Jump to content

Is da Wa....????

WanFie
 Share

Recommended Posts

Hoi. Doet dat nou nog wat zo'n trafo kap (kwa afscherming)? En hoe groot zijn ze te koop (en waar)?

Mooi binnenwerk, plexiglas plaatje erop maken en veel niet blind testen :)

Beste Duck,

Het is geen trafo kap. Het is een als geheel ingegoten ringkern transformator. Het merk is Talema.

Ik geloof tot zo'n 1000 V/A te krijgen

Ik heb voor dit merkt gekozen omdat ze als enige echt stil zijn. De amplimo's zijn dat ook, maar dit oogt vriendelijker, en het oog wil ook wat.

Groeten,

Bas

Okay bedankt, talema nuvotem zat al in mijn favorites ;)

Ik heb wel eens begrepen dat Amplimo ook losse trafo kappen verkoopt (maar niet voor hele grote toroids)

Mocht ik ooit een pre of pre-pre gaan maken is dit misschien een optie

Okay bedankt, talema nuvotem zat al in mijn favorites ;)

Ik heb wel eens begrepen dat Amplimo ook losse trafo kappen verkoopt (maar niet voor hele grote toroids)

Mocht ik ooit een pre of pre-pre gaan maken is dit misschien een optie

Beste Duck,

Ik vind ze heel erg fijn, en gebruik ze nu veelvuldig. Het jammere is alleen dat ze worden geleverd zoner enige montage materiaal. De bedrading komt van onderen. Je moet dus zelf van rubber een schotel maken waar hij op kan.

Het fraaie van deze trafo's is dat je ze heel zwaar kan (over)belasten zonder dat ze meteen doorslaan. Ze zijn muisstill (ook de 500 V/A's) en zien er goed uit. Dat laatste maakt natuurlijk eigenlijk niet uit, maar het is wel een mooie finishing touch als je fraai werk wilt afleveren.

Ik wil niet weer een nieuwe discussie opgang brengen, en er zullen wel weer veel niet gelovers zijn, maar elke trafo klinkt echt anders. En ik hou van de slamm van deze :).

Alle voedingen die ik zo maak, zijn zo getweakt dat ik een bepaald doel haal in geluid.

Groeten,

Bas

We zullen later wel eens een uitgebreid draadje met luistersessie aan trafoos wijden ;)

Een goed product is een goed product, Ik geloof dat Talema trouwens Iers is. Grappig, had ik niet verwacht.

Beste Duck,

nou je maakt er een grap over, maar ik heb dat echt allemaal gedaan. Ik heb steeds verschillende voedingen gebouwd, en steeds geluisterd. Zodoende ben ik hierop gekomen.

Groeten,

Bas

Bas, je bent de Nederlands Peter Daniel (geen belediging, Peter maakt hele mooie gainclones). Als je op diyaudio leest waar hij allemaal mee geexperimenteerd heeft.

http://www.audiosector.com/

Beste Duck,

Nee zeker geen belediging, maar een groot compliment. Ik lees al sinds jaar en dag zo'n beetje alles van de beste man op DIY audio. Vooral de precisie en het perfectionisme van hem vind ik geweldig. Wat hij als voordeel heeft (een kunst die ik zelf absoluut niet beheers) is zijn talent met aluminium bewerking. Hij maakt de mooiste hifi kasten allemaal zelf. Ik geloof dat ie voor Boeing werkt :D Soms vind ik het wel jammer dat ik van mijn hobbij mijn werk heb gemaakt :(

Groeten,

Bas