Puggie 106 Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Beste, Binnenkort mag ik mij de trotse bezitter noemen van een aparte luisterruimte voor mijn set,nu wil ik dus alles uit mijn set gaan halen wat erin zit, en nu ik dus ook de kans heb om met die ruimte te doen wat ik wil is mijn vraag ...hoe kan ik deze het beste dempen, mijn idee was om het dak aan weerszijden schuin, te gaan bekleden met van dat nopjesschuim en de wand achter de speakers ook, is dit een idee of weten jullie iets beters. Ik speel met een buizen bak van 2x15 watt en basrefelex speakers met poort aan de achterzijde. Ben benieuwd naar jullie ideeen. Ooja de ruimte is 5 meter bij 4 meter vanaf die 4 meter gaat het naar een punt Gegroet :Wesley Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Beste, Binnenkort mag ik mij de trotse bezitter noemen van een aparte luisterruimte voor mijn set,nu wil ik dus alles uit mijn set gaan halen wat erin zit, en nu ik dus ook de kans heb om met die ruimte te doen wat ik wil is mijn vraag ...hoe kan ik deze het beste dempen, mijn idee was om het dak aan weerszijden schuin, te gaan bekleden met van dat nopjesschuim en de wand achter de speakers ook, is dit een idee of weten jullie iets beters. Ik speel met een buizen bak van 2x15 watt en basrefelex speakers met poort aan de achterzijde. Ben benieuwd naar jullie ideeen. Ooja de ruimte is 5 meter bij 4 meter vanaf die 4 meter gaat het naar een punt Gegroet :Wesley Mijn luisterzolder is 6 x 4 m. De korte zijde is ca 120 cm hoog hierna gaat het dak omhoog. De hoogste punt is voorzien van een verlaagd plafond. Ik heb de schuinekanten en het verlaagde plafond geheel bekleed met houtwolcementplaten. Verder heb ik een groot kleed en een gordijn opgehangen. Op de parketvloer ligt een grote berber. De rest van de acoustische maatregelen zijn vrijstaande panelen waar ik mee kan schuiven. Wanneer je zin heb kun je gerust een keer naar het resultaat komen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puggie 106 Posted 12 september 2005 Author Report Share Posted 12 september 2005 Aha oke dus gewoon een beetje spelen met kleden en gordijnen ik heb dus aan weerskanten een shuin dak die tot aan de vloer doorlopen naar de eerste verdieping, maar denk dat ik mijn speakers toch nog wel tot 2.5 meter uit elkaar kan zetten , maar achter wand lijkt me wel slim om te dempen als ik speel met basreflex speakers met poort aan de achter zijde En luisteren is altijd gezellig, wil ik meestal wel tijd voor maken ligt er ook aan waar je woond Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 12 september 2005 Report Share Posted 12 september 2005 Aha oke dus gewoon een beetje spelen met kleden en gordijnen ik heb dus aan weerskanten een shuin dak die tot aan de vloer doorlopen naar de eerste verdieping, maar denk dat ik mijn speakers toch nog wel tot 2.5 meter uit elkaar kan zetten , maar achter wand lijkt me wel slim om te dempen als ik speel met basreflex speakers met poort aan de achter zijde En luisteren is altijd gezellig, wil ik meestal wel tijd voor maken ligt er ook aan waar je woond je kan ook eens opd esite van thingman loeren?link! bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puggie 106 Posted 13 september 2005 Author Report Share Posted 13 september 2005 Aha oke dus gewoon een beetje spelen met kleden en gordijnen ik heb dus aan weerskanten een shuin dak die tot aan de vloer doorlopen naar de eerste verdieping, maar denk dat ik mijn speakers toch nog wel tot 2.5 meter uit elkaar kan zetten , maar achter wand lijkt me wel slim om te dempen als ik speel met basreflex speakers met poort aan de achter zijde En luisteren is altijd gezellig, wil ik meestal wel tijd voor maken ligt er ook aan waar je woond je kan ook eens opd esite van thingman loeren?link! bb Kijk hier vindt ik toch wel enige nuttige info bedankt zie daar dus ook dat ik er dus goed aan doe om de 2 schuine kappen te bekleden met dat nopjesschuim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts