Jump to content

VAD Show 2005

Jempie
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck
Je kunt die woorden gebruiken natuurlijk maar dat is nu eenmaal het gevolg van een fikse concurrentie. Alleen de maffia gebruikt wel eens het excuus "nothing personal, just bussiness".

Als het gaat om het wel of niet voortbestaan van een zaak dan is het allemaal al gauw persoonlijk.

Als elk dubbeltje telt, dan is het wel of niet deelnemen aan een show en het afwegen van het rendement een belangrijke beslissing.

De Vad is tenslotte ook niet anders dan een commerciele onderneming die uit de ruif gevuld met het voor audio-visuele apparatuur beschikbare geld een hapje mee probeert te eten. Als het gebodene niet veel oplevert, tsja.

Als je het vanuit die hoek bekijkt.

Importeur van de Transrotor Insigne zal het erg enig vinden dat jij voor hem de prijs van deze draaitafel vaststeld. ;)

Misschien valt het ze 100% mee en hadden ze dat er nooit voor durven vragen :D

Ik vind 10 Euro voor een dag absurd. Ik ga ook al een paar jaar niet meer omdat de prijzen belachelijk hoog zijn. Deze shows zijn niets anders dan het aan de man proberen te brengen van apparatuur. Dit soort shows zouden nagenoeg gratis moeten zijn 3,50 Euro is meer dan zat.

In ieder geval denk ik dat zo'n audio show goed is voor de branche in het algemeen. In die zin lijkt het me goed zoveel mogelijk produkten te tonen. Broodnijd werkt in deze niet.

Cael

Ik vind 10 Euro voor een dag absurd. Ik ga ook al een paar jaar niet meer omdat de prijzen belachelijk hoog zijn. Deze shows zijn niets anders dan het aan de man proberen te brengen van apparatuur. Dit soort shows zouden nagenoeg gratis moeten zijn 3,50 Euro is meer dan zat.

Wat denk je dat het kost om als importeur je spullen te "mogen" etaleren op zo'n VAD show <_<

Ja, lijkt mij ook... En dan nog, wat is nou 10 euro voor een audiofiel. Er worden veel gekkere bedragen voor veel grotere onzin betaald in de audiowereld ;):rolleyes:

Vanuit rotterdam is het toch al gauw een dikke 200 kilometer heen en weer. !6 liter benzine tegen de huidige prijzen is toch ook al bijna 25 Euro. Met de toegangsprijs en een hapje en een drankje ben je zo door de 50 Euro heen. Om dan te komen bij stands die niet willen laten horen waar ik in geinteresseerd ben, demonstreren met muziek die zelfs op Bose spulletjes aantrekkelijk klinkt, geluidsniveau's die het vermoeden geven dat imponeerkwaliteiten hoogste prioriteit hebben en ernstige vormen van mileuvervuiling uit naastliggende kamers waar gedmonstreerd wordt door figuren die vinden dat 5.1 of 7.1 opstellingen pas echt tot hun recht komen als helemaal niemand nog met elkaar kan communiceren op een andere wijze dan via liplezen.

Ik kan mij nog een demonstratie herinneren waar een stukje klassiek van Shostakovich na een minuut werd weggedraaid omdat de demonstrateur vond dat hij daar zijn publiek niet langer aan kon blootstellen. Om vervolgens weer eens Norah Jones o.i.d. te laten spelen.

Er zijn er maar een paar geweest waar je redelijkerwijs een eerste indruk kunt krijgen. Ik herinner mij Audiostatic, Tannoy, B&W, Kef en Totem/Rega. Hoewel de laatste de afgelopen keren ook al niets meer was.

Ik zal dus niet naar Veldhoven gaan.

Vanuit rotterdam is het toch al gauw een dikke 200 kilometer heen en weer. !6 liter benzine tegen de huidige prijzen is toch ook al bijna 25 Euro. Met de toegangsprijs en een hapje en een drankje ben je zo door de 50 Euro heen. Om dan te komen bij stands die niet willen laten horen waar ik in geinteresseerd ben, demonstreren met muziek die zelfs op Bose spulletjes aantrekkelijk klinkt, geluidsniveau's die het vermoeden geven dat imponeerkwaliteiten hoogste prioriteit hebben en ernstige vormen van mileuvervuiling uit naastliggende kamers die vinden dat 5.1 of 7.1 opstellingen pas echt tot hun recht komen als helemaal niemand nog met elkaar kan communiceren op een andere wijze dan via liplezen.

Ik kan mij nog een demonstratie herinneren waar een stukje klassiek van Shostakovich na een minuut werd weggedraaid omdat de demonstrateur vond dat hij daar zijn publiek niet langer aan kon blootstellen. Om vervolgens weer eens Norah Jones o.i.d. te laten spelen.

Er zijn er maar een paar geweest waar je redelijkerwijs een eerste indruk kunt krijgen. Ik herinner mij B&W, Kef en Totem/Rega. Hoewel de laatste de afgelopen keren ook al niets meer was.

Yep, helemaal mijn ervaring ook.

Voor degene die wel gaan: veel plezier gewenst.

En doe ze de groeten.

Met vriendelijke groet,

Erjee.

;)

En ieder jaar moet je weer met gekromde tenen luisteren naar de demonstratie ruimte zelf. De lokatie noem ik zelf ook niet echt geschikt, alles resoneert mee daar. Verder moet de helf van de distributeurs het daar doen met of een hal of een bezemkast.

Goede demonstaties vond ik van Rega ongeveer 3 jaar geleden, met de Totem Wind icm met de Chemical Brothers.

Eurogram is ook altijd goed verzorgd, alleen te kort van duur. B&W vond ik de laatste keer rommelig net als More Music. Te veel laten horen en zien.

Bij Transtec zijn ze aan vernieuwing toe van de demonstrateur. (Sorry maar een beetje afwisseling van muziekstijl is wel gewenst).

Neem gewoon een of twee goede sets die in een

Vanuit rotterdam is het toch al gauw een dikke 200 kilometer heen en weer. !6 liter benzine tegen de huidige prijzen is toch ook al bijna 25 Euro. Met de toegangsprijs en een hapje en een drankje ben je zo door de 50 Euro heen. Om dan te komen bij stands die niet willen laten horen waar ik in geinteresseerd ben, demonstreren met muziek die zelfs op Bose spulletjes aantrekkelijk klinkt, geluidsniveau's die het vermoeden geven dat imponeerkwaliteiten hoogste prioriteit hebben en ernstige vormen van mileuvervuiling uit naastliggende kamers die vinden dat 5.1 of 7.1 opstellingen pas echt tot hun recht komen als helemaal niemand nog met elkaar kan communiceren op een andere wijze dan via liplezen.

Er zijn er maar een paar geweest waar je redelijkerwijs een eerste indruk kunt krijgen. Ik herinner mij B&W, Kef en Totem/Rega. Hoewel de laatste de afgelopen keren ook al niets meer was.

Yep, helemaal mijn ervaring ook.

Voor degene die wel gaan: veel plezier gewenst.

En doe ze de groeten.

Met vriendelijke groet,

Erjee.

;)

Misschien is dit een alternatief ?

anzeige7yw.gif

• 2 weeks later...
Vanuit rotterdam is het toch al gauw een dikke 200 kilometer heen en weer. !6 liter benzine tegen de huidige prijzen is toch ook al bijna 25 Euro. Met de toegangsprijs en een hapje en een drankje ben je zo door de 50 Euro heen. Om dan te komen bij stands die niet willen laten horen waar ik in geinteresseerd ben, demonstreren met muziek die zelfs op Bose spulletjes aantrekkelijk klinkt, geluidsniveau's die het vermoeden geven dat imponeerkwaliteiten hoogste prioriteit hebben en ernstige vormen van mileuvervuiling uit naastliggende kamers waar gedmonstreerd wordt door figuren die vinden dat 5.1 of 7.1 opstellingen pas echt tot hun recht komen als helemaal niemand nog met elkaar kan communiceren op een andere wijze dan via liplezen.

Er zijn er maar een paar geweest waar je redelijkerwijs een eerste indruk kunt krijgen. Ik herinner mij Audiostatic, Tannoy, B&W, Kef en Totem/Rega. Hoewel de laatste de afgelopen keren ook al niets meer was.

6 liter benzine???? Wat heb jij voor auto? Met een gemiddelde wagen kom je met 6 liter hooguit 90 km ver!! Ga je een beetje blazen dan wordt het al gauw veel minder.

robin

6 liter benzine???? Wat heb jij voor auto? Met een gemiddelde wagen kom je met 6 liter hooguit 90 km ver!! Ga je een beetje blazen dan wordt het al gauw veel minder.

robin

Dan heb je een auto als een VW Lupo 3 liter of Audio A2 1.2 tdi (ook een 3 liter auto). met 6 liter benzine kom ik ruim 109 km ver.