vrut Posted 18 september 2005 Report Share Posted 18 september 2005 advertentie Dynaudio T2.5 Of als de advertentie reeds verwijderd is, dit stond er: Pas geleden zag ik een stel Dynaudio T2.5 speakers voor 450,- per paar. Deze hebben tot voor kort 3500 Euro per paar nieuw gekost. Dus ik stuur een mailtje naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Aha, mij is die site ook al vaker opgevallen. Ik kwam er onlang ook enkele "aanbiedingen" tegen, die ik gewoon te mooi vond om waar te zijn! Zo zag ik wekenlang een z.g.an. Naim NAP250 versterker voor maar 700,- euro, terwijl ie enkele duizenden nieuw moet kosten. Of het vlaggeschip van Naim, de NAP500 eindversterker. Kost nieuw geloof ik iets van 19000,- euro, maar op die site maar 2500,-.... daar zit dus een luchtje aan, vind ik... De afzenders zijn idd altijd in 't Engels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Ja het is oplichting, maar ik heb moeite om medelijden te hebben met slachtoffers van dit soort praktijken. Iedereen weet dat als het te mooi is om waar te zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 19 september 2005 Author Report Share Posted 19 september 2005 Ja het is oplichting, maar ik heb moeite om medelijden te hebben met slachtoffers van dit soort praktijken. Iedereen weet dat als het te mooi is om waar te zijn.. Gegroet, Ik moet zeggen dat ik met mijn parano Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Naast het feit dat er bij oplichters gevraagd wordt om naar Western Union bank over te maken is het feit dat de site of het antwoord via e -mail in grammaticaal slecht Oostblok engels opgesteld is natuurlijk ook een indicatie. Als het een bonafide engelse site zou zijn, dan krijg je in ieder geval geen antwoord in het kromme engels wat ik tot nu toe gelezen heb. Ook dat is een teken dat je met duistere lieden van doen hebt. Van zo'n antwoord als " i'am ready for begin the transaction very fast " weet je zelfs met je mavo engels dat dit niet door een engelsman geschreven kan zijn, afblijven dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Ik vind beheersing van een taal nou niet bepaald een aanwijzing voor oplichterij. Als dat zo was dan zou ik hier ook met veel mensen op moeten passen. Als iets echter voor een tiende van de prijs wordt aangeboden dan moet je wel erg hebzuchtig zijn om daarop te reageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Ja het is oplichting, maar ik heb moeite om medelijden te hebben met slachtoffers van dit soort praktijken. Iedereen weet dat als het te mooi is om waar te zijn.. Trappen er dan echt mensen in die de genoemde apparatuur zo "blind" aanschaffen,het zijn toch geen doorsnee luidsprekers die door de "massa" aangeschaft worden. Je zou eerder verwachten dat zulke lui met gsm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Trappen er dan echt mensen in die de genoemde apparatuur zo "blind" aanschaffen,het zijn toch geen doorsnee luidsprekers die door de "massa" aangeschaft worden. Zie de eerste posting. Er werd toch een mailtje aan gewaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Hallo, Als je vraagt naar het serienr. van de luidsprekers of eventueel van een ander apparaat. Dan zou je het misschien kunnen acherhalen bij de importeur. Het is maar een gedachte. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 19 september 2005 Report Share Posted 19 september 2005 Hm advertentie is verwijderd Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 19 september 2005 Author Report Share Posted 19 september 2005 Trappen er dan echt mensen in die de genoemde apparatuur zo "blind" aanschaffen,het zijn toch geen doorsnee luidsprekers die door de "massa" aangeschaft worden. Zie de eerste posting. Er werd toch een mailtje aan gewaagd. Gegroet, Wie niet waagt wie niet wint. Als je denkt dat als je meer geld betaalt voor een 2e hands artikel, dit per definitie de kwaliteit en betrouwbaarheid vergroot, ben je denk ik verkeerd bezig . Graag zou ik willen dat meer mensen niet reageren op spectaculaire aanbiedingen, dan heb ik wat meer kans . Ik ken mensen die letterlijk leven op het feit dat anderen geen verstand van zaken hebben en de spullen te goedkoop aanbieden . Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Bovenstaande aanbieding ging toch over nieuwe luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Wie niet waagt wie niet wint. Als iets (bijna) nieuws voor een tiende van de prijs wordt aangeboden dan weet je gewoon dat er iets niet klopt.. Ik zei al, met mensen die hier intrappen heb ik niet echt medelijden. Is de hebzucht dan zo sterk dat je blind bent voor de signalen dat het niet klopt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Dit is volgens mij ook zo'n ' linke ' advertentie. Een Krell FPB-400cx aanbieden voor 2000 Euro, vreemd verhaal. URL KLIKKEN Zou deze graag willen hebben voor die centen, maar krijg er een naar gevoel over. Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 20 september 2005 Author Report Share Posted 20 september 2005 Wie niet waagt wie niet wint. Als iets (bijna) nieuws voor een tiende van de prijs wordt aangeboden dan weet je gewoon dat er iets niet klopt.. Ik zei al, met mensen die hier intrappen heb ik niet echt medelijden. Is de hebzucht dan zo sterk dat je blind bent voor de signalen dat het niet klopt? Gegroet, Ik denk dat het beter is dat mensen die niet helemaal zeker van hun zaak zijn niet reageren op 2e hands particuliere aanbiedingen. Laat dan de mooie kansen aan anderen. Zelf heb ik overigens meerdere malen apparatuur gekocht, wat ik na langdurig gebruik weer voor meer dan het 5-voudige verkocht heb. Zonder er iets aan te hoeven doen. Ook dankzij andere mensen die een vooringenomen mening hadden. Kwaliteit en betrouwbaarheid is volgens mij niet per definitie aan de prijs verbonden. Ook mensen die spullen voor de volle mep aanbieden kunnen knutselkastjes enz, aanbieden. Juist omdat er veel mensen denken dat de prijs de kwaliteit en betrouwbaarheid bevordert. Dus: voor de mensen die meer zekerheid willen, er is genoeg 2e hands apparatuur te koop bij winkels, waar je garantie krijgt enz. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 20 september 2005 Report Share Posted 20 september 2005 Hallo, Als je vraagt naar het serienr. van de luidsprekers of eventueel van een ander apparaat. Dan zou je het misschien kunnen acherhalen bij de importeur. Het is maar een gedachte. Jan Niet iedere importeur werkt hier aan mee. Zo overwoog ik laatst een paar relatief jonge B&W Nautilus 801 speakers te gaan beluisteren, die via dit forum te koop stonden. Omdat ik de prijs aan de scherpe kant vond, gelet op de leeftijd, heb ik bij de verkoper naar de serienummers geinformeerd. Deze kreeg ik netjes. De importeur van nederland gecontact vervolgens, maar deze weigerde informatie te geven over herkomst en leeftijd van de speakers. Daarna maar van een eventuele deal afgezien. Merkwaardig toch dat een importeur hier niet aan wil meewerken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 20 september 2005 Author Report Share Posted 20 september 2005 Hallo, Als je vraagt naar het serienr. van de luidsprekers of eventueel van een ander apparaat. Dan zou je het misschien kunnen acherhalen bij de importeur. Het is maar een gedachte. Jan Niet iedere importeur werkt hier aan mee. Zo overwoog ik laatst een paar relatief jonge B&W Nautilus 801 speakers te gaan beluisteren, die via dit forum te koop stonden. Omdat ik de prijs aan de scherpe kant vond, gelet op de leeftijd, heb ik bij de verkoper naar de serienummers geinformeerd. Deze kreeg ik netjes. De importeur van nederland gecontact vervolgens, maar deze weigerde informatie te geven over herkomst en leeftijd van de speakers. Daarna maar van een eventuele deal afgezien. Merkwaardig toch dat een importeur hier niet aan wil meewerken! Gegroet, Jammer toch dat Audioscript weg is. Zij hadden B&W in Nederland bekend gemaakt, en B&W gaf hun stank voor dank. Nu blijkt dat ze hun zaakjes niet op orde hebben. Pas geleden nog met Van Medevoort gebeld, over advies bij een 2e hands aanschaf. N.a.v. het serienummer werd de leeftijd bepaald, en evt. kritische punten en een redelijke prijs werden besproken. Audioscript stond ook bekend als een goede importeur. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
clone Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 MBT de Krell versterker: de vervallen schuurdeur wordt door een US Ebay- verkoper van audioapparatuur gebruikt. Deze ebay-verkoper is volgens mij betrouwbaar ,waarschijnlijk heeft de andere "verkoper" de foto gekopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 MBT de Krell versterker: de vervallen schuurdeur wordt door een US Ebay- verkoper van audioapparatuur gebruikt.Deze ebay-verkoper is volgens mij betrouwbaar ,waarschijnlijk heeft de andere "verkoper" de foto gekopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Heb maar ff een berichtje gestuurd..... ff lachen om de reactie straks. Overigens.... wat dachten jullie van een Pass Labs X350 voor 750 euro? Weer de volledige tekst in het engels, waarschijnlijk allemaal dezelfde Nigeriaanse oplichters. Overigens zeer slecht van 2ehand.nl dat ze dit soort zaken niet filteren/blokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 september 2005 Report Share Posted 22 september 2005 Hahaha.... als je ff verder gaat zoeken... een Mark Levinson 383 voor 900 euro. Ook deze tekst in het Engels, steeds andere naam van verkoper, maar allemaal rond zelfde datum geplaatst. Of een volledige Linn Homecinemaset, met 3 versterkers en 5 full range speakers plus sub voor 1150 euro. Misschien iemand ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 23 september 2005 Author Report Share Posted 23 september 2005 Gegroet, Toevallig geadverteerd op Hear.nl door een winkel: Dynaudio T2.5?. Nu dus een prijs van 1950,- . Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 In de gitaar afdeling van 2dehands.nl staan af en toe ook van die onwaarschijnlijke koopjes, Gibson Les Paul standard voor 750 euri enz. Meestal van Roemenen die een plaatje jatten op het web en de Engelse tekst door Babelfish in het Nederlands laten vertalen. Levert komische teksten op. "Custom shop" wordt "gewoontewinkel". Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 20 oktober 2005 Author Report Share Posted 20 oktober 2005 Gegroet, Omdat ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 16 november 2005 Author Report Share Posted 16 november 2005 Gegroet, Hier is er (waarschijnlijk) weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts