Douma Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Dag medeforummers, Na deze zomer gaat het dan gebeuren, deze jongen gaat studeren in Groningen. Dit betekent dat ik op kamers ga. Nu zit ik met een klein(eigenlijk groot) probleempje. Mijn speakers, de Jamo concert V, zijn waarschijnlijk te groot om mee te verhuizen. Ze waren eigenlijk zowieso te groot, maar als ik straks op een studentenkamertje kom te zitten, heb ik daar echt geen ruimte meer voor. Ik wil dus nu op zoek gaan naar een stel bookshelf/monitor speakers. Om door de bomen het bos nog een beetje te kunnen zien, zou ik graag wat simpele informatie willen over bepaalde merken. Ik weet dat ik zelf zal moeten gaan luisteren, maar om nou het complete aanbod van bookshelf/monitor speakers af te gaan is me net iets te veel werk. Vandaar deze posting. Ik zou graag willen weten welke speakers(speaker merken) in aanmerking komen gezien mijn volgende eisen: - Het moeten wat eerlijk klinkende speakers zijn.(ik ben namelijk ook bezig met elektronische muziek op de computer) - Er moet punch in zitten.(dit ook i.v.m. het maken van elektronische muziek) - De speakers moeten niet zo analytisch zijn dat het mijn luisterplezier bederft.(zoals bij echte studio monitoren) De muziek die ik luister gaat van Eric Clapton naar boemboem muziek en van Bob Marley naar Hiphop. De speakers zullen dus niet al te eenzijdig moeten zijn. Het hoeven geen nieuwe speakers te zijn i.v.m. mijn budget. 2dehands is dus geen punt. Ik zelf had een bedrag van zo'n 300-400 euro in gedachten. Goedkoper mag natuurlijk ook. Ik hoop dat jullie mij een aantal speakers(speaker merken) kunnen noemen, waarmee ik mijn speurtocht kan beginnen. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Ik weet dat er bij De Groef in Groningen een paar Epos M12 staan. Wat mij betreft een fantastische monitor. Wellicht heeft Hifihuis in Zuidlaren ook nog een demopaar staan, dit demopaar kost daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Geplaatst door Douma:Dag medeforummers, Na deze zomer gaat het dan gebeuren, deze jongen gaat studeren in Groningen. Dit betekent dat ik op kamers ga. Nu zit ik met een klein(eigenlijk groot) probleempje. Mijn speakers, de Jamo concert V, zijn waarschijnlijk te groot om mee te verhuizen. Ze waren eigenlijk zowieso te groot, maar als ik straks op een studentenkamertje kom te zitten, heb ik daar echt geen ruimte meer voor. Ik wil dus nu op zoek gaan naar een stel bookshelf/monitor speakers. Om door de bomen het bos nog een beetje te kunnen zien, zou ik graag wat simpele informatie willen over bepaalde merken. Ik weet dat ik zelf zal moeten gaan luisteren, maar om nou het complete aanbod van bookshelf/monitor speakers af te gaan is me net iets te veel werk. Vandaar deze posting. Ik zou graag willen weten welke speakers(speaker merken) in aanmerking komen gezien mijn volgende eisen: - Het moeten wat eerlijk klinkende speakers zijn.(ik ben namelijk ook bezig met elektronische muziek op de computer) - Er moet punch in zitten.(dit ook i.v.m. het maken van elektronische muziek) - De speakers moeten niet zo analytisch zijn dat het mijn luisterplezier bederft.(zoals bij echte studio monitoren) De muziek die ik luister gaat van Eric Clapton naar boemboem muziek en van Bob Marley naar Hiphop. De speakers zullen dus niet al te eenzijdig moeten zijn. Het hoeven geen nieuwe speakers te zijn i.v.m. mijn budget. 2dehands is dus geen punt. Ik zelf had een bedrag van zo'n 300-400 euro in gedachten. Goedkoper mag natuurlijk ook. Ik hoop dat jullie mij een aantal speakers(speaker merken) kunnen noemen, waarmee ik mijn speurtocht kan beginnen. Groet, Rienk. 2e hands is vaak een beperkte keus. Je moet vaak net even geluk hebben. Dus gewoon de 2e hands pagina's in de gaten houden en als je denkt dat er wat moois tussen zit kun je altijd 't forum raadplegen voor andermans ervaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 13 mei 2003 Author Report Share Posted 13 mei 2003 Ik kan voor 175 euro aan een stel "JBL Studio Series 2362" komen. Deze speakers zijn een jaar oud. Is dit wat of kan ik beter wat meer uitgeven voor andere speakers? Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Ik was tot een paar dagen geleden ook op zoek naar een paar bookshelf's....... zie >>> dit topic <<< misschien staat hier iets wat je gebruiken kan.... Mijn keus is by the way gevallen op een paar JBL TLX 200 (demopaar voor weinig ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 13 mei 2003 Author Report Share Posted 13 mei 2003 Bedankt voor de reacties. Ik ben wat JBL betreft een beetje terughoudend. Dit ligt helemaal aan mij, maar ik heb 2 keer in mijn leven JBL speakers gehoord en dat beviel mij niet echt. Ik vond het midden te erg aanwezig en er weinig detail in zitten. De studio series ken ik niet van JBL vandaar dat toen ik ze tegenkwam dit even gepost heb. Het is natuurlijk het best om ze te beluisteren, maar daarvoor zou ik dan een heel end moeten reizen. Met de trein in mijn geval. Is er iemand die toevallig een winkel weet die ze te koop heeft(in Friesland)? Het zijn geen oude speakers en ze zitten nog steeds in hun assortiment. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoBob Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Je hebt toch in Groningen ook een Speaker & Co, of Speakerland, daar zou ik me dus echt een weekend of wat alleen al mee bezig kunnen houden, althans met de ervaring die ik (en Leo) hebben met het filiaal in Haarlem. Zou ik zeker gaan luisteren, als ik jou was, al was het maar om je te orienteren...Success Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Ga eens luisteren naar Acoustic Energy, fantastisch geluid voor de kleine (studenten) beurs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 14 mei 2003 Author Report Share Posted 14 mei 2003 Ga eens luisteren naar Acoustic Energy, fantastisch geluid voor de kleine (studenten) beurs. Toevallig heb ik laatst de Acoustic Energy Aegis One gehoord. Die speakers klonken inderdaad erg mooi voor dat geld. Ik vondt alleen dat er niet genoeg punch in zat. Met dance muziek kwamen ze niet echt goed uit de verf. Het zou veel makkelijker zijn als ik gewoon 1 muzieksoort luisterde, maar dat is niet zo. Ik zal dus op bepaalde vlakken consessies moeten doen. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Rienk, Zoals je jou klankideaal omschrijft, lijk je voorbestemd voor een paar Dynaudio Audience 40/50/42/52, briljante alleseters (reeds aan nieuwprijs een koopje, tweedehands dus zeker)! Met vrgr Fons MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 14 mei 2003 Author Report Share Posted 14 mei 2003 Fons zei: Zoals je jou klankideaal omschrijft, lijk je voorbestemd voor een paar Dynaudio Audience 40/50/42/52, briljante alleseters (reeds aan nieuwprijs een koopje, tweedehands dus zeker)! Volgensmij liggen die speakers toch boven mijn budget. Ook 2dehands. Het budget dat ik opgaf was voor een set speakers en geen stuksprijs. Waarschijnlijk ga ik morgen de JBL's beluisteren. Dus wie weet zit ik morgen avond van een stel JBL's te genieten. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 400€ lijkt me een normale prijs voor een paar Audience 40 tweedehands, Rienk! (en zonder die JBL's te willen afbreken, maar da's toch wel andere koek...) Met vrgr Fons MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 14 mei 2003 Author Report Share Posted 14 mei 2003 Fons zei: 400? lijkt me een normale prijs voor een paar Audience 40 tweedehands, Rienk! (en zonder die JBL's te willen afbreken, maar da's toch wel andere koek...) Ik zal de Dynaudio's eens in de gaten houden. Ik ben alleen tot de conclusie gekomen dat ik met veel meer plezier naar mijn vorige speakers luisterde. De speakers die ik nu heb kan ik hoogstwaarschijnlijk ieder moment kwijt voor 75 euro meer als dat ik ze gekocht heb. Mochten die JBL's morgen nou goed klinken en geluid beter in balans is dan wat ik nu heb, dan denk ik dat ik die eerst maar aanschaf. Ik kan ze immers kopen voor 175 euro. Vervolgens kan ik dan tot het eind van de zomer ook nog met meer plezier luisteren en als ik dan in de tussentijd beter speakers tegenkom, kan ik de JBL's wel weer verkopen. Misschien dat ik aan het eind van de zomervakantie ook nog wel een iets hoger budget heb. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Succes, en veel geduld! Met Vrgr Fons MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 14 mei 2003 Author Report Share Posted 14 mei 2003 Morgen om 11:00 reis ik naar Nieuwegein af om naar de JBL's te luisteren. Ik zie jullie al denken: "Helemaal naar Nieuwegein om naar JBL's te luisteren!!!" Ik kan het toevallig combineren met een ander ritje. Ook heb ik al een koper voor mijn Jamo's. Ik verkoop ze voor 175 eurootjes. Mocht ik morgen met de JBL's thuis komen dan zal ik weer een vergelijkende recensie, met de jamo's, proberen te schrijven. Ik houdt u op de hoogte. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 ik ben ook student (midelbare school> morgen eindexamens) in groningen. En een interessante 2ehandswinkel is: hificorner in de boteringestraat geloof ik. Hier wordt inruilspul van de klanten die in de gewone winkel ernaast spul kopen verkocht. Verder kan je nadenken over de cresta's 2. vond ik erg mooi. De b&w's dm110 die ik heb gehad zou ik niet doen. verder weet ik dat de rogers ls3/5a erg goed is, maar ik weet niet of ie jou boemboem muziek leuk vindt.... en verder zou je idd speaker en co (nu op het industrieterein) kunnen bezoeken, zij maken vast wel een bookshelf voor niet al te veel geld.... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Geplaatst door JoBob:Je hebt toch in Groningen ook een Speaker & Co, of Speakerland, daar zou ik me dus echt een weekend of wat alleen al mee bezig kunnen houden, althans met de ervaring die ik (en Leo) hebben met het filiaal in Haarlem. Zou ik zeker gaan luisteren, als ik jou was, al was het maar om je te orienteren...Success Helemaal mee eens. Ga eens naar de Vifa Premium 11 of zo luisteren. Kom net terug (vanmiddag) van een uurtje in hun luisterruimte in Rotterdam. Echt een aanrader. Ik heb me op de grotere broers geconcentreerd, maar ik moet zeggen dat het een hele goede ervaring was en een die ik zeker zou aanraden. En alles is nog heel simpel te bouwen ook. Zeker na mijn vergelijking van hen met Audio Gallery (ook in Rotterdam) waar ik gisteren ben geweest, steken ze heel positief af. En het geluid was beter dan dat van de B&W CDM9/Floating Queen's etc. die ik daar heb gehoord en die toch minstens 3x zo duur waren. Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Geplaatst door [[Game]]:ik ben ook student (midelbare school> morgen eindexamens) Suc6!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 thanx Ik zal maar niet beginnen over wat er vorig jaar is gebeurt, tijdens eindexamnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
@00@ Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 wil je echt een paar knallers voor weinig ? een Setje Philips MFB 541 .... klein en powerful Luuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door Douma:Morgen om 11:00 reis ik naar Nieuwegein af om naar de JBL's te luisteren. Ik zie jullie al denken: "Helemaal naar Nieuwegein om naar JBL's te luisteren!!!" Ik kan het toevallig combineren met een ander ritje. Ook heb ik al een koper voor mijn Jamo's. Ik verkoop ze voor 175 eurootjes. Mocht ik morgen met de JBL's thuis komen dan zal ik weer een vergelijkende recensie, met de jamo's, proberen te schrijven. Ik houdt u op de hoogte. Groet, Rienk. En????? Heeft JBL ook jou hart gestolen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Lijkt me handig als ik eerst je recensie even lees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts