede controle over het laag was(droog,strak en diep) goed intergratie van alle drivers (homogeen) goede detail weergave zonder agressief te worden (wat in een harde omgeving erg belangrijk is)en een mooi los klankbeeld (3d) en een haast tastbare weergave van stemmen. verder werd in ALLE reviews(5) vermeld dat er geen luistermoeheid optrad, ook niet na lange sessies en dat het voor het geld een exeptionele luidspreker is. tel daar bij op dat ie er fraai uitziet (voor m'n vriendin het belangrijkst) en je hebt het recept voor een kandidaat. ps. het gaat me er ook niet om of jullie de keuze goed of afkeuren maar ik was benieuwd naar eventuele ervaringen en of die overeenkwamen met wat ik heb gelezen. mmm het gaat een lange autorit worden denk ik grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 plat en schel, ga eens bij karma luisteren misschien denk je er dan anders over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 plat en schel, ga eens bij karma luisteren misschien denk je er dan anders over. Jopie, verstoor het topic nou niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 Ik heb de Tannoy Sensys DC1 gehad. Die waren zo goed dat mijn oren er niet rijp voor waren! De voordelen wogen niet op tegen het nadeel: een scherpte waar ik barsten van in mijn oren kreeg. De voordelen wil je ook horen? Snel, transparant. Daar was ik op de luistersessie van onder de indruk. Toen ik ze thuis had bleef ik er mee bezig en het kwam nooit goed... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 nu noem je ook wat op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 Dat is wel het principe waar de topicstarter het over heeft. Misschien als dat slipje van zijn vrouwke, als de broek weer uitgaat, over de Dc unit zit dat de scherpte meevalt... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 16 september 2005 Author Report Share Posted 16 september 2005 Hallo Allemaal ik heb inmiddels naar een aantal luidsprekers geluisterd in een zaak die de kef xq5 op proef voor me gaat bestellen. eerst geluisterd naar een stel monitoren van merk ???? ze stonden al op de naim installatie aangesloten en hebben absoluut geen (goede) indruk achtergelaten. daarna viel mijn oog op een paar mooie ranke (metalen) zuiltjes van piega. daar hebben we ongeveer 10 minuten naar geluisterd en dit was absoluut niet mijn smaak, deze luidspreker viel duidelijk in de boem sis klank categorie. Een ietwat boemerig overdreven laag weinig middden en teveel hoog, de piega's hadden duidelijk moeite met ssss en tttt klanken. Daarna op voorspraak van de winkelier overgeschakeld naar een paar dynaudio audience 72. Dit klonk al een heel stuk beter en ik heb met plezier ongeveer een uur naar deze luidsprekers zitten luisteren. De kanttekeningen die ik bij deze luidspreker kan plaatsen zijn gematigd positief. De dynaudio's geven de muziek ingetogen weer niet upfront (je aanschouwd de muziek vanaf een goede plaats in het publiek en hebt niet de illusie dat je zelf aan de muziek deelneemt) het hoog is zijdezacht maar toch duidelijk aanwezig en vertoond nooit een spoortje van agressie dit kan een voordeel zijn maar ik vind het naar mijn smaak iets te lief. het midden was mooi in evenwicht met de rest maar ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat er soms een ietwat neuzige klank aanwezig was bij stemmen. Het laag was dik in orde mooi strak ,droog,snel en onder controle (dit heeft uiteraard ook met de gebruikte naim voor/eind versterker combinatie te maken) Verder kwam de klank redelijk los van de kast in de breedte en hoogte maar de diepte vond ik tegenvallen ondanks dat bijna alles naar achter geplaatst werd. De winkeleigenaar kon zich grotendeels vinden in mijn beoordeling van de luidspreker en gaf het advies ook eens naar de dynaudio audience 72 SE (special edition) te luisteren omdat ze naar een hogere klasse getild zouden zijn (andere tweeter andere woofers en een geheel herzien wisselfilter) waarin mijn genoemde kritieken "verholpen"zouden zijn. Dus in afwachting van de aankomst van de kef XQ5 zal er hier en daar nog het een en ander beluisterd gaan worden. m.vr.grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 september 2005 Report Share Posted 16 september 2005 tot over een jaar dan maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 16 september 2005 Author Report Share Posted 16 september 2005 Goh joopus als ik het forum een beetje doorlees valt me op dat er door jou redelijk vaak met zinloze kreten in het rond gestrooid word. veel commentaar en weinig tot geen onderbouwing. blijkbaar een kwestie van veel geblaat en weinig wol. grtjz daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 18 september 2005 Author Report Share Posted 18 september 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 uit jouw woorden te lezen is heel evident aanwezig dat je voorlopig nog niet geslaagd bent. je weet niet precies wat je wel wilt, en ook nog niet wat je NIET wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 18 september 2005 Author Report Share Posted 18 september 2005 uit jouw woorden te lezen is heel evident aanwezig dat je voorlopig nog niet geslaagd bent. je weet niet precies wat je wel wilt, en ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 dit bedoel ik nu succes met het zoeken , ik ben blij dat ik geen audioverkoper ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 18 september 2005 Author Report Share Posted 18 september 2005 Wat bedoel je nu ??? Daar zou je ook niet geschikt voor zijn. Je zou namelijk erg vooringenomen, ongeintreseerd,vervelend en kortaf overkomen. Ik ben ook eigenlijk gek dat ik hier nog woorden aan vuil maak. m.vr.grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Ik heb ervaring met Kef en dan met meerdere types, wel de instaplijn. Mijn ervaring is dat het laag moeilijk onder controle was te krijgen tenzij je de speaker heel ver in de kamer plaatst. Past weer niet in de WAF filosofie. Piega kan mooi klinken, ik weet niet welke zuil je hebt gehoord maar de P4 xl heeft zeker geen last van een boem bass of s klanken, kijk eerst maar eens naar de gebruikte apparatuur. Dynaudio vind ik zelf een topproduct, en natuurlijk mijn final's die doen het ook goed op de WAF schaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Wat bedoel je nu ??? Daar zou je ook niet geschikt voor zijn. Je zou namelijk erg vooringenomen, ongeintreseerd,vervelend en kortaf overkomen. Ik ben ook eigenlijk gek dat ik hier nog woorden aan vuil maak. m.vr.grtjzz Daffy inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Wat bedoel je nu ??? Daar zou je ook niet geschikt voor zijn. Je zou namelijk erg vooringenomen, ongeintreseerd,vervelend en kortaf overkomen. Ik ben ook eigenlijk gek dat ik hier nog woorden aan vuil maak. m.vr.grtjzz Daffy inderdaad. Ja ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Een leuk product waar ook die andere 51% van je relatie meteen mee accoord gaat is Piega. Zit wat prijsindicatie in de richting van je budget. Set Luidsprekers Piega S4 XL voor 1890 euro. Slank van design, trendy alumunium uiterlijk, kortom alles om de WAF binnen acceptable grenzen te houden en ze klinkt een klasse rijker. ( de luidspreker niet de WAF) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 ........ Mag ik nog eens een ander merk als suggestie opwerpen: de nieuwe lijn van Sonus Faber is toch ook erg mooi om te zien: de concerto domus kost dacht ik 2400 Eur, iets meer dan budget van 2000 Eur, maar daarvoor ook weer iets te goed en iets te mooi!! oei ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 19 september 2005 Author Report Share Posted 19 september 2005 Hallo allemaal zoals ik al in een eerdere post schreef valt piega af ondanks dat deze perfect en ongeschonden door de waf commissie zou komen, ik heb de p4 MK II beluisterd op een naim set( cd+ voor/eind versterker) en vond dit een luidspreker uit de boem sis categorie tevens melde de winkelier dat de andere modellen van piega dezelfde klankkleur hebben ,helaas niet my cup of tea. Sonus Faber daarintegen klinkt erg mooi maar komt weer niet door de Waf commissie heen omdat de uitvoering of zwart is of een te klassieke houtkleur heeft. (past niet bij de huidige inrichting) Ik ben dus nog steeds in afwachting van de kef xq5 deze heeft reeds het WAF certificaat behaald maar moet alleen nog op het geluid beoordeeld worden. Blijf overigens komen met suggesties want als ik de kef's niet vind klinken zal er toch naar een ander alternatief gezocht moeten worden. m.vr.gr. Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Hallo allemaal zoals ik al in een eerdere post schreef valt piega af ondanks dat deze perfect en ongeschonden door de waf commissie zou komen, ik heb de p4 MK II beluisterd op een naim set( cd+ voor/eind versterker) en vond dit een luidspreker uit de boem sis categorie tevens melde de winkelier dat de andere modellen van piega dezelfde klankkleur hebben ,helaas niet my cup of tea. Sonus Faber daarintegen klinkt erg mooi maar komt weer niet door de Waf commissie heen omdat de uitvoering of zwart is of een te klassieke houtkleur heeft. (past niet bij de huidige inrichting) Ik ben dus nog steeds in afwachting van de kef xq5 deze heeft reeds het WAF certificaat behaald maar moet alleen nog op het geluid beoordeeld worden. Blijf overigens komen met suggesties want als ik de kef's niet vind klinken zal er toch naar een ander alternatief gezocht moeten worden. m.vr.gr. Daffy Zijn dit geen schatjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Gelukkig zijn mijn sonus fabers wel door WAF gekomen ! Ik heb ook een modern interieur en dan met die prachtige sonussen,.... Ja je kunt je natuurlijk op het standpunt stellen dat ze niet mooi zijn, ahum !, zilveren kisten zijn mooier ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Ik doe gewoon nog een poging Ook mooi is Cabasse met zijn KI systeem Klik op Cabasse KI Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 koop een midi set, of een andere vrouw/. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts