Jump to content

hoe luidsprekers keter krijgen?

kingarthur
 Share

Recommended Posts

Ach veel huiskamer LSs en versterkers laten een steek(je) vallen bij complexe muziek op hoog niveau. Met de Matrix 800 van Bas kom je een heel eind (maar dik 2 m hoog). Alle genoemde tips zullen wel iets helpen, maar uiteindelijk hou je toch de beperkingen van de units. Gaan die trouwens niet achteruit na zo'n lange tijd? Verminderd magnetisme, ophanging wordt stijver etc?

... maar uiteindelijk hou je toch de beperkingen van de units. Gaan die trouwens niet achteruit na zo'n lange tijd? Verminderd magnetisme, ophanging wordt stijver etc?

Zou goed kunnen. Of ze worden juist te flexibel (een verrotte rolrand met gaten kun je nauwelijks stug noemen). En gebakken ferrietmagneten hebben ook niet het eeuwige leven.

Ik ben wel eens een KEF 104 studio (of zoiets) tegengekomen in een winkel waarvan het rubber van de woofer en de passieve radiator kompleet verduurd was! En van die oude propyleen (of zo'n soort materiaal) 20 cm woofers zoals in mijn Cadenza's (shit weeral typenr. vergeten :mad2: ) kwam de plastieklaag van de conus los; in blazen! Maar dat deed niet veel aan de sound, en als mijn stomme Phase Lineair amp die spreekspoelen niet naar het speakerwalhalla had gestuurd, speelde ik er nou nog mee! :( Goede plaatsing, definitie, lekker laag was het! :) Bij mijn Cadenza's is het rubber steeds in goede staat gebleven (tot op het einde). grtz RastaPhil