Members Arden Posted 21 september 2005 Members Report Share Posted 21 september 2005 Hallo,Wat mag zo'n eind versterker dan wel kosten???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Hier is trouwens een linkje naar die 200 watters, moet je voor de gein eens naar het gewicht kijken... Met zo`n avatar..................................draai jij je stuur niet voor om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond a Posted 21 september 2005 Author Report Share Posted 21 september 2005 Had ook al een mailtje naar ze gestuurd voor de prijzen, hieronder het antwoord voor eventuele andere geintresseerden. Bedankt voor je interesse in onze producten. We hebben inderdaad de prijzen van de mono blokken nog niet op de website staan. Dit komt omdat wij deze nog niet getest hebben. Wel hebben we bijzonder hoge verwachtingen echter de eerste zijn onderweg om getest te gaan worden. De ervaringen met de AV-1000 tonen ons waar toe JungSon in staat is. De versterkers zijn allemaal geheel gebalanceerd opgebouwd en zijn bijzonder zwaar en fraai afgewerkt. Door de uitgekiende compenenten keuze verwachten we heel veel. Echter hebben wij geleerd nooit te vroeg te juichen! Als prijs indicatie: - JA-50 (paar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 september 2005 Members Report Share Posted 22 september 2005 Hm, prijzen gaan dus doen waar ik al bang voor was... Vond deze prijzen in Amerika : JA-2 / JA-100 $4,538.00 (euro 3848,-) JA-10 / JA-200 $11,868.00 ( euro 10063,60) Dat is dus inclusief de voorversterkers. Nu gaat daar geld bij komen voor transport e.d. Maar we hebben het hier wel over verkoopwaarde in de US... Waar nu die verdubbeling van die JA 200 ineens in zit(en dan nog zonder pre), is mij een raadsel Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 kwoot arden Vond deze prijzen in Amerika : JA-2 / JA-100 $4,538.00 (euro 3848,-) in ned Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Zijn die Amerikaanse prijzen niet de prijzen per stuk? Die Nederlandse prijzen zijn namelijk de prijzen per paar, dus wellicht dat daar die verdubbeling vandaan komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 september 2005 Members Report Share Posted 22 september 2005 Neen, het is voor een stereo paar PLUS de voorversterker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Neen, het is voor een stereo paar PLUS de voorversterker... Dan is het idd een erg groot verschil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste, De Parasound stereoblokken en monoblokken zijn van ongekende kwaliteit, super Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Elke speaker heb zo zijn eigen behoefte aan versterker(s), maar ik heb begrepen dat stroomvreters erg gelukkig zijn met AVM, Bryston en van de duurdere merken Pass, ML, Krell en Accuphase. Maar je zou ook eens kunnen kijken naar geintegreerde versterkers, zoals ASR en Electrocompaniet die respectievelijk een bizar hoge en hoge dampingsfactor hebben. Ik heb zelf een Accuphase E-211, maar zou deze denk ik niet aan erg moeilijke speakers hangen, ondanks stabiel tot 2 ohm (en 60 graden uit fase)... Ik vind de testen van Audio, Stereo en Stereoplay wel degelijk handig en ik vind dat ze ook de minpunten aan bod laten komen (meestal door een vergelijking te maken). Ook vind ik het wel gedurft dat ze punten durven te geven. Tuurlijk vraag je wel eens af of alles wel klopt maar ze kijken gewoon naar het prijskaartje voor de beoordeling. Ook erg handig zijn de lab metingen, zeker voor versterkers (dampingfactor, vermogen en fase draaing bij lage impedanties, etc). Ik vind ze in ieder geval fijner lezen dan de Homestudio of HVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Oh ik zie hier nieuwe Marantz PM 15 S 1 (in Duitsland 1.500 euro) 8 ohm 128 watt 4 ohm 219 watt 2 ohm 306 watt Dampingsfactor 208 (laag) en 154 (hoog) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Nagenoeg alle USA amps worden hier 40% duurder verkocht. Btw waarom maak je gewoon geen versterker op basis van de Hypex UcD700 (soon op de markt), ben je voor circa 1500 euro klaar (2*300 watt) en kost je geen vermogen aan electriciteit. Kwaliteit zou ook wel eens verrassend goed kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Die Parasounds hebben echter wel een EXTREEM lange inspeeltijd, zo rond de 6 maanden Dan is er toch iets mis met de versterkers. Kennelijk klinkt hij dan beter omdat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Elke speaker heb zo zijn eigen behoefte aan versterker(s), maar ik heb begrepen dat stroomvreters erg gelukkig zijn met AVM, Bryston en van de duurdere merken Pass, ML, Krell en Accuphase. Een Pass labs en een laag ohmige speaker is een zeer slecht huwelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Die Parasounds hebben echter wel een EXTREEM lange inspeeltijd, zo rond de 6 maanden Dan is er toch iets mis met de versterkers. Kennelijk klinkt hij dan beter omdat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Ik zie dat je aan het bi-ampen bent, Arjen (en ook andere speakers sinds de 555 shootout)... Hoe bevalt het nu (vond het destijds al niet te versmaden)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Een Pass labs en een laag ohmige speaker is een zeer slecht huwlijk Oke heb ik waarschijnlijk verkeerd gelezen of onthouden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Hier is net een heel enthousiaste Raymond a (samen met a sr.) vertrokken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Hier is net een heel enthousiaste Raymond a (samen met a sr.) vertrokken.... Hans, Leuk dat je weer een mede-formmer hebt kunnen helpen, hulde. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Ik heb zelf een Accuphase E-211, maar zou deze denk ik niet aan erg moeilijke speakers hangen, ondanks stabiel tot 2 ohm (en 60 graden uit fase)... Inderdaad geen goed plan. Heb een (korte) tijd een Accuphase E-210 op een paar Van Medevoort electrostaten gehad, geen gelukkig huwelijk. Enno PS met mijn Jungson (ja, ik ook) op mijn Oriels gaat dat toch een heel stuk beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Bij sights and sounds in zutphen. Maarja het is nog geen volgend jaar... Hier nog een setje http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=34074.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Hier is net een heel enthousiaste Raymond a (samen met a sr.) vertrokken.... Hans, Leuk dat je weer een mede-formmer hebt kunnen helpen, hulde. Enno Kunnen helpen...., met laten horen wat mogelijk is met zo'n setje Omega's. Bovendien had ik er zelf een gezellige middag aan overgehouden. Heel aardige mensen.... Hij had trouwens wel beste muziek meegenomen. Veel kende ik niet, maar was meer dan te pruimen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Hans, Heb je het laag nu onder controle met je "kogels&lepels" Kom maar 'n keer luisteren.... Raymond vond het laag in elk geval veel beter dan van zijn Omega's.... Ik durf eigenlijk niks meer te veranderen. In mijn oren kan het er alleen maar slechter van worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond a Posted 25 september 2005 Author Report Share Posted 25 september 2005 Ja, hier is die enthiousiaste Raymond dan, weer thuis. En nee Hans, ik ben niet verdwaald maar kon bij mijn ouders eten, al had ik natuurlijk wel weer de enige file in het land op de route naar huis. Leuk om te horen dat de muziek die ik meenam bij je in de smaak viel, het is vervelend om een hele middag naar muziek te luisteren waar je eigenlijk van denkt nou.... moet dat nou, gelukkig dat je de enige plaat die dat wel had na een seconde of 30 afzette Maar om even over het onderwerp te beginnen, de omega's met de array's. Het is inderdaad een verschil met wat ik hier hoor, ik ga nu dan ook niet een al te lang verhaal opschrijven, want ik wil nog even een paar nummertjes hier draaien voor ik ga slapen. Het laag is inderdaad strakker en beter onder controle, bassdrums die hier wat doorklinken hadden bij jou ineens een heel duidelijk einde en wat meer 'kick' Het midhoog of midlaag hoe je het noemen wilt heeft (waarschijnlijk door de modificaties) net dat beetje extra wat ik in mijn vergelijk met de jmlab hier miste. Het sprankelende hoog, beetje leeg midden, diepe laag. heeft een mooie opvulling gekregen. het hoog had net wat meer detail en bij sommige nummers hoorde ik meer het metaal van de bekkens dan ik gewent ben. Ook leuk om de benz ace alvast gehoord te hebben, omdat die toch als opvolger voor mijn dl110 gepland staat voor ... ooit Dus, in mijn tocht naar de beste versterker in mijn prijsklasse, voor mijn speakers ben ik nu de eerste luisterervaring rijker en dit was er toch een die een heel goede indruk heeft achter gelaten. Al waren alle pluspunten natuurlijk niet allemaal aan de eindversterkers te danken, een ruimte zoals Hans heeft, heeft natuurlijk ook zijn voordelen t.o.v. een woonkamer als het gaat om akoestiek en plaatsing van de speakers. De kabels, de netsnoeren, de spelers, de modificaties. Allemaal net dat beetje meer dan ik hier gewend ben. Maarrrr, ik heb nu gehoord wat ik altijd al zei, die omega's doe ik niet weg, daar kan nog veel meer uitkomen dan dat ik nu kan laten horen. Al met al een heel gezellige middag, goede muziek, mooie apparatuur, een luisterervaring rijker. Dus via deze weg nogmaals bedankt Hans om te laten horen wat een van de mogenlijk heden is met de omega's. Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Graag gedaan..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts