vrut Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 Gegroet, Als ik s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Hoi Fred, Misschien is dit iets voor je: Plaatje is klikbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 19 september 2005 Author Report Share Posted 19 september 2005 Hoi Fred, Misschien is dit iets voor je: Plaatje is klikbaar Gegroet, H Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Dat reclame zo enorm hard en gecomprimeerd weer gegeven wordt hebben ze in de U.S.A. bedacht onder het motto als je hard bent val je op en de rest van de wereld hobbelt er weer zwijgzaam achteraan Zelfs op de radio gebeurt dit, in Nederland knallen de zenders uit je radio maar het klinkt nergens naar. In Duitsland zijn er strikte regels over het gebruik van compressors op radio en TV en dat is duidelijk te horen in de geluidskwaliteit, waarom neemt de rest van de wereld daar niet eens een voorbeeld aan? Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Omdat de VS het "beloofde" land is. Naar mijn mening mogen ze de hele VS afgraven en in de oceaan dumpen. (wel goed verspreiden, zodat er niks boven water uitsteekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Omdat de VS het "beloofde" land is. Naar mijn mening mogen ze de hele VS afgraven en in de oceaan dumpen. (wel goed verspreiden, zodat er niks boven water uitsteekt) Teruggeven aan de Indianen lijkt me aardiger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Op de meeste TV's zit in het menu een optie dat de TV zelf de geluidsverschillen aanpast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Dit verschil komt juist door een limiter! De reclames moeten aan een bepaald volume voldoen. Daarom hebben de makers een limiter gebruikt om al het signaal precies aan de 'limiet' te krijgen.Hierdoor lijken reclames veel harder. Niet omdat er bepaalde pieken in zitten, maar omdat alles even hard is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Gegroet, Als ik s Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Op de meeste TV's zit in het menu een optie dat de TV zelf de geluidsverschillen aanpast. Klopt en wanneer je die inschakelt dan heb je er doorgaans veel minder last van. Bij philips heet die AVL en die werkt, alleen wordt het geluid er zo slecht van en al helemaal wanneer er dan eens een muziekscene in voorkomt. Ook ik erger me groen en geel aan die reclame blokken kan je niet eens meer serieus nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Hebben jullie enig idee waar ik op moet letten?TV uitzetten. Zowel het beeld als het geluid kun je niet meer serieus nemen heden ten dage. Ik heb mijn tv alleen nog maar om dvd's te kijken. (En om mijn sacd speler in te stellen) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Bij mij valt alleen Veronica, SBS6 en Net5 op, waar het geluid veel harder is dan de rest. Talpa staat er bij mij niet op, en ga ik ook niet uittesten. De televisie beneden kan het geluid wel automatisch aangepast worden, wat wel iets helpt. Alleen mijn televisie heeft het ook wel, maar ik gebruik de stereo installatie om het geluid te verzorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Omdat de VS het "beloofde" land is. Naar mijn mening mogen ze de hele VS afgraven en in de oceaan dumpen. (wel goed verspreiden, zodat er niks boven water uitsteekt) Afgraven is teveel werk. Gewoon de 'stop' uittrekken en heel dat continent zinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Omdat de VS het "beloofde" land is. Naar mijn mening mogen ze de hele VS afgraven en in de oceaan dumpen. (wel goed verspreiden, zodat er niks boven water uitsteekt) Afgraven is teveel werk. Gewoon de 'stop' uittrekken en heel dat continent zinkt Als ik wist waar die zat, dan ..... Afgraven zorgt wel voor werkgelegenheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Wat is er nou zo verkeerd aan die US of A? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Wat is er nou zo verkeerd aan die US of A? Groet, Jacco Laten we die vraag maar omdraaien dan zijn we sneller klaar! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Maar dat geldt voor welk land dan ook. Vertellen wat er goed aan is, is meestal sneller dan wat er verkeerd aan is. Nee, je zult met iets beters moeten komen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Wat is er nou zo verkeerd aan die US of A? Groet, Jacco Ik heb alleen wat tegen de VS als de republikeinen aan de macht zijn en dat is meestal het geval. Zij profileren zich als "wereldpolitie" en iedereen moet naar hun pijpen dansen. Dat ze eerst maar eens orde scheppen in eigen land, vooraleer ze zich met de rest bemoeien. Wat er in Louisiana is gebeurd, getuigt van hun schijnheiligheid. Het gaat alleen maar om geld en macht. De mens op zich interesseert hun geen zier. Daar kan ik gewoon niet tegen. Het ergste is dat die sukkel van hier dat "beloofde" land ook nog als voorbeeld ziet. Ik moet ophouden want het is erg of topic en ik begin me alweer te ergeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 k heb alleen wat tegen de VS als de republikeinen aan de macht zijn en dat is meestal het geval. ... De mens op zich interesseert hun geen zier.Het ziet er naar uit dat je zelf ook zo kortzichtig bent als de mensen die je bekritiseerd. Er bestaat bij mijn weten geen enkele politiek die het echt opheeft met mensen. Het gaat alleen maar om geld en macht.Dat is in ieder land zo. Door de geschiedenis heen ook trouwens. Het is mens eigen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Wat is er nou zo verkeerd aan die US of A? Groet, Jacco Ik heb alleen wat tegen de VS als de republikeinen aan de macht zijn en dat is meestal het geval. Zij profileren zich als "wereldpolitie" en iedereen moet naar hun pijpen dansen. Dat ze eerst maar eens orde scheppen in eigen land, vooraleer ze zich met de rest bemoeien. Wat er in Louisiana is gebeurd, getuigt van hun schijnheiligheid. Het gaat alleen maar om geld en macht. De mens op zich interesseert hun geen zier. Daar kan ik gewoon niet tegen. Het ergste is dat die sukkel van hier dat "beloofde" land ook nog als voorbeeld ziet. Ik moet ophouden want het is erg of topic en ik begin me alweer te ergeren De USA met de republikeinen aan de macht? Welke macht ? Denk je nu werkelijk dat zij degene zijn met de macht? NOPE dat zijn de groot industrieelen die uiteindelijk ook bepalen wie er in het zadel wordt geholpen. DE USA is een smerig zooitje maar moet je daar gelijk maar al de mensen die daar wonen op afrekenen? Klinkt toch onzinnig Macht in de USA op 1 de industrie (oa wapen en olie) op 2 de inlichtingdiensten (CIA FBI en nog wel wat) en 3 de Media al dan niet bespeeld door bovengenoemde. De machtige USA bestaat uit mensen die bang worden gehouden (vorm van onderdrukking hoezo democratie?) Bush Clinton het maakt niet zoveel uit een president die daar een beetje te bij de hand wordt komt tussen 6 planken terecht. Een hekel hebben aan de USA betekend ook dat je een hekel hebt aan je voorouders want het zijn immers allen import producten daar. De USA eigen belang eerst jazeker een oorlog alleen wanneer zij denken dat het nodig is zo ook de invasie in Europa het idee dat Europa comunistisch zou worden maakte hun bang en daarbij door te helpen werden zij de grote supermacht die ze nog steeds zijn. Maar zouden wij het beter doen wanneer wij in hun positie verkeerde? Denk het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste Don, Dat weet ik ook, maar ik wilde er niet zoveel woorden aan vuil maken. Dan ga ik me alleen nog meer ergeren. De Republikeinen is een zooitje industrielen die poppenkast spelen. Bush is dan de marionette De "orde" is in handen van de CIA, FBI en NSA, die betaald worden door de grote industrielen. Op papier door de belastingen. De media is ook in handen van die bende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste Don, Dat weet ik ook, maar ik wilde er niet zoveel woorden aan vuil maken. Dan ga ik me alleen nog meer ergeren. De Republikeinen is een zooitje industrielen die poppenkast spelen. Bush is dan de marionette De "orde" is in handen van de CIA, FBI en NSA, die betaald worden door de grote industrielen. Op papier door de belastingen. De media is ook in handen van die bende. Lekker ben jij nu heb ik me mogen ergeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Beste Don, Dat weet ik ook, maar ik wilde er niet zoveel woorden aan vuil maken. Dan ga ik me alleen nog meer ergeren. De Republikeinen is een zooitje industrielen die poppenkast spelen. Bush is dan de marionette De "orde" is in handen van de CIA, FBI en NSA, die betaald worden door de grote industrielen. Op papier door de belastingen. De media is ook in handen van die bende. Lekker ben jij nu heb ik me mogen ergeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 7 oktober 2005 Author Report Share Posted 7 oktober 2005 Gegroet, Ik heb inmiddels de Yakumo VolumeMaster gekocht en getest. Ik heb een dB meter gebruikt met een afwijking van max. +/- 3dB(A). Verder is er gemeten met FAST en SLOW. De max-hold functie is gebruikt. De advertenties zijn stuk voor stuk op het hoogste signaal gecontroleerd. Van de zender is ongeveer om de twee minuten het hoogste cijfer genoteerd. FAST: Talpa in dB(A): 68,7 69,1 69,6 68,8 68,6 70,1 Talpa advertenties in dB(A): 72,1 70,7 70,5 72,0 RTL4 in dB(A): 65,- 66,1 66,4 66,4 65,6 66,4 65,7 66,0 65,2 RTL4 advertenties in dB(A): 67,7 67,6 68,2 NED 1 in dB(A): 70,9 70,0 71,4 72,0 NED 1 advertenties in dB(A): 71,6 72,1 70,5 71,3 RTL6 in dB(A)(TV luider gezet): 72,5 73,2 73,4 73,0 68,5 72,3 73,3 RTL6 advertenties in dB(A)(TV luider gezet): 76,5 (Red Band!!) 74,9 74,1 72,5 74,0 76,6 (Red Band duo reclame!!) SLOW: NED 1 in dB(A): 69,5 70,3 69,9 68,5 68,2 70,3 NED 1 advertenties in dB(A): 70,2 71,4 72,0 72,6 70,4 72,0 72,2 Eerlijk gezegd heb ik het idee dat de Yakumo wel iets werkt. Misschien weet iemand hoe een test gedaan kan worden. Dat zou misschien kunnen met hetzelfde volume en dezelfde reclameblokken. De waarden uit de test geven aan dat de reclames nog steeds harder zijn dan gewoon signaal. Zoals eerder in een topic behandeld 6dB(A) is ongeveer een gehoorsmatige verdubbeling van het geluid, de geluidsindruk. Een vermogensverdubbeling geeft een verhoging van de geluidsdruk van 3dB(A) . Wat denk ik ook meespeelt, en wat de dB-meter niet achterhaalt, is dat zeer waarschijnlijk de reclames ook meer gecomprimeerd zijn dan bijv. een uitgezonden film. Ik heb dit wel eens aan de hand gehad toen ik met een feestinstallatie langs de 4-daagse stond. We wilden onder de 90dB(A) +/- 5 blijven. Toen er wat feestmuziek stond te draaien ging de meter incidenteel naar de 95dB(A). Toen werd er even Ti Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 9 oktober 2005 Author Report Share Posted 9 oktober 2005 Gegroet, Ter info; ik heb gevraagd Euromaxi apparaat gevraagd het apparaat terug te nemen en de 27,50 terug te storten. Het is leuk dat er een lampje op het apparaat zit, maar dat is ook alles . Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts