RastaPhil Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 Hoi Iedereen, Hier RastaPhil nog maar eens... Ik heb een twwedehands Marantz DR17 (500eur) laten opzij zetten in een plaatselijke Hifi zaak... nu blijkt het om een Amerikaans model te gaan (110V/60hz). De vorige eigenaar heeft er een (Elix) "step-down" transformator bij gedaan, maar er is ook een Marantz transformator bij die in de plaats moet komen van de oorspronkelijke (identieke trafo, ander typenr.) Nu is mijn vraag: is het voldoende om de 110V transformator te vervangen door het 220V exemplaar of moeten er nog andere componenten (v.d. voeding bvb) vervangen worden? iemand ervaring? alvast bedankt, RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Hoi Iedereen, Hier RastaPhil nog maar eens...Ik heb een twwedehands Marantz DR17 (500eur) laten opzij zetten in een plaatselijke Hifi zaak... nu blijkt het om een Amerikaans model te gaan (110V/60hz). De vorige eigenaar heeft er een (Elix) "step-down" transformator bij gedaan, maar er is ook een Marantz transformator bij die in de plaats moet komen van de oorspronkelijke (identieke trafo, ander typenr.) Nu is mijn vraag: is het voldoende om de 110V transformator te vervangen door het 220V exemplaar of moeten er nog andere componenten (v.d. voeding bvb) vervangen worden? iemand ervaring? alvast bedankt, RastaPhil Ha Rastaphil, Ik denk even hardop mee ..... Als met die trafo van 110 naar 220volt (eigenlijk 230) de DR17 goed werkt. Dan zou het goede 230volt type voor de DR17 ook moeten werken. Het is immers wisselspanning dat je transformeerd en of dat nu door een of 2 trafo's doet maakt niet zoveel uit. Twee trafo's is zelfs nog iets beter, want je filter meer rommel uit het lichtnet. Als je perse die 230volt trafo er in wilt dan zeg je toch gewoon tegen die verkoper dat ie dat moet regelen? Of neem contact op met een goed bedrijf zoals http://www.apparatenreparatie.nl/ Succes, Jack P.s. ik heb laatst nog een 230volt DR17 gezien op MP Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 september 2005 Author Report Share Posted 14 september 2005 Bedankt om even mee te denken, Tubejack! Ondertussen staat het apparaat thuis, heb net mijn inbus sleutel gebroken op de afdekkap geef maar een kruiskop of een substantieler gat! Ma ja, effe in de werkplaats een paar nieuwe setjes inbus opgepikt, straks nog even proberen, maar als twee transformators beter zijn dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts