Jump to content

Welke eindversterker

Raymond a
 Share

Recommended Posts

Had ook al een mailtje naar ze gestuurd voor de prijzen, hieronder het antwoord voor eventuele andere geintresseerden.

Bedankt voor je interesse in onze producten. We hebben inderdaad de prijzen van de mono blokken nog niet op de website staan. Dit komt omdat wij deze nog niet getest hebben. Wel hebben we bijzonder hoge verwachtingen echter de eerste zijn onderweg om getest te gaan worden. De ervaringen met de AV-1000 tonen ons waar toe JungSon in staat is. De versterkers zijn allemaal geheel gebalanceerd opgebouwd en zijn bijzonder zwaar en fraai afgewerkt. Door de uitgekiende compenenten keuze verwachten we heel veel. Echter hebben wij geleerd nooit te vroeg te juichen!

Als prijs indicatie:

- JA-50 (paar)

• Members

Hm, prijzen gaan dus doen waar ik al bang voor was...

Vond deze prijzen in Amerika :

JA-2 / JA-100 $4,538.00 (euro 3848,-)

JA-10 / JA-200 $11,868.00 ( euro 10063,60)

Dat is dus inclusief de voorversterkers. Nu gaat daar geld bij komen voor transport e.d. Maar we hebben het hier wel over verkoopwaarde in de US...

Waar nu die verdubbeling van die JA 200 ineens in zit(en dan nog zonder pre), is mij een raadsel

Elke speaker heb zo zijn eigen behoefte aan versterker(s), maar ik heb begrepen dat stroomvreters erg gelukkig zijn met AVM, Bryston en van de duurdere merken Pass, ML, Krell en Accuphase. Maar je zou ook eens kunnen kijken naar geintegreerde versterkers, zoals ASR en Electrocompaniet die respectievelijk een bizar hoge en hoge dampingsfactor hebben.

Ik heb zelf een Accuphase E-211, maar zou deze denk ik niet aan erg moeilijke speakers hangen, ondanks stabiel tot 2 ohm (en 60 graden uit fase)...

Ik vind de testen van Audio, Stereo en Stereoplay wel degelijk handig en ik vind dat ze ook de minpunten aan bod laten komen (meestal door een vergelijking te maken). Ook vind ik het wel gedurft dat ze punten durven te geven. Tuurlijk vraag je wel eens af of alles wel klopt maar ze kijken gewoon naar het prijskaartje voor de beoordeling. Ook erg handig zijn de lab metingen, zeker voor versterkers (dampingfactor, vermogen en fase draaing bij lage impedanties, etc).

Ik vind ze in ieder geval fijner lezen dan de Homestudio of HVT

Nagenoeg alle USA amps worden hier 40% duurder verkocht.

Btw waarom maak je gewoon geen versterker op basis van de Hypex UcD700 (soon op de markt), ben je voor circa 1500 euro klaar (2*300 watt) en kost je geen vermogen aan electriciteit. Kwaliteit zou ook wel eens verrassend goed kunnen zijn.

Elke speaker heb zo zijn eigen behoefte aan versterker(s), maar ik heb begrepen dat stroomvreters erg gelukkig zijn met AVM, Bryston en van de duurdere merken Pass, ML, Krell en Accuphase.

Een Pass labs en een laag ohmige speaker is een zeer slecht huwelijk

Ik heb zelf een Accuphase E-211, maar zou deze denk ik niet aan erg moeilijke speakers hangen, ondanks stabiel tot 2 ohm (en 60 graden uit fase)...

Inderdaad geen goed plan. Heb een (korte) tijd een Accuphase E-210 op een paar Van Medevoort electrostaten gehad, geen gelukkig huwelijk.

Enno

PS met mijn Jungson (ja, ik ook) op mijn Oriels gaat dat toch een heel stuk beter

Hier is net een heel enthousiaste Raymond a (samen met a sr.) vertrokken....

:)

Hans,

Leuk dat je weer een mede-formmer hebt kunnen helpen, hulde.

Enno :)

Kunnen helpen...., met laten horen wat mogelijk is met zo'n setje Omega's.

Bovendien had ik er zelf een gezellige middag aan overgehouden. Heel aardige mensen.... :)

Hij had trouwens wel beste muziek meegenomen. Veel kende ik niet, maar was meer dan te pruimen.... :)

Hans,

Heb je het laag nu onder controle met je "kogels&lepels" :rolleyes:

Kom maar 'n keer luisteren.... Raymond vond het laag in elk geval veel beter dan van zijn Omega's.... :)

Ik durf eigenlijk niks meer te veranderen. In mijn oren kan het er alleen maar slechter van worden.

:)

Ja, hier is die enthiousiaste Raymond dan, weer thuis. En nee Hans, ik ben niet verdwaald maar kon bij mijn ouders eten, al had ik natuurlijk wel weer de enige file in het land op de route naar huis.

Leuk om te horen dat de muziek die ik meenam bij je in de smaak viel, het is vervelend om een hele middag naar muziek te luisteren waar je eigenlijk van denkt nou.... moet dat nou, gelukkig dat je de enige plaat die dat wel had na een seconde of 30 afzette :D

Maar om even over het onderwerp te beginnen, de omega's met de array's.

Het is inderdaad een verschil met wat ik hier hoor, ik ga nu dan ook niet een al te lang verhaal opschrijven, want ik wil nog even een paar nummertjes hier draaien voor ik ga slapen.

Het laag is inderdaad strakker en beter onder controle, bassdrums die hier wat doorklinken hadden bij jou ineens een heel duidelijk einde en wat meer 'kick'

Het midhoog of midlaag hoe je het noemen wilt heeft (waarschijnlijk door de modificaties) net dat beetje extra wat ik in mijn vergelijk met de jmlab hier miste.

Het sprankelende hoog, beetje leeg midden, diepe laag. heeft een mooie opvulling gekregen.

het hoog had net wat meer detail en bij sommige nummers hoorde ik meer het metaal van de bekkens dan ik gewent ben.

Ook leuk om de benz ace alvast gehoord te hebben, omdat die toch als opvolger voor mijn dl110 gepland staat voor ... ooit

Dus, in mijn tocht naar de beste versterker in mijn prijsklasse, voor mijn speakers ben ik nu de eerste luisterervaring rijker en dit was er toch een die een heel goede indruk heeft achter gelaten.

Al waren alle pluspunten natuurlijk niet allemaal aan de eindversterkers te danken, een ruimte zoals Hans heeft, heeft natuurlijk ook zijn voordelen t.o.v. een woonkamer als het gaat om akoestiek en plaatsing van de speakers. De kabels, de netsnoeren, de spelers, de modificaties. Allemaal net dat beetje meer dan ik hier gewend ben.

Maarrrr, ik heb nu gehoord wat ik altijd al zei, die omega's doe ik niet weg, daar kan nog veel meer uitkomen dan dat ik nu kan laten horen.

Al met al een heel gezellige middag, goede muziek, mooie apparatuur, een luisterervaring rijker.

Dus via deze weg nogmaals bedankt Hans om te laten horen wat een van de mogenlijk heden is met de omega's.

Raymond