Jump to content

BOW zz eight cd-speler

TannoJ
 Share

Recommended Posts

Hallo Forummers,

Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een betere cd-speler. Op een Amerikaanse veiling heb ik een BOW zz eight cd-speler zien staan voor ongeveer 2000 euro. De speler is uit 1998 en in uitstekende conditie. Is ie dan die 2000 euro waard? En zo nee, welk bedrag dan wel?

Mvrgr

John

(via een andere weg heb ik Stefan al gevraagd wat hij hier van vindt (als het goed is heeft hij deze speler ook).

Geplaatst door JGCK:

Hallo Forummers,

Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een betere cd-speler. Op een Amerikaanse veiling heb ik een BOW zz eight cd-speler zien staan voor ongeveer 2000 euro. De speler is uit 1998 en in uitstekende conditie. Is ie dan die 2000 euro waard? En zo nee, welk bedrag dan wel?

Mvrgr

John

110 Volt ??

Geplaatst door JGCK:

een BOW zz eight cd-speler voor ongeveer 2000 euro. De speler is uit 1998 en in uitstekende conditie. Is ie dan die 2000 euro waard?

M.i. is die het waard. Ze worden erg weinig aangeboden, daar zal dus wel een reden voor zijn ;).

Mijn zz8 is nu ook zo'n 4 jaar oud en voldoet meer dan uitstekend.

Geplaatst door Ruud:

[...] is deze Bow wat luidruchtig, zou dus eigenlijk een soort kap overheen moeten.

Inderdaad. Ik ben dan ook al eens met een blok plexiglas in de weer geweest om een soort klep te maken zoals de oude MicroMegas (geloof ik) hadden. Het is echter geen gezicht, dus ik ben er maar weer mee gestopt. Bovendien was de ventilator van m'n oude MF A100-x versterker veel luidruchtiger en daar heb ik ook mee leren leven.

Frappant is wel dat de loopwerk geluiden sterk verschillen per cd. Het lijkt soms wel dat hij/zij die de gaten in de cd's moest boren af en toe met heel andere dingen bezig was.

Hallo John,

Ik heb nog geen bericht van je ontvangen, dat komt waarschijnlijk omdat mijn oude e-mail niet meer actief is, ik heb vandaag een nieuwe in mijn profiel aangebracht.

De Bow zz8 is een van de mooiste Cd-spelers op de markt!

Deze is zeker 2000 euro waard!

Mijn exemplaar is wel stil, ik weet niet over wat voor geluiden de forummers het hebben: brom van trafo's of loopwerkgeruis?

Groeten,

Geplaatst door Stefan:

Hallo John,

Mijn exemplaar is wel stil, ik weet niet over wat voor geluiden de forummers het hebben: brom van trafo's of loopwerkgeruis?

Groeten,

Frappant is wel dat de loopwerk geluiden sterk verschillen per cd. ;);)

Geplaatst door Stefan:

Hallo John,

De Bow zz8 is een van de mooiste Cd-spelers op de markt!

Deze is zeker 2000 euro waard!

Groeten,

Daar ben ik wel mee eens, maar zoals alles thuis proberen, want zelfs een van de mooiste moet wel matchen (lees mijn ervaring met een van de andere mooiste n.l. de Meredian 508.24)

Geplaatst door Stefan:

Hallo John,

Ik heb nog geen bericht van je ontvangen, dat komt waarschijnlijk omdat mijn oude e-mail niet meer actief is, ik heb vandaag een nieuwe in mijn profiel aangebracht.

Hallo Stefan,

Ik heb volgens mij geen e-mail van je gekregen. Helaas is de koop niet doorgegaan van de ZZ eight. De verkoper liet op het laatst niets meer horen. Toch ook wel een beetje benauwd gevoel om 2.000$ over te moeten maken en dan maar afwachten of je iets krijgt. Trouwens een interessante e-mailwisseling met de ontwerper van de Bow apparatuur gehad (Bo). Aardige man! Hij had zijn eigen BOW wizzard te koop staan (vandaar mijn vraag over bitstream en 24 bits in een andere topic, de Wizzard I is namelijk een bitstreammachine, de Wizzard II een 24-bits machine). Blijkbaar werkt hij nu niet meer bij BOW en onwikkelt hij op eigen kracht nu bepaalde audioapparatuur.

Mvrgr

John

• 2 weeks later...

Bo Christiansen is jammergenoeg inderdaad bij Bow Technologies weg. Hij ontwerpt, samen met zijn zoon, momenteel speakers.

Ik ben in het bezit van de Wizard II en heb niet kunnen constateren dat het loopwerk veel lawaai maakt. JGCK, Ik weet trouwens nog een ZZ8 te koop, als je interesse hebt hoor ik het wel. Groet.

Geplaatst door corners:

Bo Christiansen is jammergenoeg inderdaad bij Bow Technologies weg. Hij ontwerpt, samen met zijn zoon, momenteel speakers.

Ik ben in het bezit van de Wizard II en heb niet kunnen constateren dat het loopwerk veel lawaai maakt. JGCK, Ik weet trouwens nog een ZZ8 te koop, als je interesse hebt hoor ik het wel. Groet.

Wat kost die ZZ8?

Mvrgr John

Geplaatst door corners:

Hallo Corners,

Misschien leuk om te weten voor je dat Bo Christiansen de Wizard II een stuk beter vindt dan de ZZ8! (terwijl de ZZ8 nog steeds duurder is)

Groetjes

John

Ik had al vernomen dat Bo wat enthousiaster was over de Wizard dan de ZZ 8.

Ik heb het verschil niet kunnen horen. Ik had ook de bijbehorende versterker Wazoo XL, klonk perfect maar was geen uitblinker in de lagere regionen.

ZZ 8 kost 4000,00 euro, niet echt aantrekkelijk, uiteraard heb je al gezien dat Rhapsody een Wizard te koop heeft.

Groet.