jackflash Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Hallo, Ik wil in de nabije toekomst een Bose Lifestyle set kopen (en ja, ik weet het, er zijn betere systemen). Zoals bekend is Bose erg duur, dus ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder. Via via heb ik twee sites ontdekt, www.eurosoundz.com en www.pinnaclesound.com (hoewel deze laatste even off air is). Zij bieden de lifestyle systemen wel erg goedkoop aan. Heeft iemand ervaring met deze winkels? Zijn er adders onder het gras (zoals invoerrechten, btw, garantie)? Heeft iemand advies voor mij? Alvast dank, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Hallo,Ik wil in de nabije toekomst een Bose Lifestyle set kopen (en ja, ik weet het, er zijn betere systemen). Zoals bekend is Bose erg duur, dus ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder. Via via heb ik twee sites ontdekt, www.eurosoundz.com en www.pinnaclesound.com (hoewel deze laatste even off air is). Zij bieden de lifestyle systemen wel erg goedkoop aan. Heeft iemand ervaring met deze winkels? Zijn er adders onder het gras (zoals invoerrechten, btw, garantie)? Heeft iemand advies voor mij? Alvast dank, Michel Invoerrechten en BTW zijn nu niet bepaald adders onder het gras. Dat zijn n.l. wettelijke regelingen. Garantie zou ik niet zo ver van huis zoeken. Verstandig lijkt mij om budget en systeem eisen met elkander inovereenstemming te brengen. Succes met je speurtocht naar je eerste rang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Hallo,Ik wil in de nabije toekomst een Bose Lifestyle set kopen (en ja, ik weet het, er zijn betere systemen). Zoals bekend is Bose erg duur, dus ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder. Via via heb ik twee sites ontdekt, www.eurosoundz.com en www.pinnaclesound.com (hoewel deze laatste even off air is). Zij bieden de lifestyle systemen wel erg goedkoop aan. Heeft iemand ervaring met deze winkels? Zijn er adders onder het gras (zoals invoerrechten, btw, garantie)? Heeft iemand advies voor mij? Alvast dank, Michel Beste , Gewoon daar aanschaffen waar het het goedkoopst is, daarna afwachten of je waar voor je geld krijgt. Indien je het afwachten te lang duurt , nogmaals proberen bij een andere firma. Dit proces laten voortduren totdat je het geleerd hebt. Ook bij problemen die kunnen ontstaan bij vervoer , zijn gemakkelijk op te lossen door de geleverde (kapotte) goederen weg te gooien. Want bij het terugsturen ben je weer aan het exporteren, en zal dus weer geld kosten, of je moet een BTW nummer hebben en dus een zaak runnen. Ofschoon ook dan is het niet echt simpel, aldoende leert men (ik heb het ook geleerd). Service is tegenwoordig niet meer verkrijgbaar bij normale detailisten , indien het per internet aangeschaft is. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Service is tegenwoordig niet meer verkrijgbaar bij normale detailisten , indien het per internet aangeschaft is. MvG, Haudio Klopt helemaal! Vorige week een "klant" binnengekregen die van ons als bepaald merkdealer eiste dat wij zijn via internet aangeschafte plasma-tv maar even gingen ophalen bij hem thuis en hem gratis zouden gaan repareren..... Niet, dus!!! De lage prijs van een bepaald product zit hem o.a. ook in de servicegraad!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Hallo,Ik wil in de nabije toekomst een Bose Lifestyle set kopen (en ja, ik weet het, er zijn betere systemen). Zoals bekend is Bose erg duur, dus ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder. Via via heb ik twee sites ontdekt, www.eurosoundz.com en www.pinnaclesound.com (hoewel deze laatste even off air is). Zij bieden de lifestyle systemen wel erg goedkoop aan. Heeft iemand ervaring met deze winkels? Zijn er adders onder het gras (zoals invoerrechten, btw, garantie)? Heeft iemand advies voor mij? Alvast dank, Michel Beste , Gewoon daar aanschaffen waar het het goedkoopst is, daarna afwachten of je waar voor je geld krijgt. Indien je het afwachten te lang duurt , nogmaals proberen bij een andere firma. Dit proces laten voortduren totdat je het geleerd hebt. Ook bij problemen die kunnen ontstaan bij vervoer , zijn gemakkelijk op te lossen door de geleverde (kapotte) goederen weg te gooien. Want bij het terugsturen ben je weer aan het exporteren, en zal dus weer geld kosten, of je moet een BTW nummer hebben en dus een zaak runnen. Ofschoon ook dan is het niet echt simpel, aldoende leert men (ik heb het ook geleerd). Service is tegenwoordig niet meer verkrijgbaar bij normale detailisten , indien het per internet aangeschaft is. MvG, Haudio garantie is tegenwoordig goed geregeld, pakketjes kun je verzekerd laten verzenden, detailisten hebben doorgaans geen eigen reparatie afdeling en bar weinig know how in huis. Dus, schroom niet om lekker via i-net te bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Hallo,Ik wil in de nabije toekomst een Bose Lifestyle set kopen (en ja, ik weet het, er zijn betere systemen). Zoals bekend is Bose erg duur, dus ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder. Via via heb ik twee sites ontdekt, www.eurosoundz.com en www.pinnaclesound.com (hoewel deze laatste even off air is). Zij bieden de lifestyle systemen wel erg goedkoop aan. Heeft iemand ervaring met deze winkels? Zijn er adders onder het gras (zoals invoerrechten, btw, garantie)? Heeft iemand advies voor mij? Alvast dank, Michel Beste , Gewoon daar aanschaffen waar het het goedkoopst is, daarna afwachten of je waar voor je geld krijgt. Indien je het afwachten te lang duurt , nogmaals proberen bij een andere firma. Dit proces laten voortduren totdat je het geleerd hebt. Ook bij problemen die kunnen ontstaan bij vervoer , zijn gemakkelijk op te lossen door de geleverde (kapotte) goederen weg te gooien. Want bij het terugsturen ben je weer aan het exporteren, en zal dus weer geld kosten, of je moet een BTW nummer hebben en dus een zaak runnen. Ofschoon ook dan is het niet echt simpel, aldoende leert men (ik heb het ook geleerd). Service is tegenwoordig niet meer verkrijgbaar bij normale detailisten , indien het per internet aangeschaft is. MvG, Haudio garantie is tegenwoordig goed geregeld, pakketjes kun je verzekerd laten verzenden, detailisten hebben doorgaans geen eigen reparatie afdeling en bar weinig know how in huis. Dus, schroom niet om lekker via i-net te bestellen Beste, Zoals gezegt , ik heb het inmiddels geleerd. Misschien is het niet duidelijk genoeg, ik ben zo stom geweest om via internet div artikelen aan te schaffen, soms lukt het goed en soms kost het je duizenden euro's. Zie ook progamma's als www.opgelicht.nl www.radar.nl en vele anderen die op de koffie zijn gekomen. Ik zeg niet dat het altijd mis gaat, maar wel vaak ! MvG, Haudio PS zelfs met parfum.objectieven,fototoestellen, filmcamera's,navigatietoestellen etc. vooral uit het buitenland. Iemand kocht Blueroom luidsprekers in Amerika, kwamen bij hem stuk aan , das pech geld weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 garantie is tegenwoordig goed geregeld Is nog maar zeer de vraag. Zeker voor Internet aankopen uit het buitenland is dit een probleem. De Nederlandse importeur zal lang niet altijd de garantie (willen) afhandelen. En dus kun je (op eigen kosten en risico) de spullen opsturen. pakketjes kun je verzekerd laten verzenden Ja, en dan? Heb je alleen zekerheid dat er een pakketje aangekomen is. Er is geen zekerheid dat het apparaat ook perfect functioneert. detailisten hebben doorgaans geen eigen reparatie afdeling Klopt. Ze laten de reparatie uitvoeren door een ander bedrijf, dat doorgaans gespecialiseerd is in de reparatie van de betreffende producten. Lijkt me op zich geen probleem. Normaal gesproken neemt de winkelier nog wel het logistieke stuk onder zijn hoede, toch makkelijk. en bar weinig know how in huis Misschien tijd om eens wat minder te zoeken op Internet maar naar goede winkels/ondernemers, die zijn er namelijk nog steeds. Vaak de Mama/Papa ondernemingen en geen ketens. Goede voorbeelden? W en W audio Enschede, Acoustic Dimension Zoetermeer, Audio Selectief Sneek en ITC Emmeloord. Wat mij betreft vermijden: eigenlijk alle grote ketens (Mediamarkt) maar ook RAF en Hobo (Den Bosch uitgezonderd) staan bij mij niet hoog genoteerd. Dus, schroom niet om lekker via i-net te bestellen Kan op zich best, maar realiseer je de risico's die er mee samen hangen. En doe niet alsof er geen verschil bestaat (behalve de prijs) tussen Internet en 'echte' winkels. Enno PS ik heb geen ervaring met de Webshops genoemd door de topic starter, wel met alle met name genoemde winkels in deze reaktie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Hallo,Ik wil in de nabije toekomst een Bose Lifestyle set kopen (en ja, ik weet het, er zijn betere systemen). Zoals bekend is Bose erg duur, dus ik ben op zoek naar een goedkope aanbieder. Via via heb ik twee sites ontdekt, www.eurosoundz.com en www.pinnaclesound.com (hoewel deze laatste even off air is). Zij bieden de lifestyle systemen wel erg goedkoop aan. Heeft iemand ervaring met deze winkels? Zijn er adders onder het gras (zoals invoerrechten, btw, garantie)? Heeft iemand advies voor mij? Alvast dank, Michel Beste , Gewoon daar aanschaffen waar het het goedkoopst is, daarna afwachten of je waar voor je geld krijgt. Indien je het afwachten te lang duurt , nogmaals proberen bij een andere firma. Dit proces laten voortduren totdat je het geleerd hebt. Ook bij problemen die kunnen ontstaan bij vervoer , zijn gemakkelijk op te lossen door de geleverde (kapotte) goederen weg te gooien. Want bij het terugsturen ben je weer aan het exporteren, en zal dus weer geld kosten, of je moet een BTW nummer hebben en dus een zaak runnen. Ofschoon ook dan is het niet echt simpel, aldoende leert men (ik heb het ook geleerd). Service is tegenwoordig niet meer verkrijgbaar bij normale detailisten , indien het per internet aangeschaft is. MvG, Haudio garantie is tegenwoordig goed geregeld, pakketjes kun je verzekerd laten verzenden, detailisten hebben doorgaans geen eigen reparatie afdeling en bar weinig know how in huis. Dus, schroom niet om lekker via i-net te bestellen Beste, Zoals gezegt , ik heb het inmiddels geleerd. Misschien is het niet duidelijk genoeg, ik ben zo stom geweest om via internet div artikelen aan te schaffen, soms lukt het goed en soms kost het je duizenden euro's. Zie ook progamma's als www.opgelicht.nl www.radar.nl en vele anderen die op de koffie zijn gekomen. Ik zeg niet dat het altijd mis gaat, maar wel vaak ! MvG, Haudio PS zelfs met parfum.objectieven,fototoestellen, filmcamera's,navigatietoestellen etc. vooral uit het buitenland. Iemand kocht Blueroom luidsprekers in Amerika, kwamen bij hem stuk aan , das pech geld weg. Goh. Ben je wel voor het ongeluk geboren. Heb zeker 1000 internet aankopen gedaan met slechts 1% vervelende transacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Service van de grotere Buitenlandse bedrijven is zo goed,risico word wel erg klein. Word wel stuk minder als je shittech besteld. Laatst iets stuk ontvangen,1 mailtje en kreeg meteen nog 1 opgestuurt (product van ruim $200,ook de extra kosten van mij werden netjes op mijn bank gestort). In de euro gemeenten is het helemaal een eitje, dan heb je vaak zelfs gewoon service,zelfs al beweert een bepaalde retailer van niet(hij kan het altijd proberen,het zijn zijn centjes)ook weer ,een probleempje met mijn in Duitsland gekochte Fat Bob werd (door een andere NL retailer) gewoon in orde gemaakt (okee iets meer papier werk, ik mag toch ook overdrijven ) Je krijgt meestal europeese garantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Dingen die kapot kunnen, kan je beter niet kopen tenzij jezelf echt verstand van zaken hebt. Ik heb wel eens LP's in Duitsland gekocht en een VPI afzuigbuisje in de US wat hier niet te krijgen was. Werd keurig afgehandeld. Voor de rest liever niet. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 garantie is tegenwoordig goed geregeld Is nog maar zeer de vraag. Zeker voor Internet aankopen uit het buitenland is dit een probleem. De Nederlandse importeur zal lang niet altijd de garantie (willen) afhandelen. En dus kun je (op eigen kosten en risico) de spullen opsturen. pakketjes kun je verzekerd laten verzenden Ja, en dan? Heb je alleen zekerheid dat er een pakketje aangekomen is. Er is geen zekerheid dat het apparaat ook perfect functioneert. detailisten hebben doorgaans geen eigen reparatie afdeling Klopt. Ze laten de reparatie uitvoeren door een ander bedrijf, dat doorgaans gespecialiseerd is in de reparatie van de betreffende producten. Lijkt me op zich geen probleem. Normaal gesproken neemt de winkelier nog wel het logistieke stuk onder zijn hoede, toch makkelijk. en bar weinig know how in huis Misschien tijd om eens wat minder te zoeken op Internet maar naar goede winkels/ondernemers, die zijn er namelijk nog steeds. Vaak de Mama/Papa ondernemingen en geen ketens. Goede voorbeelden? W en W audio Enschede, Acoustic Dimension Zoetermeer, Audio Selectief Sneek en ITC Emmeloord. Wat mij betreft vermijden: eigenlijk alle grote ketens (Mediamarkt) maar ook RAF en Hobo (Den Bosch uitgezonderd) staan bij mij niet hoog genoteerd. Dus, schroom niet om lekker via i-net te bestellen Kan op zich best, maar realiseer je de risico's die er mee samen hangen. En doe niet alsof er geen verschil bestaat (behalve de prijs) tussen Internet en 'echte' winkels. Enno PS ik heb geen ervaring met de Webshops genoemd door de topic starter, wel met alle met name genoemde winkels in deze reaktie Nee, bij winkeliers gaat het altijd goed... Ik snap de angst tegen internetwinkels en je moet ook goed oppassen, maar je kunt niet ontkennen dat hier de toekomst ligt. Gerenomeerde internetwinkels zullen geen risico nemen met slechte service en zorgen voor goede verzekering, afhandeling van klachten en garantie. Ik proef een beetje angst en frustratie tegenover de ontwikkelingen op het gebied van het kopen via internet, maar ik koop liever goedkoper via internet dan dat ik meebetaal voor de salarissen van die ongeschoolde mediamarkt medewerkers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Als je zoveel geld wilt uitgeven , zou ik me eerst eens gaan verdiepen in wat er te koop is. Op internet zijn de spullen inderdaad goedkoper en er zijn maar weinig detailhandelaren die je echt verder helpen.Als de verzending niet goed gaat zou er gewoon garantie op moeten zitten. Spullen van een goed merk worden echt wel door de fabriek gerepareerd. Haudio heeft veel verstand van platenspelers, daarom zou hij beter Hplatenspeler kunnen heten. Maar hij moet de mensen niet zo bang proberen te maken, om zijn handel te beschermen. Als ik een auto in Duitsland koop wordt hij hier gewoon gerepareerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Als je zoveel geld wilt uitgeven , zou ik me eerst eens gaan verdiepen in wat er te koop is. Op internet zijn de spullen inderdaad goedkoper en er zijn maar weinig detailhandelaren die je echt verder helpen.Als de verzending niet goed gaat zou er gewoon garantie op moeten zitten. Spullen van een goed merk worden echt wel door de fabriek gerepareerd. Haudio heeft veel verstand van platenspelers, daarom zou hij beter Hplatenspeler kunnen heten. Maar hij moet de mensen niet zo bang proberen te maken, om zijn handel te beschermen. Als ik een auto in Duitsland koop wordt hij hier gewoon gerepareerd. Beste, Ik maak niemand bang , ze mogen het allemaal zelf weten , wat ze doen en waar ze kopen. Maar jij weet niet hoeveel spijtoptanten ik per week in de winkel krijg, die per internet gekocht hebben, dus er zijn genoeg die het doen , misschien wel teveel. Ook stuur ik verscheidene weg met jij hebt gewoon pech, die dan ook al bij anderen zijn geweest. Ook dit alles kan ik toetsen in de praktijk. Verder zal ik niet alles zeggen wat er in de praktijk gebeurt, wie niet horen wil moet maar voelen. Zo nu hou ik eroverop en moet iedereen maar weten wat hij doet. Kleine kinderen moet je vaak waarschuwen, bij volwassenen moet 1 keer voldoende zijn. MvG, Henk Audio Selectief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Als je zoveel geld wilt uitgeven , zou ik me eerst eens gaan verdiepen in wat er te koop is. Op internet zijn de spullen inderdaad goedkoper en er zijn maar weinig detailhandelaren die je echt verder helpen.Als de verzending niet goed gaat zou er gewoon garantie op moeten zitten. Spullen van een goed merk worden echt wel door de fabriek gerepareerd. Haudio heeft veel verstand van platenspelers, daarom zou hij beter Hplatenspeler kunnen heten. Maar hij moet de mensen niet zo bang proberen te maken, om zijn handel te beschermen. Als ik een auto in Duitsland koop wordt hij hier gewoon gerepareerd. Beste, Ik maak niemand bang , ze mogen het allemaal zelf weten , wat ze doen en waar ze kopen. Maar jij weet niet hoeveel spijtoptanten ik per week in de winkel krijg, die per internet gekocht hebben, dus er zijn genoeg die het doen , misschien wel teveel. Ook stuur ik verscheidene weg met jij hebt gewoon pech, die dan ook al bij anderen zijn geweest. Ook dit alles kan ik toetsen in de praktijk. Verder zal ik niet alles zeggen wat er in de praktijk gebeurt, wie niet horen wil moet maar voelen. Zo nu hou ik eroverop en moet iedereen maar weten wat hij doet. Kleine kinderen moet je vaak waarschuwen, bij volwassenen moet 1 keer voldoende zijn. MvG, Henk Audio Selectief Waarom kan ik origin live producten dan alleen via internet kopen? Wordt ik dan ook opgelicht? Waarom kost een element 2,5 keer zo veel in NL dan in de USA? Zijn de elementen hier beter? Waarom kopen duizenden en nog eens duizenden dagelijk via internet zonder problemen? waarom komen ze daarna allemaal bij jou klagen Je moet gewoon oppassen met overdreven goedkope en obscure internet handeleren, maar er zijn voldoende betrouwbare zaken die via internet verkopen, met service, garantie en de hele mik mak. Ik snap Haudio dat het zuur is dat een elementje via internet goedkoper is dan bij jou. ik snap ook dat het moeilijk is als detailist je hoofd boven water te houden in deze tijden, maar je moet hier niet mensen bang lopen maken voor het kopen via internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Ik heb zeer goede ervaringen met kopen via internet . Veel geld bespaard op tientallen aankopen. @Haudio Ben in veel gevallen tientallen tot honderden euro`s goedkoper uitgeweest dan dat ik dezelfde producten zou aanschaffen in de normale hifi winkel. Service krijg je bijna nergens meer, vaak ook niet in gewone hifi winkels. Ik wil wel eens weten of je ook zo gaat praten als je zaken slecht gaan ( algemeen gezien), of niemand service gaat leveren op andermans spullen. Persoonlijk is het erg kortzichtig, ik koop een auto in Groningen en krijg pech in Maastricht. Vervolgens zegt een garage daar , helaas ( en de rest vul je zelf maar in ) Ja, dat is pas service verlenen. Datzelfde is onder de noemer branche bescherming ook bezig in Hifi land. En , wat doe je als ik als klant met een in bijv. Engeland gekochte sme arm wil laten monteren op een nieuwe draaitafel. Ja, dan zou ik ook niet naar zo`n winkel gaan puur en alleen omdat ik weet en lees dat deze man ook geen service geeft op producten die gekocht zijn bij iemand anders in Nederland of het buitenland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Als je zoveel geld wilt uitgeven , zou ik me eerst eens gaan verdiepen in wat er te koop is. Op internet zijn de spullen inderdaad goedkoper en er zijn maar weinig detailhandelaren die je echt verder helpen.Als de verzending niet goed gaat zou er gewoon garantie op moeten zitten. Spullen van een goed merk worden echt wel door de fabriek gerepareerd. Haudio heeft veel verstand van platenspelers, daarom zou hij beter Hplatenspeler kunnen heten. Maar hij moet de mensen niet zo bang proberen te maken, om zijn handel te beschermen. Als ik een auto in Duitsland koop wordt hij hier gewoon gerepareerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Als een paard op z`n achterpoten. Als je je als zaak toch zo gaat opstellen zeg... Nu snap ik ook waarom er zoveel hifi winkels hun deuren sluiten. En kijk waar we het hier over hebben is dat je de spullen ergens anders voor een lagere prijs kan aanschaffen. Niet over de service die je probeert te verhalen op een derde die het voor dezelfde prijs doet aanbieden. Iemand die een versterker of zo wilt aanschaffen,heeft een keus gemaakt via een of andere media, koopt deze in een winkel en komt later er achter dat deze voor honderden euro`s op internet goedkoper kan kopen krabt zich wel eens achter z`n oor. Leuke service van die winkel toch !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 En als je bij mij komen ik ben daar een dag mee bezig en je koopt 14 dagen daarna hetzelfde voor dezelfde prijs de zelfde apparatuur bij Objectief en je komt daarna bij mij omdat ze daar niet weten hoe het moet worden aangesloten, ook niet weten te vertellen hoe het werkt en welke interlinks je moet gebruiken, dan heb pech want dan doe ik niets voor je , ook niet in de toekomst. Want dan verkoop ik je niets meer ! En als hetzelfde apparaat dan stuk gaat (in dit geval een Yamaha) dan heb je nog meer pech want dan repareer ik het niet en stuur het ook niet voor je op. Hier zit de pijn... tja, Haudio, zo gaan die dingen, ik snap het dat je diegene niet wil helpen met verder advies. ik snap ook dat je diegene niet help met reparatie. Maar dit rechtvaardigt niet dat je het kopen via internet in een negatief daglicht zet. Veel consumenten (zoals mijzelf) weten heel goed wat er te koop is. Ik weet vaak beter dan de verkopers wat een apparaat kan en wat ik wil. Waarom zal ik dan betalen voor het loon van die nietswetende verkoper. Mijn soort consumenten kopen via internet omdat ze geen advies nog hebben (eigenwijs?) Andere consumenten willen goed advies, uitgebreid kunnnen vergelijken, tips van een kenner....die komen bij jou. En gelukkig zijn er nog zaken zoals audio selectief, ik hoop ook dat zaken zoals jij er een runt nog jaren kunnen bestaan. Maar wees wel realistisch over het kopen via internet en ga geen angst zaaien. Groet Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Helemaal met je eens. Neem de proef op de som maar eens op een willekeurige hifi show of winkel. Je schoenen vallen je echt uit. Sommige verkopers kunnen niet verder denken dan hun profit makende neus lang is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Helemaal met je eens.Neem de proef op de som maar eens op een willekeurige hifi show of winkel. Je schoenen vallen je echt uit. Sommige verkopers kunnen niet verder denken dan hun profit makende neus lang is. Wat ik leuk vind, dat je het geen je net in een folder hebt gelezen, klakeloos word opgesomt als "ervaring" van de verkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Als je je spullen via internet wilt kopen: veel plezier er mee. Maar ga dan niet van te voren beslag leggen op de tijd van de mensen in speciaalzaken. Ik ben al verschillende van die 'handige jongens' tegengekomen die er zelfs trots op zijn dat ze verschillende keren soms uren hebben zitten luisteren in een winkel om het dan vervolgens via internet te kopen. Als je geen gebruik wenst te maken van de gewone verkoopkanalen is dat prima, maar verwacht dan ook niet achteraf van de meerwaarde te kunnen profiteren van diezelfde verkoopkanalen. Ik geloof dat de reguliere detailhandel en importeurs het ANWB systeem moeten introduceren: lid worden van de organisatie om van de meerwaarde en service te kunnen profiteren. Bij een aanschaf wordt je voor het betreffende apparaat lid en krijg je alle service die er bij hoort. En als je je apparaat op een andere manier hebt gekocht en je wilt van het servicevoorzieningen gebruik maken, dan moet je je apparaat eerst lid maken tegen een hoog tarief. Als je de redenering van de handige jongens in het extreme trekken, dan kopen we alles via internet en verwachten van de vakhandel (die dan niets meer verkoopt) kennelijk wel dat ze het serviceapparaat in stand houden. Waanzin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Als je je spullen via internet wilt kopen: veel plezier er mee. Maar ga dan niet van te voren beslag leggen op de tijd van de mensen in speciaalzaken. Ik ben al verschillende van die 'handige jongens' tegengekomen die er zelfs trots op zijn dat ze verschillende keren soms uren hebben zitten luisteren in een winkel om het dan vervolgens via internet te kopen. Als je geen gebruik wenst te maken van de gewone verkoopkanalen is dat prima, maar verwacht dan ook niet achteraf van de meerwaarde te kunnen profiteren van diezelfde verkoopkanalen. Ik geloof dat de reguliere detailhandel en importeurs het ANWB systeem moeten introduceren: lid worden van de organisatie om van de meerwaarde en service te kunnen profiteren. Bij een aanschaf wordt je voor het betreffende apparaat lid en krijg je alle service die er bij hoort. En als je je apparaat op een andere manier hebt gekocht en je wilt van het servicevoorzieningen gebruik maken, dan moet je je apparaat eerst lid maken tegen een hoog tarief. Als je de redenering van de handige jongens in het extreme trekken, dan kopen we alles via internet en verwachten van de vakhandel (die dan niets meer verkoopt) kennelijk wel dat ze het serviceapparaat in stand houden. Waanzin! Goed verhaal. Maar het meren deel van de winkeliers moeten dan alsnog een nieuw vak gaat leren ofwel geschoold technisch personeel in dienst nemen. Het grootste deel van de Nederlandse importeurs heeft zelfs geen technische staf. Het opzenden van garantiegevallen naar de fabriek is dus de enige remedie. Geloof echt niet dat de huidige bruto handelsmarge boven genoemde schijnbewegingen toelaat , tenzij de omzet snelheid drastisch omhoog gaat. Dit is voor duurzame goederen zoals high end weinig realistisch. Of heb ik een te sombere kijk op een en ander ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Als je je spullen via internet wilt kopen: veel plezier er mee. Maar ga dan niet van te voren beslag leggen op de tijd van de mensen in speciaalzaken. Ik ben al verschillende van die 'handige jongens' tegengekomen die er zelfs trots op zijn dat ze verschillende keren soms uren hebben zitten luisteren in een winkel om het dan vervolgens via internet te kopen. Als je geen gebruik wenst te maken van de gewone verkoopkanalen is dat prima, maar verwacht dan ook niet achteraf van de meerwaarde te kunnen profiteren van diezelfde verkoopkanalen. Ik geloof dat de reguliere detailhandel en importeurs het ANWB systeem moeten introduceren: lid worden van de organisatie om van de meerwaarde en service te kunnen profiteren. Bij een aanschaf wordt je voor het betreffende apparaat lid en krijg je alle service die er bij hoort. En als je je apparaat op een andere manier hebt gekocht en je wilt van het servicevoorzieningen gebruik maken, dan moet je je apparaat eerst lid maken tegen een hoog tarief. Als je de redenering van de handige jongens in het extreme trekken, dan kopen we alles via internet en verwachten van de vakhandel (die dan niets meer verkoopt) kennelijk wel dat ze het serviceapparaat in stand houden. Waanzin! Mee eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Als je je spullen via internet wilt kopen: veel plezier er mee. Maar ga dan niet van te voren beslag leggen op de tijd van de mensen in speciaalzaken. Ik ben al verschillende van die 'handige jongens' tegengekomen die er zelfs trots op zijn dat ze verschillende keren soms uren hebben zitten luisteren in een winkel om het dan vervolgens via internet te kopen. Als je geen gebruik wenst te maken van de gewone verkoopkanalen is dat prima, maar verwacht dan ook niet achteraf van de meerwaarde te kunnen profiteren van diezelfde verkoopkanalen. Ik geloof dat de reguliere detailhandel en importeurs het ANWB systeem moeten introduceren: lid worden van de organisatie om van de meerwaarde en service te kunnen profiteren. Bij een aanschaf wordt je voor het betreffende apparaat lid en krijg je alle service die er bij hoort. En als je je apparaat op een andere manier hebt gekocht en je wilt van het servicevoorzieningen gebruik maken, dan moet je je apparaat eerst lid maken tegen een hoog tarief. Als je de redenering van de handige jongens in het extreme trekken, dan kopen we alles via internet en verwachten van de vakhandel (die dan niets meer verkoopt) kennelijk wel dat ze het serviceapparaat in stand houden. Waanzin! Goed verhaal. Maar het meren deel van de winkeliers moeten dan alsnog een nieuw vak gaat leren ofwel geschoold technisch personeel in dienst nemen. Het grootste deel van de Nederlandse importeurs heeft zelfs geen technische staf. Het opzenden van garantiegevallen naar de fabriek is dus de enige remedie. Geloof echt niet dat de huidige bruto handelsmarge boven genoemde schijnbewegingen toelaat , tenzij de omzet snelheid drastisch omhoog gaat. Dit is voor duurzame goederen zoals high end weinig realistisch. Of heb ik een te sombere kijk op een en ander ? Beste, Weet je wel wat geschoold personeel kost ? Weet je wel dat de marges voor audio geen geschoold personeel toelaat. Weet je wel dat juist bij lage marges de mensen ook nog korting willen. Weet je wel dat de meeste mensen bij hoge margers (brillen) geen korting vragen. Weet je wel dat ''echte'' audiozaken uit hobby geboren zijn . Weet je wel .......................................... dat ook RAF / Eringa / Merkenstein / Spaan Audio / Jongmans Audio / Vogelzang / Wiersma Audio / Art en Sound / etc. Er allemaal (bijna) niet meer zijn omdat ze met ander werk hun brood wel kunnen verdienen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Als je je spullen via internet wilt kopen: veel plezier er mee. Maar ga dan niet van te voren beslag leggen op de tijd van de mensen in speciaalzaken. Ik ben al verschillende van die 'handige jongens' tegengekomen die er zelfs trots op zijn dat ze verschillende keren soms uren hebben zitten luisteren in een winkel om het dan vervolgens via internet te kopen. Als je geen gebruik wenst te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now