Jump to content

Welke eindversterker

Raymond a
 Share

Recommended Posts

Beste mede muziekliefhebbers,

Ik heb besloten dat ik mijn eindversterkers (Denon poa 2400) over een half jaartje ofzo ga vervangen door iets beters. Tijd genoeg dus om het een en ander te gaan beluisteren

Ik heb tot nu toe alleen de laatste monoblokken van Vincent beluisterd de 998

En een stereoblok van Moon de w3.

Ik heb deze gehoord maar omdat toen het vervangen niet in mijn hoofd zat, er niet zodanig naar geluisterd dat ik ze al echt kan vergelijken.

Omdat het toch over een grote uitgave gaat wil ik graag de mogenlijkheden allemaal even, of iniedergeval een groot deel, afwegen/beluisteren.

Mijn vraag aan jullie is dus eigenlijk, wie kent er nog eindversterkers die ik zeker in dit vergelijk moet gaan meenemen? (prijs ongeveer 4000)

Ik had al gehoord Van Medevoort monoblokken (weet niet meer welk type <_<

Voor de volledigheid, de bedoeling is dat ze mijn infinity omega's gaan aansturen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen het een wel overwogen besluit te laten worden. :unsure:

Groeten,

Raymond

Welke Infinity's moeten ermee aangestuurd worden :confused: De meeste Infinity speakers hebben nogal stroomhonger, al valt dat bij de laatste series alweer wat mee. Waar je iig op moet letten is dat hij onvoorwaardelijk stabiel moet zijn. Daar is een zware degelijke voeding voor nodig. De meeste Engelse dingen kun je dan vergeten.

Verder is het een kwestie van veel proberen en thuis luisteren. Monoblokken zijn mooier en meestal beter. Helaas is de prijs ook hoger van een setje monoblokken. Er zijn gelukig ook hele goeie stereo eindtrappen.

Een beetje meer info zou wel hulpzaam zijn :rolleyes:

Een stereo buizenamp op het midlaag / mid / hoog.

Welke?

SE / pushpull / etc?

Wat jij mooi vind...

Er is 2ehands vast wel een Audio Research, Jadis, Radford etc te vinden.

Op het laag? Een potente transistoramp. Krell is niet nodig. Veels te duur. Er zijn genoeg andere amps die de bassen van je Infiniy's onder controle kunnen houden.

Mijn keus voor buizen zal ongetwijfeld commentaar oproepen. Best mogelijk dat de buizenamps niet echt h

Ik lees ook nog niks over de gebruikte voorversterker, niet onbelangrijk lijkt me.

Ik weet niet waar je woont, maar kijk anders eens bij JK in 't Harde.

Daar staan hele mooie blokjes, en de service is ouderwets goed. :)

Een optie zou kunnen zijn een 2e hands Krell uit de FPB-series.

Ongelofelijk stabiele versterkers die alles moeiteloos aansturen.

Groet, Marc ..

Ik heb mijn Krell FPB monoblokken veruild voor een set Parasound JC-1 monoblokken. Pure magic op mijn Infinity IRS Sigma's. Ondertussen heb ik een set Epsilon's (dus verplicht bi-ampen), maar mijn Parasounds gaan echt de deur niet meer uit. Die zitten nu op het midden/hoog, in de toekomst misschien nog een set erbij voor het laag? Nieuw vallen ze buiten je budget, maar wellicht 2e hands is het meer binnen bereik. Ze bestaan nog niet zo lang, dus oud zijn ze in geen geval.

Kleine 600W @ 8 Ohm, 1150W @ 4 Ohm, meer dan 2KW @ 2 Ohm.... het gemak van deze versterkers waarmee ze spelen, wow! Supersnel, gewoon top, ongeacht welke prijsklasse.

Ik lees ook nog niks over de gebruikte voorversterker, niet onbelangrijk lijkt me.

Ik weet niet waar je woont, maar kijk anders eens bij JK in 't Harde.

Daar staan hele mooie blokjes, en de service is ouderwets goed. :)

Ik heb al een versterker.. :D

Allemaal alvast bedankt voor de tot nu toe genoemde ideeen.

Om het geheel compleet te maken, ik draai met een Vincent SA-93 Voorversterker

Een Vincent cds-3 cd speler met een Mf x-10d buizentrapje eraan.

Een trichord dino phono pre met daaraan de Notthingham Horizon.

Mijn muziek stijl is voornamenlijk Jazz, het populaire easy listenig gedeelte (diana krall, Four play) Mark knopfler, Dire straits, Eagles. Allemaal variaties op hetzelfde Thema zeg maar B) Ik draai inderdaad meestal op vrij laag volume (zeg maar huiskamer niveau)

Het idee buis op hoog en transistor op laag lijkt me ook wel een idee, maar ik had begrepen dat die emits en emins toch ook een aardig impedantie verloop lieten zien. Heeft een buis daar niet meer last van?

2e hands, weet ik niet, ik ben altijd bang dat je misschien iets koopt met een verborgen gebrek. Of het moet bij een winkel vandaan kunnen komen met iets van garantie.

Ik hoop dat ik nu meer bruikbare informatie heb gegeven

Die parasounds jc-1 waar je over spreekt, Wat kosten die ongeveer nieuw? En zijn er misschien kleinere uitvoeringen?

Raymond

ps kijk nu eens wat ik vind met mijn gegoogle naar parasound

:Parasound jc1 mono-eindversterkerset, Stereophile,USA component of the year,

van

Die in Zutphen zijn wel oude demo's van het eerste uur, maar zo rond de 5000 moet je 2e hands inderdaad wel rekenen. Het zijn een paar centen, maar ze zijn echt idioot goed. Mensen laten zich snel afschrikken door het merk Parasound wat niet de naam heeft als Krell, ML of Class

Die in Zutphen zijn wel oude demo's van het eerste uur, maar zo rond de 5000 moet je 2e hands inderdaad wel rekenen. Het zijn een paar centen, maar ze zijn echt idioot goed. Mensen laten zich snel afschrikken door het merk Parasound wat niet de naam heeft als Krell, ML of Class

Hoi, las in Audio (duits hifi blad) dat vincents sa 93 het best matcht met eigen versterker, in dit geval sp998. Maar kan me slecht voorstellen dat er helemaal geen match te vinden is met een versterker van een ander merk.

Wat die vincet's betreft vind ik het raar dat het ene blad (stereo) ze helemaal de hemel in prijst geven 93% (van wat? want elke keer als er een nieuwe refentz is dan gaat de rest van het rijtje 2% naar beneden) en vergelijken ze dus met accuphase p5000 of ML 333. Kortom met stevige bakken die in het blad audio 110 en 115 ounten scoren. Krijgt de sp998 in audio maar 100 punten! Moet je de beschrijving lezen , daar zijn ze helemaal lurisch.

Ok dat is een andere discussie. Voor 4000

Hoi, las in Audio (duits hifi blad) dat vincents sa 93 het best matcht met eigen versterker, in dit geval sp998. Maar kan me slecht voorstellen dat er helemaal geen match te vinden is met een versterker van een ander merk.

Wat die vincet's betreft vind ik het raar dat het ene blad (stereo) ze helemaal de hemel in prijst geven 93% (van wat? want elke keer als er een nieuwe refentz is dan gaat de rest van het rijtje 2% naar beneden) en vergelijken ze dus met accuphase p5000 of ML 333. Kortom met stevige bakken die in het blad audio 110 en 115 ounten scoren. Krijgt de sp998 in audio maar 100 punten! Moet je de beschrijving lezen , daar zijn ze helemaal lurisch.

Nou dat is wat ik zeg, het ene blad prijst het de hemel in (stereo) en het andere (audio) geeft het een middelmatise score terwijl de beschrijving anders doet vermoeden. Wat betreft een flinke wagen zout, klopt! Doe maar een heel depot. Het gaat daar tegenwoordig het zelfde als dat dit bij de Nederlandse bladen al lang het geval is. Kijk naar HVT, die testen bijna alleen maar Mission, kef en de grote merken zoals sony en panasonic, daar krijgen ze n.l. het meeste geld van om er ook nog iets positiefs van te maken. Het zal bij onze oosterburen wel niet anders gaan. Moet ze maar eens zelf gaan beluisteren, die eind bakken.

Hoorde van iemand dat die grote vincent's het bos in gespeeld zouden worden door een setje Rega eind versterkers van de helft van de prijs?????? Een vriend van mij heeft een Rega versterker en luidsprekers....... mijn eigen set is 15 jaar ouder maar ruil 'm voor geen goud om met 'm.

Groet,

Andre

Beste Hans,

het lijkt me leuk om eens een andere omega te horen, ben heel benieuwd hoe ze klinken met andere versterkers die ze volliedig? onder controle hebben.

Ik ben altijd van menig geweest dat de Denon's het samen toch best een eind voor elkaar moeten kunnen krijgen.

Kan je wat meer vertellen over die array blokken? En niet onbelangrijk, in welke prijsklasse vallen ze.

En waar ik ook heel nieuwsgierig naar ben...wt voor modificaties zijn er aan de Omega's uitgevoerd?

Groeten,

Raymond

Beste,

De Parasound stereoblokken en monoblokken zijn van ongekende kwaliteit, super  stabiel leveren zeer veel stroom , hebben een zeer hoge dempingsfactor.

En natuurlijk zeer belangrijk ze klinken super op het zelfde hoge niveau dan Krell,Mark Levinson,Accuphase maar kosten een schijntje in verhouding.

MvG,

Haudio

Hoi Haudio en anderen,

toevallig heb ik vorige week de Parasound monoblokken gehoord. Ik en de meeste met mij vonden ze NIET de geluidskwaliteit bieden die je voor die prijs mag verwachten. Bas kwam er genoeg uit, luid kon het ook, maar het miste veel detail. Veel kwantiteit dus en weinig kwaliteit. Kortom ik ben het NIET met Haudio eens. Maar hij heeft waarschijnlijk een betere ervaring met Parasound.

Hans

• Members

Als je er voor openstaat, misschien moet je eens kijken op de site van Acoustic-Dimension , zij hebben Jungson in het pakket. Heb je de keuze uit mono-blokken van 80/100/200 Watt in klasse A...

Jungson is nu nog heel goed te betalen, en bijna onverwoestbaar.

Daarbij zien ze er ook nog eens schitterend uit (tenzij het je smaak niet is natuurlijk)

Ook niet onbelangrijk, je kunt de hele wereld eraan hangen, en ze geven geen krimp...

Speel zelf met de AV 1000 D, dus ik weet wel waar ik het over heb. (Bijna alle hierbovengenoemde exoten heb ik ook in huis gehad, en er is altijd wel wat...)

Verder heb ik nog niemand gehoord die ze slecht heeft beoordeeld, dus ik zou zeggen steek ook hier je licht eens op...

ja50-250x250.jpg

Hai Arden,

ik ben Jungson al eens eerder tegengekomen, als ik mij niet vergis. Het is toch ook van chinese makelij, net als vincent?

Ik ben toen bij een audio zaak gaan informeren, ze waren niet bekend en na wat rondvragen was het advies eigenlijk 'niet aan beginnen' het is niet zo betrouwbaar als Vincent, er zitten goeie bij maar er de kwaliteit is niet constant. Hierna heb ik er eigenlijk niet meer naar gekeken. De specificaties zien er op papier wel goed uit. De prijs ook

En ik heb nu dus ook een positief geluid gehoord over dit merk, zal het in mijn hoofd houden.

Beste Hans,

het lijkt me leuk om eens een andere omega te horen, ben heel benieuwd hoe ze klinken met andere versterkers die ze volliedig? onder controle hebben.

Ik ben altijd van menig geweest dat de Denon's het samen toch best een eind voor elkaar moeten kunnen krijgen.

Kan je wat meer vertellen over die array blokken? En niet onbelangrijk, in welke prijsklasse vallen ze.

En waar ik ook heel nieuwsgierig naar ben...wt voor modificaties zijn er aan de Omega's uitgevoerd?

Groeten,

Raymond

Check je postvak.

:)