Jump to content

van den Hul

hoegaarden
 Share

Recommended Posts

Ik heb na een aantal buitenlandse recenties de Jubilee van den Hul op proef, deze vol zilveren kabel is volgens de pers een aanrader.

Mij valt hij wat tegen, goede nieuws dat hij ondanks al dat zilver niet scherp is, wel wat terughoudend en de bas is wat wollig.

Rob

:huh:

Ik heb geen ervaring met de VDH Jubilee maar wel met solid core zilver en ik heb ook de impressie dat zilver iets minder dynamisch "speelt" dan koper, valt vooral op in de bas, maar wel mooier de klank afwerkt, hoge detaillering laat horen, realistiese ruimte... van t

Volgens mij weet je dat nooit, ik heb ze nu naast elkaar aangesloten. Op de fixed en vaste uitggang en kan en directe A B vergelijking maken.

De vdHul is fluweel en heeft nu ook de attack en de geknepenheid is verdwenen, het laag was wollig maar klinkt nu strakker en minder prominent. De Monster legt veel meer nadruk op het laag en wat donkerder in geluid maar klinkt enorm vloeiend alsof de muziek uit de speakers stroomt.

Rob

:unsure:

Ik heb van den Hul Jubilee ( 200 euro voor een stereoset van 80 cm) vergeleken met de van den Hul D-102 ( 100 euro per stereo set) en de van den Hul - the Name ( 50 euro per set)

De Jubilee vond ik kwalitatief er wel bovenuit steken maar wederom niet een factor 4 beter in vergelijk tot bijvoorbeeld the Name

Ik heb de beide duurdere kabels teruggedaan en luister nu naar volle tevredenheid naar de " goedkoopste" van de 3 keuzes.

Ik sta weer met beide benen op de grond, een kabel moet direct goed klinken. Geen gelul meer met inspelen. Inspelen mag verbeteringen meebrengen maar de kabel zal er niet door veranderen. Het karakter zal blijven.

Eindconclusie over de vdHul is dat de kabel een hoog oplossend vermogen heeft, veel details laten horen maar een in het midden een steekje laat vallen waardoor de attack van de Densen/Sphinx combi (dat is wat ik nou gaaf vind) verloren gaat. Het laag is niet strak genoeg en na verloop van tijd begon me op te vallen dat de kabel een beetje last heeft van sssssssss.

Voorlopig weer genoeg van vdHul.

Kunnen weer verder met experimenteren.

<_<