Jump to content

B&W Silver Signature

spido
 Share

Recommended Posts

2. Waarom eist een 802 (t.o.v. de Silver Signature) veel meer van de electronica?

Beste Henk,

Die vraag kan ik wel beantwoorden. Dit omdat de N802 (typischs B&W) een heel complex filter heeft dat zowel een flinke capacitieve als inductieve belasting vormt voor de versterker. Komt nog bij dat de algemene impedantie zakt tot onder de 3 Ohm. Een amp die daar niet de ballen voor heeft, zal de N802 letterlijk erg slecht laten klinken. Wil ik verder niet suggereren dat dat hier het geval zal zijn, dit is algemeen bedoeld.

Groeten,

Bas

3. Spido heeft het over zijn bevindingen en heeft in deze set-up niets met gebouwde te maken, dus kan ik je opmerking ('Dit is typisch zo'n geval van ik heb het zelf gebouwd dus het is het het beste') niet plaatsen.

Vanmiddag op bezoek geweest bij een door alle financi

Beste Bas,

Als jij aan overigens dezelfde keten wel eens de 801 en de 802 hebt kunnen vergelijken, zul je vermoedelijk begrijpen wat ik met de "modderigheid" in het lage middengebied bedoel.

Het is een probleem dat de 802 types eigenlijk altijd al hebben gehad, ongeacht de kwaliteiten van de aansturing.

Wat de versterker betreft: dat was feitelijk een nabouwsel van jouw (en mijn) favoriete krachtpatser, maar nu in een vrijwel trillingsvrije spekstenen behuizing, voorzien van zilver/teflon bekabeling, en superdesuperklasse componenten in plaats van de "gewone superklasse" onderdelen die de Canadese fabrikant er standaard instopt...

(...) Is het filter van de Silver Signature dan niet typisch B&W :huh:

Beste Ome Henk,

Allereerst valt op dat het filter van de Silver Signature de eenvoud zelve is.

Geen compensaties, boosters, dempingskringen en zo meer... want die zijn niet nodig als je goede units gebruikt in een goed systeem met een goede behuizing, goede demping en goede afstemming.

En 't is een buitenboordfilter: het zit in een apart kastje, tussen de versterker en de luidspreker in.

Bij het filter van de 802 valt op, dat het complex is. En dat vind ik een veeg teken - om hierboven reeds aangegeven redenen.

Het valt verder op dat het filter uit een aantal modules op aparte montagekaarten bestaat, die kennelijk aan verschillende montagetafels zijn geproduceerd, en later tot

Beste,

De silver signature had volgens mij een simpel 6 dB. lowpass filter en een 12dB. Highpass. Geen fase coreectie's en Q aanpassingen etc. zoals vele andere. Dat verklaart het verschil met amps. Overigens heb ik de NT802 ook altijd een grote teleurstelling gevonden. Geen vergelijk met het grote matrix-800 systeem. Ik had stille hoop dat de nieuwe NT802D veel beter zou zijn, maar blijkbaar dus niet..? Nouja die zal ik zelf nog eens moeten beluisteren.

Heeft die meneer het Complementair quad systeemn van onze canadese vrienden nagebouwd spido?

Groeten,

Bas

(...) Is het filter van de Silver Signature dan niet typisch B&W :huh:

Beste Ome Henk,

Allereerst valt op dat het filter van de Silver Signature de eenvoud zelve is.

Geen compensaties, boosters, dempingskringen en zo meer... want die zijn niet nodig als je goede units gebruikt in een goed systeem met een goede behuizing, goede demping en goede afstemming.

En 't is een buitenboordfilter: het zit in een apart kastje, tussen de versterker en de luidspreker in.

Bij het filter van de 802 valt op, dat het complex is. En dat vind ik een veeg teken - om hierboven reeds aangegeven redenen.

Het valt verder op dat het filter uit een aantal modules op aparte montagekaarten bestaat, die kennelijk aan verschillende montagetafels zijn geproduceerd, en later tot

[ik moest wel even aan jou denken, toen ik daar was: die combinatie van musicus (en dan nog wel beiden bassist - hij was basgitarist in de Nederlandse band die ooit door een Amerikaans blad werd uitgeroepen tot de beste van de wereld, en nog wel met de beste sologitarist ter wereld... J. A., ja - ) en technicus (en dan nog wel beiden verwoede versterkerverbeteraars).]

Ah dan moet dit hem zijn :D

B.R zat in de band met J.A :lol:

bruiter.jpg

mmmmmmmm een muzikant...doof?  :D

Beste Snarf,

Zelfs wanneer een muzikant voor 80% doof is,

a. is zijn muzikaal gehoor nog altijd beter dan dat van de meeste audiofielen.

b. weet hij nog altijd beter waar hij op moet letten dan de meeste audiofielen.

c. is zijn muzikaal gehoor nog altijd beter dan dat van alle audiofielen bij elkaar.

d. weet hij nog altijd beter waar hij op moet letten dan alle audiofielen bij elkaar.

Kruis het juiste antwoord aan en stuur uw oplossing naar Spido@hear.nl.

Onder de goede inzenders wordt een gratis luistersessie PP met ballensoep verloot!