Scat-Man Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 koop een midi set, of een andere vrouw/. Joopus toch.......je laat mij schrikken..........wat voor handel houdt jij er nu op na? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 24 september 2005 Author Report Share Posted 24 september 2005 Hallo allemaal Ja de KEF XQ5 is zeker wat vandaag eindelijk geluisterd naar de Kef's op een nieuwe marantz set (cd sa15+ verst. pm15 sa) en dit beviel buitengewoon goed. De rivalen die ook opgesteld stonden waren van Dali,Thiel,Tannoy,dynaudio,acoustic energy,B&W.(nog een stuk of 3 andere merken maar ben ze even kwijt) de enige luidspreker die een beetje weerstand bood was de B&W 703 maar die liet met de gebruikte apparatuur inclusief schakelkast ten opzichte van de kef's hier en daar een steekje vallen, het laag was soms wat modderig en iets dik aangezet,stemmen klonken wel ruimtelijk maar een beetje hol en iets minder realistisch en er was een wat agressief randje in het hoog. Wederom vielen de dynaudio tegen in aanwezigheid en betrokkenheid (contour 1.4 s monitor) natuurlijk was er minder fundament in het laag dan bij de vloerstaande kef dit is logisch maar de rest bleef ook achter (te laid back) en de versterker een tandje harder zetten had weinig resultaat.(behalve dat je harder op de 4e rij zit ) Bij zowel tannoy (eyris dc 3) als bij thiel (cs 1.6) was het of er een deken voor de luidsprekers hing en het geluidsbeeld kwam niet echt los. naar mijn smaak waren de thiels beter dan de tannoy's Dali type kweenietmeer (het waren de grootste luidsprekers die aanwezig waren)klonken nergens naar in het laag (of dit door de gebruikte apparatuur komt betwijfel ik ) heel erg dik aangezet ,ongecontroleerd, stroperig en veel teveel, het midden en hoog werd eigenlijk compleet overschaduwd door de sompige bas. (er zal door anders plaatsen wel iets veranderen maar dan nog zal de verhouding mijn inziens niet kloppen) Bij het luisteren naar de kef's werden eigenlijk alle reviews die ik gelezen heb bevestigd. (en nee, de wens is niet de vader van de gedachte, ik heb zo objectief mogelijk beoordeeld zonder me ook maar iets aan te trekken van deze beoordelingen). dit is voor het geld een heeeele mooie luidspreker die open,ruimtelijk,neutraal,snel strak en diep weergeeft zonder agressie.(en reeds met W.A.F certificaat ) DIT GAAT HEM WORDEN m.vr.grtjz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 gefeliciteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 ziet er mooi uit daffy erg sjeik. voor tannoy moet je de d serie of de r serie hebben, dat zijn de mooiste uit de lijn. de kef is een serieuze speaker, mag ook wel voor de prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 ziet er mooi uit daffy erg sjeik.voor tannoy moet je de d serie of de r serie hebben, dat zijn de mooiste uit de lijn. de kef is een serieuze speaker, mag ook wel voor de prijs. Jopie, nou pleur die Tannoy's toch eindelijk eens in zee of begraaf ze in een bloemenperk. Het is echt zonde van het hout dat eraan verspild wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Ik weet niet wat dat voor een zaak is geweest, maar wat jij schrijft over de Dynaudio en de Tannoy kan ik me niet voorstellen! Of die Marantz PM15 moet helemaal niks zijn. De Dynaudio niet betrokken en opvallen door afwezigheid en gordijnen voor de Tannoy met DC unit. Ik ken beide luidsprekers en wat jij schrijft zit daarbij niet in mijn hoofd! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 hoe hoog wil je het dan horen, misschien klipsch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 ziet er mooi uit daffy erg sjeik.voor tannoy moet je de d serie of de r serie hebben, dat zijn de mooiste uit de lijn. de kef is een serieuze speaker, mag ook wel voor de prijs. Jopie, nou pleur die Tannoy's toch eindelijk eens in zee of begraaf ze in een bloemenperk. Het is echt zonde van het hout dat eraan verspild wordt ik heb geen open haard Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 25 september 2005 Author Report Share Posted 25 september 2005 Hallo Hubertinus. wat betreft de Dynaudio's had ik dezelfde ervaring met de audience 72 (zie post verder terug) deze waren direct aangesloten(zonder schakelkast) op een naim set ( cd vv/eindv) en daarop klonk het ook erg ingetogen waardoor ik me niet (minder) betrokken voelde bij de muziek. Ditzelfde gebeurde ook met de contour 1.4 s in vergelijk met de andere luidsprekers. Naar mijn smaak te ingetogen en terughoudend. De tannoy's kregen in vergelijk met de andere luidsprekers een dekentje over het midden vooral tenopzichte van de B&W 703 en de kef XQ5(wat me dus eigenlijk tegenviel omdat ze net als de kef (uni-q)met een geintergreede midden/hoog unit spelen (dc) ) dit deden de kef's echt veel beter .(ruimtelijker, opener, iets meer in your face) Ik heb daarna in een andere zaak nog naar de kef reference 203 geluisterd en het grootste verschil met de XQ5 zat in het laag dat wat dieper doorliep en een mooier fundament neerzette dat beter doortekend was. het midden nog net iets natuurlijker.(dat mag ook wel voor een adviesprijs van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Ik vind het vreemd... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Hmm,inderdaad vreemd/opvallend, aangezien Dynaudio over 't algemeen (ik ken de Audience 72 niet) niet terughoudend klinkt en Naim ook niet. Wel lees ik over B&W weleens dat die (door gebruik van de nautilus metaldome tweeter) wat aan de felle kant kunnen klinken, terwijl als er 1 speaker is die me onlangs erg is tegengevallen qua hoogweergave, dan is 't de B&W N805. (ook te ingetogen, terughoudend, op diverse versterkers) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Jopie, nou pleur die Tannoy's toch eindelijk eens in zee of begraaf ze in een bloemenperk. Het is echt zonde van het hout dat eraan verspild wordt Dat kun je nu wel vinden ....... Ik heb de Tannoy R3 bij Jopie gehoord en hij heeft die speaker heel mooi aan het klinken gebracht. Soms is het geluid zo ver buiten de speakers dat je bijna van je stoel valt. En de wat meer ongrijpbare factor is ook ruimschoots aanwezig ... Jopie noemde dat heel mooi bloed, zweet en tranen. Dat maakt Jopie tenminste iemand die slechte speakers mooi aan het klinken krijgt, en belangrijker iemand die deze kunst verstaat Volgens mij was jou dat tot op heden nog niet gelukt met je BenW's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Kan wel meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 25 september 2005 Author Report Share Posted 25 september 2005 Kan wel meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Kan wel meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Jopie, nou pleur die Tannoy's toch eindelijk eens in zee of begraaf ze in een bloemenperk. Het is echt zonde van het hout dat eraan verspild wordt Dat kun je nu wel vinden ....... Ik heb de Tannoy R3 bij Jopie gehoord en hij heeft die speaker heel mooi aan het klinken gebracht. Soms is het geluid zo ver buiten de speakers dat je bijna van je stoel valt. En de wat meer ongrijpbare factor is ook ruimschoots aanwezig ... Jopie noemde dat heel mooi bloed, zweet en tranen. Dat maakt Jopie tenminste iemand die slechte speakers mooi aan het klinken krijgt, en belangrijker iemand die deze kunst verstaat Volgens mij was jou dat tot op heden nog niet gelukt met je BenW's ja sodejuu, en dat vind ik ook van de d500 serie. die is nog dynamischer Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 26 september 2005 Author Report Share Posted 26 september 2005 hallo allemaal ZOUDEN REVIEWS IN BLADEN TOCH DE WAARHEID SPREKEN Ik was vanmiddag in een boekenwinkel waar ik normaal mijn audiobladen betrek. Daar viel mijn oog op de stereoplay van september waarop de voorpagina vermeld staat :ein vergleichstest: 5 standboxen um 2000 Euro. in de test ging het o.a. over de nieuwe sonus faber concerto domus (zou heel misschien een kandidaat geweest zijn als de kef xq5 af zou vallen) en de tannoy eyris dc 3 die ik beluisterd heb. ik blader door naar die grosse testubersicht en begin te kijken naar die range und namen liste standlaudsprecher. wat schetst mijn verbazing een hoop luidsprekers die ik beluisterd heb staan er in en het lijkt erop dat ik dezelfde conclusies getrokken heb als de stereoplay. dynaudio audience 72 se 52 punkte (ik heb de gewone 72 beluisterd zie eerdere post beoordeling dan maar van mijn kant 49 punkte) dynaudio contour s 1.4 48 punkte thiel cs 1.6 51 punkte tannoy eyris dc 3 51 punkte B&W 703 54 punkte kef XQ5 55 punkte (sonus faber concerto domus 54 punkte maar niet beluisterd) Geinig dat de beoordeling overeenkomt met mijn eigen ervaringen. mit viel freundliche grusse daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 dan zit je op Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 26 september 2005 Author Report Share Posted 26 september 2005 dan zit je op Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 maakt niet uit daffy, ik vind dat je mooie speakers heb gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Die punten hebben toch niks met klank te maken. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 26 september 2005 Author Report Share Posted 26 september 2005 hallo hubertinus Volgens de stereoplay wel,het is een optelsom van klankeigenschappen onderverdeeld in:naturlichkeit,feinauflosung,grenzdynamik,bassqualitat,abbildung daarnaast word er ook een oordeel gegeven over prijs/kwaliteit verh. toepasbaarheid en meetwaarden. dit alles bij elkaar geeft een totaal aantal punten de punten die ik genoteerd heb gaan specifiek en alleen over de klank. nogmaals dit aldus stereoplay. dat mijn bevindingen overeenkomen met het test overzicht vind ik alleen geinig niet meer en niet minder. mit (audio)fiele grusse Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Impulse Aria is ook een goed klinkende luidspreker alleen de WAF factoris mischien niet goed. Al heb ik mijlaten vertellen dat de huidige wat minder klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts