AudioBill Posted 7 september 2005 Report Share Posted 7 september 2005 Beste Mensen, Na mijn bezoek aan Alpha te Antwerpen is mij de McIntosh versterker het meeste bij gebleven, vooral ook door hun hoogwaardige tonecontrole! Voor dat ik deze versterker eens goed aan de tand ga voelen wil ik eerst eens jullie mening horen over McIntosh versterkers in het algemeen (de nieuwe versterkers dan vooral)! In Antwerpen heb ik denkelijk de MA 6900 gehoord! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 september 2005 Members Report Share Posted 8 september 2005 Mijn ervaring met McIntosh, dat was de MC 402 . Deze heb ik een week op proef gehad , en klonk fenomenaal. Het probleem was alleen , dat als de buren naar SBS 6 keken , deze dat opving. Voor Transtec was het een raadsel , en nog steeds heb ik hier geen verklaring voor. Heb toen echt wel de aanschaf overwogen , maar dit soort ''geintjes'' met een eindbak van 7000 euro vond ik toch iets te ver gaan. De gebruikte voor-versterker was een Pass Aleph L, en de dealer weet het daaraan (passieve voortrap), maar dit probleem is met geen enkele andere eindbak voorgekomen. Misschien toch de uitgangstrafo's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 september 2005 Report Share Posted 8 september 2005 De keer dat ik McIntosh hoorde vond ik het werkelijk subliem. Het zou zo maar eens kunnen dat ik in de top (prijs) klasse, McIntosh het meest waardeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Ik heb recentelijk hun zware 501 monoblokken (non-buizen) vergeleken met mijn toenhuidige Krell FPB monoblokken en een set Parasound JC-1 monoversterkers. Goede eindblokken hoor, maar kwamen toch net ff te kort in power als je op serieus geluidsniveau wilde spelen. De Parasound's wonnen de vergelijking glansrijk en die waren nog de helft goedkoper ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Ik heb enige tijd geleden ook de MacIntosh 402 (en mark Levinson 432) overwogen, maar toen ik de Parasound Halo JC-1 thuis op proef had, was ik al snel verkocht en heb deze toen aangeschaft. Het zijn inderdaad fantastische monoblokken met een uitstekende prijs-/prestatieverhouding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 Ik heb enige tijd geleden ook de MacIntosh 402 (en mark Levinson 432) overwogen, maar toen ik de Parasound Halo JC-1 thuis op proef had, was ik al snel verkocht en heb deze toen aangeschaft. Het zijn inderdaad fantastische monoblokken met een uitstekende prijs-/prestatieverhouding. Ik vrees dat ik nu alleen nog maar speel met mc-30's. Mono buizenbakken, ontworpen in de vroege jaren vijftig. Tim. Klinkt fantastisch op speakers met hoog rendement. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts