Guest UKSub Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Hoi, wie van jullie heeft de ingebouwde phonomodule al gehoord of speelt er mee? hebben jullie deze al eens vergeleken met een externe phonotrap? Wat zijn jullie bevindingen, vooral dan voor MC elementen Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Ik heb wel ervaringen met de ingebouwde phono pre van de Unico P. Bedoel je deze of de grotere broer zonder P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Is de ingebouwde phono van de kleine broer dezelfde als de unico zelf? Geef gerust je bevindingen hoor... Het OC-9 element is eindelijk binnen, dus heb ik een nieuwe phonotrap nodig... Voorlopig kan ik verder met de MC op mn amp maar die is ni veel soeps. Ipv te investeren in een degelijke phonoamp, vraag ik mij af of die ingebouwde phono eig een degelijk nivo halen. kZou dan mijn amp ineens vervangen en met de ingebouwde pre spelen. Ik vind het zeker te overwegen als de module te verwijderen is en je die ingang later kan gebruiken voor een externe phonoamp De S3 van Bluenote heeft een ingebouwde phono (niet verwijderbaar) die volgens de maker van Bluenote identiek is aan het ontwerp van de phono 1, behalve dat de inbouw gebruik maakt van de voeding van de amp hetgeen resulteert in 5% minder "goed" dan de losse phono 1. Zoals vanouds weet ik wel dat er moet geluisterd worden maar bevindingen van gebruikers/luisteraars kunnen mij mss op weg helpen of deze piste het te proberen waard is Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Hoi, Ik speel nu bijna 1,5 jaar met een Unico P met ingebouwde phono-pre. Het begon met een Thorens TD145, daarna een Audio Linear TD4001 (een fiasco) en sinds 3 maanden met een Bluenote Picolo. Ik heb geen ervaring met het luisteren naar verschillende phono versterkers. Wel heb ik ooit het vergelijk gemaakt tussen een NAD PP1 (een echte instapper) en de ingebouwde phono-pre van de Unico P en het verschil is zeker te horen. De ingebouwde pre van de Unico P klinkt veel 'spannender'. Ik ben erg slecht in het omschrijven van de klank (het is ook een gevoel), maar er lijkt gewoon meer te gebeuren en het klinkt wat natuurlijker. Het is dus mijns inziens geen slechte oplossing om de interne pre te gebruiken, tenzij je natuurlijk veel beter bent gewend. Zoals je wellicht in een ander topic heb gelezen, ben ik ook op zoek naar andere phono-pre. De reden is voornamelijk dat ik op dit moment er geld voor heb (straks misschien niet meer) en ik erg nieuwsgierig ben of ik het geluid naar een nog hoger plan kan tillen. Dat is een belangrijk aspect van de hobby vind ik. Ik hoop de komende tijd te gaan luisteren naar een aantal phono-pre's, waaronder Bluenote Phono 1 en wellicht nog een Unison Research Simply Phono, hoewel ik de laatste erg aan de prijs vind. Enfin, eerst maar eens flink luisteren en dan een kritisch oordeel vellen. Wat betreft je element: ik denk dat je een hele mooie keuze heb gemaakt. Ik heb hem zelf ook en ik vind hem persoonlijk erg goed. Ik beschouw mezelf wel als een beginner op het draaitafelgebied en let misschien daardoor op andere dingen dan een echte kenner, maar de klank sprak meteen bij het luisteren in Sneek al erg aan (maakt echt muziek). Wat mij thuis opviel is dat hij de eerste weken niet zo verfijnd klonk, maar het was toen wel erg warm (juni) en dit zal ongetwijfeld hebben meegespeeld. Enfin, na een tijdje inspelen klinkt hij meer in balans en ik heb geen spijt van m'n keuze en het is een goede match met de rest van mijn set. Veel plezier met je zoektocht en ik hoor graag welke beslissing je gaat nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts