robx Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 inderdaad boeiend. ik ben van plan mijn CDspeler na modificatie van wat hout te voorzien om te zien wat het aan de klank doet wanneer de electronica niet alleen maar blijk om zich heen heeft. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Ik ook, maar bij zo'n fijnhouthandel kan je alleen maar ongeschaafde planken van twee meter (bwvs) kopen. Ik heb wel wat tools, maar niet dat zware werk Is een beetje veel ook... Hoe doe jij dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 ik had me over zulke praktische problemen nog niet gebogen .... ik ga eerst experimenteren met een blokje eik onder de transformator (na-aapsel van de modificaties die je hier http://www.referenceaudiomods.com aantreft). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 ik had me over zulke praktische problemen nog niet gebogen .... ik ga eerst experimenteren met een blokje eik onder de transformator (na-aapsel van de modificaties die je hier http://www.referenceaudiomods.com aantreft). groet Al eens een blok ebben op je trafo`s gehad. Niemand noemt de Amsterdamse Fijnhout Handel. Ebben is daar een stuk voordeliger dan in Arnhem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 ehhh omdat icoontjes soms niet helemaal helder zijn: was dat sceptisch bedoeld of heb je er ervaring mee? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 ehhh omdat icoontjes soms niet helemaal helder zijn: was dat sceptisch bedoeld of heb je er ervaring mee? groet Nee ben bloed serieus. Gewoon bij gelegenheid eens uitproberen. Ben er zelf wel niet zo`n liefhebber van . Maar in het verleden wel mooie klank verschillen gehoord bij diverse demo`s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 dank! beetje experimenteren kan geen kwaad, als het niet bevalt kan het er weer uit. Ik heb wel een geheel in hout (met afscherming wel) gebouwde (omgebouwde) cd speler beluisterd en dat was veel aangenamer dan het in het blik was. voor de critici: wie denkt dat je het geluid hiermee beinvloedt: dat doet ook de blikken kast. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Ik ook, maar bij zo'n fijnhouthandel kan je alleen maar ongeschaafde planken van twee meter (bwvs) kopen. Ik heb wel wat tools, maar niet dat zware werk Is een beetje veel ook... Hoe doe jij dat? Hoi Buizenbart, Neen, bij de Arnhemse Houthandel krijg je stukken van pak'm beet een halve meter bij 5 bij 15 cm. Kijk zelf maar: Hobby zolder De grote planken zou je inderdaad bij een timmerman op gewenste maten moeten laten zagen / schaven. Maar die kosten lopen al gauw op tot een paar tientjes . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Ik heb in 90 van vorige eeuw zelf een CD speler gebouwd (een Philips pakketje uit Electuur). Ik vond een oude, niet passende (ouderwetse) kast met houten zijwanden voor een prikkie. vermits ik de bedieningsprint langs buiten moest plaatsen was er nog veel plaats in de kast: na het lood paste er net een baksteen in! Nou dat klonk direct veel beter! ik heb er dan ook een marmeren afdekplaat opgelegd. Het ding (klinkt slecht in vergelijking met een dure moderne CD speler) speelt nog steeds alles af zonder morren! En ik heb net een mooi stuk meranti of zoiets in een Philips CDR 770 gestopt en alles gedempt met bitumenplaten. Maar ik heb nog geen tijd gehad om eens te luisteren. Er bestaan ook HiFi (DIY) zaken die voorgebouwde houten kasten voor apparatuur leveren, er is dus blijkbaar wel interesse voor! grtz RastaPhil PS je zou je hout eerst moeten kunnen voorbeluisteren, ik had laatst (omdat ik het hear op 't forum gelezen had) een blok hout op mijn amp gelegd en je kon het ding horen "mee zingen" op een bepaalde frequentie, bijna net zo luid als een pick up element! Sandwich constructies dempen veel en veel meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 ehhh omdat icoontjes soms niet helemaal helder zijn: was dat sceptisch bedoeld of heb je er ervaring mee? groet Nee ben bloed serieus. Gewoon bij gelegenheid eens uitproberen. Ben er zelf wel niet zo`n liefhebber van . Maar in het verleden wel mooie klank verschillen gehoord bij diverse demo`s. Ebbehout is vreselijk duur. Harmonix gebruikt het ook veelvuldig. Als je de "normalere" houtsoorten pakt die in de muziekinstrumentenwereld graag gebruikt worden, dan blijven de kosten beperkt tot enkele tientjes. Uiteraard afhankelijk van hoeveel soorten je in 1 keer kiest . Erg boeiend experiment, vind ikzelf ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 ik had laatst (omdat ik het hear op 't forum gelezen had) een blok hout op mijn amp gelegd en je kon het ding horen "mee zingen" op een bepaalde frequentie, bijna net zo luid als een pick up element! Ja, je moet het er ook niet gewoon opleggen!! Wel een beetje stevig bevestigen graag! Kijk maar naar die plaatjes waar alles aan elkaar vastgeklemd zit. Neen, bij de Arnhemse Houthandel krijg je stukken van pak'm beet een halve meter bij 5 bij 15 cm. Kijk zelf maar: Hobby zolder Maar dat is leuk!!! Bij de Haagse Fijnhouthandel krijg je dus idd alleen maar groothandelformaten! Koude kermis Arnhem is wel een beetje ver weg.... Het gaat mij vooral om mijn draaitafel, ik las op Teresaudio.com bij de koopjes dat ze een experimentele DT hadden gemaakt van multiplex met een stalen plaat eronder, en dat die maar iets minder goed klonk dan hun Cocobolo-model. Dat geeft de burger moed, en ik kan gewoon naar de Gamma om de hoek En in de toekomst kan ik nog lekker verder experimenteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 21 september 2005 Report Share Posted 21 september 2005 Neen, bij de Arnhemse Houthandel krijg je stukken van pak'm beet een halve meter bij 5 bij 15 cm.Kijk zelf maar: Hobbyzolder Maar dat is leuk!!! Bij de Haagse Fijnhouthandel krijg je dus idd alleen maar groothandelformaten! Koude kermis Arnhem is wel een beetje ver weg.... Bij de Arnhemse Fijnhouthandel kun je voor zeer veel verschillende houtsoorten een plankje (tot ca. een halve meter lengte) verkrijgen. Afhankelijk van het soort kost dat tussen de 10 en 50 euro. Grotere planken kosten meer. En vanuit het Zuiden van Nederland lag Arnhem voor mij het dichtst bij . Daar hebben ze trouwens genoeg ervaring met klanten die voor audio-doeleinden speciale houtsoorten komen kopen. Groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marillion Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Hmmm ik ben al onderweg naar een stickerboer... audiofiel hout goedgekeurd door de vereniging van audiofielen erna naar de karwei.... zooi afvalhout.. en stickers plakken binnenkort hear te koop Met commerciele groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Hmmm ik ben al onderweg naar een stickerboer... audiofiel hout goedgekeurd door de vereniging van audiofielen erna naar de karwei.... zooi afvalhout.. en stickers plakken binnenkort hear te koop Met commerciele groet http://www.russandrews.com/ RATA is je voor! kijk maar in de rechterbovenhoek! RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
marillion Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Daar gaat m'n handel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 30 stuks voor 24,99. Maar ik heb ze goedkoper gezien. http://www.mooiehandel.nl/index.html?lang=nl&target=d73.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 ... (zucht) Hoe lang zal het nog duren... voordat ze bij SPEKSTEEN uitkomen..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 ... (zucht) Hoe lang zal het nog duren... voordat ze bij SPEKSTEEN uitkomen..? Ja hoor eens, gaan we nu klagen? Bedenk een mooi kletsverhaal over PSSS'en (Perfecte Spekstenen Sjoel Schijven) en plemp het op de site van Klaas waarna jij hier een mooie aanbeveling doet. Kom op, Spido je bent daar geroutineerd genoeg in ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts