Guest Kraus vonBentinck Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 n Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Mij lijkt een luidsprekerkabelvergelijk wel iets..... Ik denk dan aan drie of vier verschillende kabels. Het moeten wel uitersten zijn. B.v. NordOst tegenover MIT. Uiteraard moet de transparante koperkabel ook meedoen. Wanneer je n.l. kabels gaat kiezen die veel op elkaar lijken hoor je inderdaad geen verschil. En al zeker niet op 'n installatie die je niet kent met muziek die je niet kent. Ik vindt wel, dat het niet het karakter van een wedstrijd moet krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Een prima idee.Ik wil wel mijn Twisted Pair Design Ascent speakerkabels inzetten. Eigenlijk zou je een complete set kabels moeten gebruiken,dus ook interconnects van dezelfde fabrikant en uit dezelfde series. En dat vergelijken met andere kabelsets. Om tot een goed vergelijk te kunnen komen tussen de verschillen van de kabels zou je een 1 topset moeten gebruiken. Hier ben ik het dus niet mee eens..... Interlinks kunnen een heel ander karakter hebben dan de speakerkabels. Mij idee is dus... alleen speakerkabels vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Ik kan een set MIT T2 (2x 12 feet) en een set Audiotruth Forest biwire (2 x 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Beste Kraus, Elke kabel, zelfs lampensnoer kan als referentie dienen. Als je het goed wil doen neem je gewoon een waslijn als referentie. Als je met een topkabel gaat werken als referentie, worden de verschillen minder duidelijk. BTW, met een referentiekabel krijg je wel meer het wedstrijd-idee Voorstel: 's morgens kabeltjes luisteren. 's Middags muziek luisteren. Meestal is de animo 's middags wat minder en kun je niet zo lang de concentratie vasthouden voor een intensieve sessie. Gewoon muziek luisteren via de set die er dan staat. Iedereen die wil mag wat voorbereiden en kan eventueel zijn verhaaltje kwijt over een aangedragen stuk (als ie daar zin in heeft) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 elke goede test gaat uit van de clausule: 1 dingt verandert, de overige blijven gelijk. @Hans vermoed jij dat Hobo Den Bosch nog een keer bereid is? Bij een luidsprekerkabelvergelijk speelt de set wel een rol, natuurlijk en ik meen dat zij bijv. Accuphase en B&W in het assortiment hebben. Zo iets leent zich wel voor een kabelvergelijk. Moet ik vragen.... Ik denk het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Beste Kraus, Elke kabel, zelfs lampensnoer kan als referentie dienen. Als je het goed wil doen neem je gewoon een waslijn als referentie. Als je met een topkabel gaat werken als referentie, worden de verschillen minder duidelijk. BTW, met een referentiekabel krijg je wel meer het wedstrijd-idee Voorstel: 's morgens kabeltjes luisteren. 's Middags muziek luisteren. Meestal is de animo 's middags wat minder en kun je niet zo lang de concentratie vasthouden voor een intensieve sessie. Gewoon muziek luisteren via de set die er dan staat. Iedereen die wil mag wat voorbereiden en kan eventueel zijn verhaaltje kwijt over een aangedragen stuk (als ie daar zin in heeft) Wanneer we het kantelpunt tussen morgen en middag rond 14:00 leggen zou dat kunnen. Wanneer we weer bij Hobo terecht kunnen zijn we n.l. gebonden aan winkeltijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Die sexy dame zit er alleen als Mental Theo ook in de buurt is "kantelpunt" 14:00u vind ik en prima tijdstip. We beginnen denk ik toc pas rond een uur of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Mij lijkt het wel een leuk om te horen of een high end CD speler nu echt niet te onderscheiden is van een normale/budget speler. Dus of een 10 x zo dure speler nu echt beter klinkt (blind geluisterd) dan een middenklassertje, of hebben bepaalde heren techneuten nu toch gelijk.... Ik zou iemand kunnen vragen of ie BAT cd speler kan regelen voor een luistersessie. Zal dan waarschijnlijk wel bij hem in huis moeten (Haarlem). De (blinde) confrontatie moet dus met een standaard middenklasser cd speler in de 300-500 euro klasse. Wellicht ook een met wat modificaties. Of een budget alles-eter Tis maar een idee, natuurlijk (weet ook niet of het mogelijk is). Natuurlijk kun je dit ook met een andere topklasser doen, Accuphase, ML, Linn etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Tja, en ik ben misschien nog op zoek naar een andere voorversterker. Dus mij lijkt een voorversterkervergelijking wel een prima idee Maar ik kan ook prima leven met een luidsprekerkabeltest. Wat cd-spelers betreft, daar ben ik allang uit. Als iemand meent dat daar geen verschil in waar te nemen is, dan mag ie dat van mij. Dat hoeft voor mij niet meer "bewezen" te worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 cdspeler vergelijking!! een hele serieuse dit keer evt met medewerking van Ruud Janssen en dan 4 spelers, een alleseter van 100 euro, een modale van 300 euro (HK)? een audiofiele van 2000 euro, een topper van 10k? lijkt me leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 cdspeler vergelijking!! een hele serieuse dit keer evt met medewerking van Ruud Janssen en dan 4 spelers, een alleseter van 100 euro, een modale van 300 euro (HK)? een audiofiele van 2000 euro, een topper van 10k? lijkt me leuk Hoe verzin je het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 wanneer gaan we dit eigenlijk doen? Ik denk dat een datum minstens zo belangrijk is dan de ruimte. In het najaar barst het trouwens van de shows en demo's. Zo is er op 6 en 7 oktober en Harmonix demo bij Goossens in Echt, staat 22 en 23 oktober in het teken van de VAD, is er halverwege november de verzamelaarsbeurs in Utrecht (ook platen- en cdbeurs) en is er dan hoogstwaarschijnlijk nog een show bij Audio Selectief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Wat cd-spelers betreft, daar ben ik allang uit. Als iemand meent dat daar geen verschil in waar te nemen is, dan mag ie dat van mij. Dat hoeft voor mij niet meer "bewezen" te worden "bewijzen" vindt ik ook niet zo belangrijk. Wel ben ik benieuwd naar hoe veel nu echt te winnen is met een duurdere digitale bron. Is het verschil evident of blijft het bij subtiele nuances. Overigens realiseer ik me dat de luisteromstandigheden tijdens een dergelijke happening wel niet zo ideaal zullen zijn (te veel afleidende zaken), dus het gevaar is groot dat je na afloop nog niet veel wijzer bent. Voorversterkers vergelijken lijkt me trouwens heel bewerkelijk (je bent steeds 10 a 15 minuten aan het omschakelen). Vergt een goed geheugen (heb ik dus niet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 cdspeler vergelijking!! een hele serieuse dit keer evt met medewerking van Ruud Janssen en dan 4 spelers, een alleseter van 100 euro, een modale van 300 euro (HK)? een audiofiele van 2000 euro, een topper van 10k? lijkt me leuk als echte vinyl liefhebber zal ik daar niet verschijnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 misschien komt Hans met een datum op de proppen in combinatie met Hobo;omstreeks 15 oktober leek mij een mooie datum maar begin november of desnoods volgend jaar zou ook kunnen hoewel het dan met rijden natuurlijk wel eens moeilijk zou kunnen zijn. Anders gaan we toch met zijn allen naar AS en vergelijken daar ook even een paar kabels Morgen effe bellen. op maandag zijn ze n.l. gesloten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Mij lijkt het wel een leuk om te horen of een high end CD speler nu echt niet te onderscheiden is van een normale/budget speler.Dus of een 10 x zo dure speler nu echt beter klinkt (blind geluisterd) dan een middenklassertje, of hebben bepaalde heren techneuten nu toch gelijk.... Ik zou iemand kunnen vragen of ie BAT cd speler kan regelen voor een luistersessie. Zal dan waarschijnlijk wel bij hem in huis moeten (Haarlem). De (blinde) confrontatie moet dus met een standaard middenklasser cd speler in de 300-500 euro klasse. Wellicht ook een met wat modificaties. Of een budget alles-eter Tis maar een idee, natuurlijk (weet ook niet of het mogelijk is). Natuurlijk kun je dit ook met een andere topklasser doen, Accuphase, ML, Linn etc. Ik laat 'm graag meedraaien, zeker nu de spindel is gemodificeerd - met de JK SPDIF 'digigold' en de Ultimate DAC MkI of MkII. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 cd-spelers/luidsprekerskabels daar zullen de verschillen niet zo enorm groot zijn (anders was het niet zo'n omstreden onderwerp).Bij (voor)versterkers/luidsprekers zijn de verschillen toch wel zodanig groot dat je geheugen in dit opzicht wel voor meerdere dagen of nog langer goed genoeg is Goed mogelijk. Ik heb prive wel eens 2 eindversterkers zitten vergelijken en vond de verschillen vrij subtiel. 1 keer - AT SA20 25 watt klasse A (zelfbouw) - AVM Competition 80 watt klasse AB (lichte voorkeur voor SA20) 1 keer - Plinius SA50 50 watt klasse A - Aleph5 60 watt klasse A (zelfbouw) iets minder subtiele voorkeur voor de Aleph (beide niet blind vergeleken) Toch waren de verschillen niet hemeltergend, wee nite of ik met een DBT een eenduidig resultaat had gehad (zeker bij de 1e paar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Het lijkt erop dat het voor de zoveelste keer weer een cd-speler test wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Als we een cd-speler test doen en ik kan, dan zou ik best de Tag McLaren DVD32FLR met de DPA32R in willen brengen (dvd/cd-loopwerk en dac/pre, gezamenlijke nieuwwaarde 8,2k euro, niet mijn prijs gelukkig ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Misschien is het leuk om eens een roomcorrecter bv de DEQ2496 in te zetten en wat vooroordelen uit de wereld te helpen! Misschien ook een leuke kans voor bas om zijn modificatie te promoten! Daar zou ik nog wel voor willen komen! Dan neem ik de mijne ook wel mee (ongemodificeerd) Ja daar heb je hem ook weer! Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Na ff twijfel wil ik ook wel eens een keer zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Die gehoortest moet natuurlijk niet bestaan uit lullige piepjes tot je niks meer hoort maar ietsje complexer. hier maak je een principi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Het lijkt erop dat het voor de zoveelste keer weer een cd-speler test wordt Ik denk dat er best meerdere luisteravonden (middagen) georganiseerd kunnen worden. We praten hier toch over plannen voor de rest van het jaar oid? Ik denk dat je moet vermijden teveel dingen op dezelfde avond te willen beluisteren. PS bij een pre test ben ik best qel benieuwd hoe mijn Plinius CD-LAD het ervan afbrengt . Ik weet alleen dat het apparaat pas na een paar uur een beetje begint te klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oematoema Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Dit lijkt me leuk! Ik wil graag meedoen! Mochten er cd-spelers en/of kabels vergeleken gaan worden, dan wil ik wel wat no-budget-spul meenemen, een oude CD-ROM-speler en een zelfgeknutselde interlink van paperclips o.i.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts