Jump to content

Een luisterbezoek bij...

Alco
 Share

Recommended Posts

Hi guys,

Ben net terug van een luisterbezoek bij een kennis. (A te A :rolleyes: )

Ik ken 'm al wat jaren, maar had 'm al een tijdje niet meer gesproken.

Toevallig trof ik 'm gisteravond tijdens 't boodschappen doe bij de plaatselijke supermarkt.

We raakten aan de praat, en een uitnodiging om weer eens langs te komen was al gauw gemaakt.

Hij heeft 2 sets. Een grotere set in de woonkamer en een kleinere in een slaapkamer boven.

Ik had al van een andere kennis (die onlangs hear z'n Naim Nait-2 aanbood) vernomen dat beide sets voortreffelijk moesten klinken, en met name de grotere set, beneden.

Hij woont sinds een jaar of 2 nog geen 5 minuten lopen bij mij vandaan. :)

Ik had een tas met 4 CD's meegenomen.

(Suzanne Vega - "Solitude standing", Alison Krauss & Union Station - "So long, so wrong", Nils Lofgren - "Acoustic Live" en 't debuutalbum van Lyle Lovett.)

Jammer....ik had m'n digi-camera mee moeten nemen. :unsure:

Met enkele foto's ter illustratie, was deze review leuker geweest.

(een plaatje zegt soms meer dan -tig woorden :rolleyes: )

De hoofdset bestond uit grote Canton speakers (d'appolito opstelling, met grote woofer aan de zijkant) een geintegreerde Myriad versterker, en een....18jaar(!!) oude Yamaha CD-speler. (alles nix aan gemodificeerd)

Wel heeft ie een aparte audio stroomgroep, AHP zekeringen in de meterkast, en 't geheel optimaal opgesteld.

De klank was groots, breed, diep, en dynamisch.

Het laag wat retestrak, ondanks de houten (onder)vloer van deze oude rijtjeswoning.

Bij een CD van 'Slagerij van Kampen' werd 't laag even gedemonstreerd.

Het was een bijna angstaanjagende ervaring. Erg indrukwekkend allemaal.

En... als ik de prijs van dit alles bij elkaar optel... een lachertje in high-end kringen! (versterker + CD-speler waren onlangs, 2e hands aangeschaft)

Daarna nog 'even' luisteren naar de set boven, op een kleine slaapkamer.

Er was me al verteld dat die heel anders klonk, maar goed...ik liet me (aangenaam!) verassen.

Het setje boven bestond uit 2 middelgrote, lelijke AudioNote speakers op lage marmeren stands (zo'n 40cm) met Masterbase tussen stand en speaker, een simpele Philips DVD-speler als CD-loopwerk, een gemodificeerde AudioNote DAC-1 DA-converter, en een geintegreerde (geloof Soro) versterker ook van AudioNote.

Bekabeling was tevens AudioNote.

De speakers stonden hier veel dichter op elkaar. (hooguit zo'n 1,50 cm)

De versterker + DAC stonden op 2 marmerplaten op de vloer,

en achter de set was een gordijn aan de muur opgehangen t.b.v. de akoestiek.

Wat ik hier hoorde overtrof de set van beneden! :o:)

(wel een kwestie van persoonlijke smaak/voorkeur)

Ok, het klankbeeld had absoluut niet dat grote 3D podium en de druk/drive van de set beneden, maar de muziek klonk veel boeiender, directer, swingender.

Het leefde meer, en was allesbehalve wat men wellicht zou verwachten bij een buizenset.

Het klonkt zeker niet smooth (voor sommigen wellicht TE direct,fel), maar zeeer open, gedetaillerd, snel...deze set had alles wat ik ooit van een set zou wensen!

(ongeacht prijs)

Zelf gaf hij ook de voorkeur aan de kleine set in de slaapkamer.

Het leuke van dit alles is dat 't in beide gevallen om 'betaalbare' sets gaat! :)

(ik schat zo tussen de 5000,- en 8000,- nieuw)

Zo,...dit verhaal heeft waarschijnlijk weinig informatieve waarde, maar ik wilde m'n enthousiasme toch even kwijt hearo :rolleyes:

Het was voor mij weer een bewijs dat muziekweergave van 't allerhoogste niveau ook kan in een kleinere ruimte, en met een wat kleinere beurs!

That's all folks,

Groeten,

Alco B)

Aangenaam ?

doet zeer  :(

Doet zeer ?

Ik vrees dat ik 'm effe 'niet snap', Haudio.. :unsure:

Ter verduidelijking.. het was dus een verassing, maar een zeer aangename, omdat ik er al min of meer vanuit ging dat 't niet zo mooi/mooier zou klinken als de set in de woonkamer. (omdat 't setje boven in een kleine slaapkamer stond.

Aaaah, bedankt Sodejuu voor de verduidelijking! ...het kwartje is gevallen :D

leuke recentie.... :)

Jammer dat hij niet bij de recenties staat....

Oeps....foutje...weet niet of 't nog verplaatst kan worden...

leuke recentie.... :)

Jammer dat hij niet bij de recenties staat....

Oeps....foutje...weet niet of 't nog verplaatst kan worden...

Even een berichtje naar de moderator en klaar is .... :D

Is kennelijk gebeurt.... B)

:D nu heb ik het gevoel dat jij al snel iets mooi vind alco...........

Dat geloof ik niet. Zoals ik Alco ken is ie niet gauw tevreden en heeft hij een zeer uitgesproken mening van hoe het (bij hem) moet klinken.

Wat me wel opvalt is dat Alco de "bloemen bij de buren altijd mooier vindt" :rolleyes:;)

nu heb ik het gevoel dat jij al snel iets mooi vind alco...........

Eksjoes mie ?!....eerder 't tegenover gestelde, Joopus :rolleyes:

Dat geloof ik niet. Zoals ik Alco ken is ie niet gauw tevreden en heeft hij een zeer uitgesproken mening van hoe het (bij hem) moet klinken

Precies, da's inderdaad mijn persoontje in 't kort, Sodejuu :)

Wat me wel opvalt is dat Alco de "bloemen bij de buren altijd mooier vindt :rolleyes: