Matthias Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Het is al weer een tijdje geleden dat de t-amp uit kwam, waar hier in alle geuren en kleuren over geschreven is. Ook de boards met de t-2024 en t-2020 zijn de revu gepassserd. Ik ben nog steeds erg gechameerd van het geluid van de normale t-amp. Ik heb helaas nog niet naar een t-2020 of iets krachtiger chip kunnen luisteren. Het is in iedergeval zeker dat de chips erg leuk zijn voor de DIY. Wat zag ik nou laatst op internet (misschien al door anderen ook gespot maar ik ben een tijdje afwezig geweest hier), een wel erg luxe t-2024 mod. http://www.omegaloudspeakers.com/lotus.htm Welke ook wel erg aan de prijs is....terwijl het leuke van de goedkopere tripath modelen juist is dat er met weinig geld toch iets goeds neergezet wordt. Helaas moet het toch weer audiofiel verantwoord gemaakt worden door er allerlij toeters en bellen aan te hangen, naast een audiofiel prijskaartje natuurlijk. Wie gelooft nou in een goede versterker van nog geen 100 euries????? Maar goed, over the t-amp ik kan me herinneren dat een aantal mensen hier de t-amp besteld hadden om hem te vergelijken met hun bestaande apperatuur, nu was ik vooral benieuwd naar de vergelijking met de 47labs versterker??? Wat is daar eigenlijk uitgekomen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Maar goed, over the t-amp ik kan me herinneren dat een aantal mensen hier de t-amp besteld hadden om hem te vergelijken met hun bestaande apperatuur, nu was ik vooral benieuwd naar de vergelijking met de 47labs versterker??? Wat is daar eigenlijk uitgekomen??? Hoi Matthias, Ik heb zelf nog geen kans gehad om de T-amp te bestellen. Eerst waren ze op en toen was mijn aandacht ergens anders. Ik heb ook pas sinds kort een creditcard. Ik acht de kans klein dat ik nog een T-amp ga kopen. De vergelijking lijkt me nog steeds leuk. Een vriend van mij heeft wel verregaande interesse. Misschien dat ik t.z.t zijn versterker even leen. Misschien is er iemand op dit forum die bij mij langs wil komen? Ik woon net even boven Amsterdam. Ik sta er namelijk nog wel gewoon open voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Ik heb geen idee wat er van die vergelijkeing gekomen is. Het is hear een beetje stil rond geworden rond dit onderwerp. Dat zeg ik net. Hierboven! Ik ben degene die een 47Labs versterker heeft en heb ooit gezegd dat ik het ook wel eens wilde proberen. Waarom is de vergelijking met mijn versterker nou anders dan met jullie eigen versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 15 september 2005 Report Share Posted 15 september 2005 Ik heb geen idee wat er van die vergelijkeing gekomen is. Het is hear een beetje stil rond geworden rond dit onderwerp. Dat zeg ik net. Hierboven! Ik ben degene die een 47Labs versterker heeft en heb ooit gezegd dat ik het ook wel eens wilde proberen. Waarom is de vergelijking met mijn versterker nou anders dan met jullie eigen versterker? Nou, dan zetten we die van mij en die van jou een keer naast elkaar en dan horen we snel genoeg wat de verschillen zijn. Maar of die wetenschap het nou waard is om daarvoor speciaal naar Amsterdam te rijden.... Lijkt me leuk! Wat de wetenschap waard is, weet ik niet maar, de faciliteiten zijn er (dun speakerdraad, 90 dB speakers, redelijke akoestiek). Als we het dan niet voor de wetenschap doen, kunnen we het misschien voor de muziek en de gezelligheid doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 17 september 2005 Author Report Share Posted 17 september 2005 Ik kan me herinneren dat ook iemand uit de buurt van Utecht was die een t-amp besteld en volgens mij ook gekregen had. Hij wilde deze ook vergelijken met de 47labs al weet niet zeker ofdat hij die zelf had of dat via de mensen van audio-cube wilde doen. Ik zit hier in de USA te kijken naar omega speakers (breedbanders). Gebruiken verschillende drijvers waaronder de SB200 van Visaton, Fostex F120A alnico. Ben benieuwd hoe die het op een t-amp doen. Voor een van de modellen hebben ze een gemodde t-amp gebruikt voor de optimalisatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 17 september 2005 Report Share Posted 17 september 2005 Ik vind het apparaat er wel leuk uit zien. Ze hebben in ieder geval geprobeerd er iets moois van te maken ten opzichte van een afzichtelijke (mening!) t-amp. t-amp: Lotus: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2005 Report Share Posted 17 september 2005 Voor mensen die graag teveel betalen voor een technisch hoogstandje wat is verkleed als kitscherige stoommachine zal dit best heel mooi zijn. Ach voor sommige zijn de stoomwolken er omheen spannender dan waar het werkelijk om gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 17 september 2005 Author Report Share Posted 17 september 2005 Precies, maar ik kan me voorstellen dat er best mensen zijn die uitwillen geven voor een mooie kast. Is iedereen zijn eigen keus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 En dan de vraag waarom ze een 10mm LED op de achterzijde monteren. Is 5mm niet al groot genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 En dan de vraag waarom ze een 10mm LED op de achterzijde monteren. Is 5mm niet al groot genoeg Beste Sodejuu, Da's toch toch volkomen logisch. Je hebt altijd extra licht aan de achterzijde nodig om de stekkers in te kunnen pluggen, vandaar die grote LED. Ze moeten patent op dat idee nemen, geniaal toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Nee hoor Paul, dat is tegen achterop komende versterkers. Anders gebeuren er ongelukken. Je kent de reclame slogan toch wel: "Goede verlichting moet" Het is dus wel logisch maar niet zo logisch al jij denkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 En dan de vraag waarom ze een 10mm LED op de achterzijde monteren. Is 5mm niet al groot genoeg Volgens mij is dat gewoon een rood vergrootglas kapje die voor de led/lampje zit. Als hij echt te fel is, zou ik er gewoon een weerstand tussen zetten, of een draadje losknippen. Misschien is dit wel een versterker die in het programma :'Pimp my Amp' geweest is. Je weet wel, van die rappende negers die in een versterker zitten te knutselen. Nu nog een paars neonbuisje onder de versterker en hij is helemaal af. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Maar heeft iemand hem nou al eens vergeleken met een Gainclone of card??? ik heb zelf de Gainclone Gebouwd in 3 verschillende uitvoeringen ja het is heel leuk maar maar toch niet echt super. Ze zijn nu in gebruik als Laag versterker voor het midden en hoog gaat er voor mij toch niets boven een triode De T amp kan ik niets over zeggen, ik heb hem nog niet gehoord maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Maar heeft iemand hem nou al eens vergeleken met een Gainclone of card???ik heb zelf de Gainclone Gebouwd in 3 verschillende uitvoeringen ja het is heel leuk maar maar toch niet echt super. Ze zijn nu in gebruik als Laag versterker voor het midden en hoog gaat er voor mij toch niets boven een triode De T amp kan ik niets over zeggen, ik heb hem nog niet gehoord maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen. Hoi Robert, Ik heb er nog een thuis liggen, origineel. Met een aanpassing kan hij ook het laag prima weergeven, maar daarvoor moet ie uit elkaar. Standaard is het laag nl erg dun (foute condensator aan de ingang). Als optie om 'm als laagversterker te gebruiken is de standaard Sonic Impact T-amp niet aan te raden. Aangzien jij de Gainclone alleen op het laag gebruikt is de standaard dus geen optie, of je zou het T2024 evaluatiebord moeten bestellen. Natuurlijk kan ik wel eens met dat kreng op bezoek komen BTW, de aansluiting zijn erg minnetjes. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Ik vind het apparaat er wel leuk uit zien. Ze hebben in ieder geval geprobeerd er iets moois van te maken ten opzichte van een afzichtelijke (mening!) t-amp. t-amp: 't is maar wat je mooi vind.... Ik vind het de vormgeving van een wekkerradio.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 hoi Roger ik bedoel niet specifiek waar ik hem voor wil gebruiken de gainclones bevaal en wel goed hiervoor dit blijft voorlopig zo. Maar meer in het algemeen ik heb de gainclone als fullrange versterker beluisterd en het is niet slecht welke vind jij nou mooier de Gk of de T amp ? We spreken nog eens wat af ,lijkt me leuk ik heb nog een werkende standaard Gk staan waarmee we dan eens kunnen vergelijken . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 hoi Roger ik bedoel niet specifiek waar ik hem voor wil gebruiken de gainclones bevaal en wel goed hiervoor dit blijft voorlopig zo. Maar meer in het algemeen ik heb de gainclone als fullrange versterker beluisterd en het is niet slecht welke vind jij nou mooier de Gk of de T amp ? We spreken nog eens wat af ,lijkt me leuk ik heb nog een werkende standaard Gk staan waarmee we dan eens kunnen vergelijken . Ik kan de T-amp wel om gaan bouwen. Dat is niet zoveel werk. Alleen het standaard kastje kan niet veel hebben en de aansluitingen zijn flut. Als ik eraan ga werken, bouw ik 'm ook gelijk in een fatsoenlijke behuizing met dito aansluitingen. Het printje op zich is niet meer dan een flinke postzegel (inc componenten). Het merendeel van de ruimte in het kastje wordt door de 8 (acht) penlight batterijen in beslag genomen, die bovendien binnen de kortste keren leeg zijn. @Hans, Nando vindt het luxe kastje wel mooi. In ieder geval beter dan het afzichtige origineel. Dat vindt hij ook niks moois. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 hoi Ravon nee er hebben wel Lowthers in gezeten de dx3 de dx4 en de pm4 nu zitten er AER md3 drivers in http://www.diy-systems.com/index.html?lang...target=d92.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 De houten kastjes vind ik ook wel heel mooi alleen die voltmeter dat maakt het weer een beetje een kermis ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Misschien is dit wel een versterker die in het programma :'Pimp my Amp' geweest is. Je weet wel, van die rappende negers die in een versterker zitten te knutselen. Nu nog een paars neonbuisje onder de versterker en hij is helemaal af. Groeten Edwin Ja, en als je voor je beroep zwembaden schoonmaakt maken ze gelijk een zwembad in je amp. Nog gigantische velgen eronder, 27 tvschermen erop, een paar playstations erin en Your amp has been pimped!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Misschien is dit wel een versterker die in het programma :'Pimp my Amp' geweest is. Je weet wel, van die rappende negers die in een versterker zitten te knutselen. Nu nog een paars neonbuisje onder de versterker en hij is helemaal af. Groeten Edwin Ja, en als je voor je beroep zwembaden schoonmaakt maken ze gelijk een zwembad in je amp. Nog gigantische velgen eronder, 27 tvschermen erop, een paar playstations erin en Your amp has been pimped!! Hehe... Ik zag vandaag een aflevering waarbij er een bowlingbalpoetsmachine in de kofferbak was gemaakt, omdat de eigenaar van de auto van bowlen hield... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 19 september 2005 Author Report Share Posted 19 september 2005 WOW Dat zijn nog eens prijzen....en maar denken dat DIY voor de 'hobby' was. Heeft er trouwens iemand ervaring met de Visaton B200 breedbander? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 WOW Dat zijn nog eens prijzen....en maar denken dat DIY voor de 'hobby' was. Heeft er trouwens iemand ervaring met de Visaton B200 breedbander? Oris 103 horns (one pair) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 WOW Dat zijn nog eens prijzen....en maar denken dat DIY voor de 'hobby' was. Heeft er trouwens iemand ervaring met de Visaton B200 breedbander? Oris 103 horns (one pair) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Ik woon ver van de zee. Op welke boot zitten zulke toeters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts