Haudio Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Leg je klacht bij de fabrikant van de merken die zo`n internet winkel bevoorraad. Weet Scat Man je hebt gelijk, maar dat is al gedaan door div dealers. Hoofdzakelijk komen de producten uit het buitenland, gewoon vaak bij een buitenlandse dealer vandaan, die het daana op internet zet dan verkoopt met 20,00 euro winst of zo. Als je dan weet dat een gemiddeld pakketje versturen 17,50 kost , enkele reis en dat ze weer een nieuwtje hebben bedacht nl brandstoftoeslag 1,53 euro per maand wordt dat aangepast, dat lijkt niet veel maar 10 pakketjes per week wat niet overdreven is kost dan 765,00 ex BTW is 910,35 incl. BTW op jaarbasis, dat is alleen voor de brandstoftoeslag. Het versturen 1 kant uit zit op 8750,00 ex BTW 10412,50 incl BTW samen 11322.85 euro dat is bijna 1000,00 euro per maand. Dan is te begrijpen dat ze geen haast maken met sturen maar eerst bewaren tot ze een pallet vol hebben. De garantie loopt dan ook via die dealer in het buitenland ,daar zal het product dan weer naar toe moeten, weinig winst geen snelheid meer, dus zeer lang wachten. Ook deze mensen komen bij mij , sinds dit jaar heb ik besloten hier geen service meer op te verlenen. Maar je hebt ook gelijk als je steld de mensen komen uit heel Nederland. En niet alleen voor platenspelers. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 lid worden van de organisatie om van de meerwaarde en service te kunnen profiteren. Bij een aanschaf wordt je voor het betreffende apparaat lid en krijg je alle service die er bij hoort. En als je je apparaat op een andere manier hebt gekocht en je wilt van het servicevoorzieningen gebruik maken, dan moet je je apparaat eerst lid maken tegen een hoog tarief. Ik vind dit nog niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Ik kom hier nu niet om paniek te zaaien, ik heb trouwens absoluut geen ervaring met kopen op internet, alhoewel er soms wel mooi spul aangeboden wordt. Maar ik ben vroeger wel een paar keer serieus belazerd geweest met tweedehands kopen van partikulieren (via de "Koopjeskrant"): een keer een Carver Silver Seven waarbij thuisgekomen bleek dat er andere eind in de kast zat! Een kleine Phase Lineair dacht ik zo! Of die keer bij een kerel die beweerde technieker te zijn voor de plaatselijke electrohandel, hij verkocht me twee verroestte bakken die z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Ik kom hier nu niet om paniek te zaaien, ik heb trouwens absoluut geen ervaring met kopen op internet, alhoewel er soms wel mooi spul aangeboden wordt. Maar ik ben vroeger wel een paar keer serieus belazerd geweest met tweedehands kopen van partikulieren (via de "Koopjeskrant"): een keer een Carver Silver Seven waarbij thuisgekomen bleek dat er andere eind in de kast zat! Een kleine Phase Lineair dacht ik zo! Of die keer bij een kerel die beweerde technieker te zijn voor de plaatselijke electrohandel, hij verkocht me twee verroestte bakken die z Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Ik was laatst naar een computer aan het zoeken. Kom ik bij Dixon's en vraag een foldertje. Tevens de vraag gesteld wat er gebeurt als de computer kapot gaat of ik hem dan terug kan bij brengen in de winkel. "Gelukkig niet meneer we geven u het adres van een servicebedrijf en daar kunt u hem naar toe brengen". Ik heb de computer bij Paradigit gekocht. De verkoper heeft me echt goed geholpen en ze geven daar wel service. Misschien heb ik de verkoper ook nog goed geholpen door hem te adviseren zijn Thorens 160 weer in gebruik te nemen. Ik kan me goed voorstellen dat Haudio zich af en toe behoorlijk stoort aan zijn "klanten". Iedereen heeft het recht fatsoenlijk behandeld te worden en zeker middenstanders die het vak goed beoefenen en dat doet hij. Het uitgebreid luisteren en service verlangen en dan bij internet kopen is niet fatsoenlijk. Dat los van het feit dat het maar de vraag is of het uiteindelijk goedkoop is. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Ik kom hier nu niet om paniek te zaaien, ik heb trouwens absoluut geen ervaring met kopen op internet, alhoewel er soms wel mooi spul aangeboden wordt. Maar ik ben vroeger wel een paar keer serieus belazerd geweest met tweedehands kopen van partikulieren (via de "Koopjeskrant"): een keer een Carver Silver Seven waarbij thuisgekomen bleek dat er andere eind in de kast zat! Een kleine Phase Lineair dacht ik zo! Of die keer bij een kerel die beweerde technieker te zijn voor de plaatselijke electrohandel, hij verkocht me twee verroestte bakken die z Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 september 2005 Report Share Posted 13 september 2005 Hey Snarf ben jij die zoon van Rinsma. Ik krijg af en toe die indruk. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 13 september 2005 Report Share Posted 13 september 2005 Hey Snarf ben jij die zoon van Rinsma. Ik krijg af en toe die indruk. Carl Zo kun je tientallen anderen vragen of ze de zonen van Haudio zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 13 september 2005 Report Share Posted 13 september 2005 en nee, dat ben ik niet die zoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 september 2005 Report Share Posted 13 september 2005 Sorry Snarf, Het was maar een associatie hoor. Ik dacht laat het maar eens vragen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 13 september 2005 Report Share Posted 13 september 2005 Sorry Snarf, Het was maar een associatie hoor. Ik dacht laat het maar eens vragen. Carl vragen staat vrij Carl. Ik moet zeggen, ik kom wel al een jaar of 8 bij Rinsma over de vloer, maar dat maakt mij toch niet zijn zoon dacht ik? Daarbij hoor ik hier zovaak mensen Haudio ophemelen, dan kan ik toch niet achterblijven om die arme Rinsma eens in een goed daglicht te zetten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 13 september 2005 Report Share Posted 13 september 2005 Zoals zo vaak ligt de waarheid in het midden. Ik ben het best grotendeels met Haudio eens. Er is veel tuig dat bij goede zaken komt, daar veel tijd vraagt, urenlang je het hemd van het lijf vraagt om daarna te gaan lopen shoppen, vervolgens de laagste aanbieder kiest om daarna schaamteloos bij de handelaar aan te komen voor wederom advies of zelfs garantie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan de neiging hebt ze letterlijk de winkel uit te trappen . Aan de andere kant is het prijsverschil soms zo bijzonder groot dat het eigenlijk niet kan om het niet te doen. Er is een categorie producten die zich m.i. leent voor internethandel. Ook is met steeds grotere regelmaat de service redelijk tot goed geregeld. Ik koop niet vaak via internet maar het is een paar keer best goed gegaan, o.a. ook 2e hands lp's en bij de aanschaf van een droger. En daarnaast heb ik een minder goede ervaring, niet echt slecht maar minder goed. Toen was het prettig geweest om toen terug te kunnen vallen op een dealer. Alles is goed gekomen maar het was niet ideaal. Je hebt goede internethandelaars maar ook hele slechte. Het is soms wel moeilijk te bepalen wat de goede en de slechte zijn. Wat is wijsheid, ik vind het altijd weer triest om te horen of te lezen dat een winkelier of zelfs een keten de deuren moeten sluiten. Slechte ontwikkeling maar soms ook moeilijk te voorkomen. Ik hoop i.i.g. dat we nog lang van winkeliers als bijvoorbeeld AS te Sneek en R. te Lippenhuizen gebruik kunnen en mogen maken. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 (edited) Verwijderd... Groet, Lestat Edited 17 september 2005 by Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Maarrrrrr, voor bepaalde zaken, zoals b.v. een dvd speler, nieuwe TV of digitale camera hoef ik niet naar een megapool of mediamarkt. De verkopers daar weten minder dan niets...heel droevig, daar ga ik niet aan mee betalen. Sorry, hoor Snarf! Vind je het niet een beetje pretentieus of eufemistisch gezegd nogal hautain van jezelf dat jij met wellicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 september 2005 Report Share Posted 17 september 2005 Beste Frans, Bij deze dan mijn welgemeend excuus voor het verkeerd interpreteren. Feit is alleen dat er een groot verschil bestaat tussen verkopers en verkoopadviseurs! Zoals ik reeds eerder meldde komt weinig tot ongeschoold personeel nog steeds voor, zeker gezien de snelheid waarmee personele bezetting zich bij grote ketens als MediaMarkt of BCC wisselt. Daarin heb je dus gelijk! Kom je bijvoorbeeld in een gemiddelde Harense Smid, dan heeft iedere productgroep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Beste Frans, Bij deze dan mijn welgemeend excuus voor het verkeerd interpreteren. Feit is alleen dat er een groot verschil bestaat tussen verkopers en verkoopadviseurs! Zoals ik reeds eerder meldde komt weinig tot ongeschoold personeel nog steeds voor, zeker gezien de snelheid waarmee personele bezetting zich bij grote ketens als MediaMarkt of BCC wisselt. Daarin heb je dus gelijk! Kom je bijvoorbeeld in een gemiddelde Harense Smid, dan heeft iedere productgroep Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Je hebt het recht een aankoop via internet of via advertenties bij particulieren gekocht binnen 7 dagen ongedaan te maken en je geld terug te krijgen. Kortom ken je rechten consument!!!! Ik kan me vergissen (gebeurd niet vaak, maar het zou kunnen) maar deze wet geldt alleen voor verkopen van leveranciers aan consumenten. Waarbij leveranciers bedrijven of personen zijn die uit hoofde van beroeps- of bedrijfsuitoefening verkopen. Korte versie: Bij aankopen van particulieren heb je niets aan deze wet. Ook niet als de aankoop via Internet is gebeurd. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Je hebt het recht een aankoop via internet of via advertenties bij particulieren gekocht binnen 7 dagen ongedaan te maken en je geld terug te krijgen. Kortom ken je rechten consument!!!! Ik kan me vergissen (gebeurd niet vaak, maar het zou kunnen) maar deze wet geldt alleen voor verkopen van leveranciers aan consumenten. Waarbij leveranciers bedrijven of personen zijn die uit hoofde van beroeps- of bedrijfsuitoefening verkopen. Korte versie: Bij aankopen van particulieren heb je niets aan deze wet. Ook niet als de aankoop via Internet is gebeurd. Enno Je vergist je i.d.d. Ik heb een aantal jaren geleden een auto gekocht van een particulier. Mooie wagen, leek op het eerste oog perfect. Pas de volgende dag na aankoop wou het ding niet starten (diesel) vier gloeibougies defect. Direct de consumentenbond gebeld, daar kreeg ik het verhaal dat ik de koop binnen zeven werkdagen ongedaan kon maken. De beste man gebeld en gezegd dat ik of de koop ongedaan wou maken of dat hij de reparatiekosten betaalde. Uiteindelijk 600 gulden van hem ontvangen, en na reparatie reed de auto weer perfect... Groet Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts