John Baeten Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Hoi audio vrienden, Ik ben mijzelf aan het orienteren voor een nieuwe (of andere) cd speler. Momenteel gebruik ik nog een Rega planet (oud model) en wil deze graag vervangen in mijn set. Ik twijfel nog of ik een universeel speler (CD/SCACD etc) of een pure cd speler wil. Alvast bedankt voor de reactie, John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Hoi audio vrienden, Ik ben mijzelf aan het orienteren voor een nieuwe (of andere) cd speler. Momenteel gebruik ik nog een Rega planet (oud model) en wil deze graag vervangen in mijn set. Ik twijfel nog of ik een universeel speler (CD/SCACD etc) of een pure cd speler wil. Alvast bedankt voor de reactie, John Ga eens bij de dichtsbijzijnde audioshop langs. Als Correct het niet heeft vergeet het dan maar. ( grote goedkope winkel ,landelijk populair) Succes met je zoektocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 De Rega Planet wordt vaak beschouwd als een erg goed klinkende cd speler (vooral de oude). Misschien kun je beter onderzoeken of je de speler door wat modificaties nog verder kunt verbeteren? Als hij mechanisch nog goed is tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Ga eens bij de dichtsbijzijnde audioshop langs. Als Correct het niet heeft vergeet het dan maar. ( grote goedkope winkel ,landelijk populair) Nou, er is genoeg dat ze niet hebben hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 De Rega Planet wordt vaak beschouwd als een erg goed klinkende cd speler (vooral de oude). In mijn ervaring juist de oude niet! Maar goed, that's besides the point. Het ligt er ook aan wat je budget is, John. Je zou de Planet wellicht eens kunnen vergelijken met z'n grote broer, de Jupiter. Of... voor 1300,- euro (als ik me niet vergis) een Naim CD5i proberen. (Naim en Rega hebben klankmatig de nodige overeenkomsten) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Ga eens bij de dichtsbijzijnde audioshop langs. Als Correct het niet heeft vergeet het dan maar. ( grote goedkope winkel ,landelijk populair) Nou, er is genoeg dat ze niet hebben hoor.. Hij heeft er toch maar eentje nodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Ga eens bij de dichtsbijzijnde audioshop langs. Als Correct het niet heeft vergeet het dan maar. ( grote goedkope winkel ,landelijk populair) Nou, er is genoeg dat ze niet hebben hoor.. Hij heeft er toch maar eentje nodig? Ja en? Ben je verkoper daar? Misschien wil ie wel wat anders dan een Marantz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KOH Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Wat is er mis met een Marantz ?? OVerweeg zeker een Marantz met AH tjoeb mod. Erg goede keus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Wat is er mis met een Marantz ?? Zeg ik dat er wat mis is met Marantz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Ga eens bij de dichtsbijzijnde audioshop langs. Als Correct het niet heeft vergeet het dan maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Het schijnt dat de Marantz SA 15 S 1 een echte CD/SACD hit is... Nivo Krell / Accuphase van een paar jaar oud Kost bij Correct nog minder ook... Alleen jammer geen DVD... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Het schijnt dat de Marantz SA 15 S 1 een echte CD/SACD hit is...Nivo Krell / Accuphase van een paar jaar oud Kost bij Correct nog minder ook... Alleen jammer geen DVD... Ik heb deze speler lang beluisterd, een maat wilde hem kopen en had hem op proef. De SACD weergave was top, al hadden we geen referentie om te beluisteren. De cd weergave klonk oke tot we een oude Musical Fidelity (308 cd) ernaast zetten. Toen klonk de Marantz dicht en donker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Misschien: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=34610.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Het schijnt dat de Marantz SA 15 S 1 een echte CD/SACD hit is...Nivo Krell / Accuphase van een paar jaar oud Kost bij Correct nog minder ook... Alleen jammer geen DVD... Ik heb deze speler lang beluisterd, een maat wilde hem kopen en had hem op proef. De SACD weergave was top, al hadden we geen referentie om te beluisteren. De cd weergave klonk oke tot we een oude Musical Fidelity (308 cd) ernaast zetten. Toen klonk de Marantz dicht en donker. Wat kost een 308 cd speler,vast geen 1500 euro!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Volgens mij heeft Roef zelf die Marantz... Ik zou zelf voor een dedicated cd speler gaan. Sacd blijft toch behelpen, ik denk dat je het op een bepaald moment zat bent je muzieksmaak aan te moeten passen aan het formaat Sacd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Volgens mij heeft Roef zelf die Marantz... Ik zou zelf voor een dedicated cd speler gaan. Sacd blijft toch behelpen, ik denk dat je het op een bepaald moment zat bent je muzieksmaak aan te moeten passen aan het formaat Sacd. Je smaak aanpassen aan welk aanbod dan ook (lp's, cd's, sacd's, dvd's enz.) lijkt me sowieso niet de bedoeling. Maar aangezien een sacd-speler ook gewone cd's speelt, waarom zou je dan je smaak moeten aanpassen aan het aanbod van sacd's? Ik zou bovendien niet weten waarom een 'dedicated' cd-speler per definitie cd's beter zou afspelen dan een sacd-speler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Hoi Henrie, ten eerste, als je cd's afspeelt ben je in mijn ogen niet genoodzaakt om je smaak aan te passen dit is alleen van toepassing op de formaten lp, sacd en dvd-a. Verder ben ik van mening dat over het algemeen genomen de weergave van een dedicated cd speler beter is dan dan de cd weergave van een multi speler. Dit uit ervaring maar ook uit de overtuiging dat minder over het algemeen beter is (vanuit zowel een economisch als electrotechnisch perspectief). Misschien heb jij andere ervaringen, maar dan denk ik dat je te maken hebt gehad met de uitzondering die de regel bevestigt en dan ben ik wel benieuwd naar die ervaring. mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Hoi Henrie, ten eerste, als je cd's afspeelt ben je in mijn ogen niet genoodzaakt om je smaak aan te passen dit is alleen van toepassing op de formaten lp, sacd en dvd-a. Verder ben ik van mening dat over het algemeen genomen de weergave van een dedicated cd speler beter is dan dan de cd weergave van een multi speler. Dit uit ervaring maar ook uit de overtuiging dat minder over het algemeen beter is (vanuit zowel een economisch als electrotechnisch perspectief). Misschien heb jij andere ervaringen, maar dan denk ik dat je te maken hebt gehad met de uitzondering die de regel bevestigt en dan ben ik wel benieuwd naar die ervaring. mvg Ik heb (nog) geen ervaring met sacd-spelers, maar ik heb dan ook maar 1 sacd en das nog een hybride ook, dus die doet het ook prima in m'n gewone cd-speler. Ik zie alleen niet in waarom een sacd-speler de data minder goed van de cd zou krijgen dan een dedicated cd-speler. Ik bedoel, m'n goedkope cd-rom-loopwerkje kan dat ook prima, dus waarom zou een (dure) sacd-speler dat niet kunnen. Als er al verschil zit (dat ik kan horen) tussen cd-spelers (of sacd-spelers) dan zit 'm dat denk ik in het analoge gedeelte en daarvan zit er maar 1 in, die voor zowel sacd- als cd-gedeelte wordt gebruikt. Het lijkt me niet dat het analoge gedeelte van een dedicated cd-speler per definite/vaak beter is dan die van een sacd-speler in dezelfde (prijs)klasse... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Wat kost een 308 cd speler,vast geen 1500 euro!!!! NU WEL (2ehands) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Wat kost een 308 cd speler,vast geen 1500 euro!!!! NU WEL (2ehands) Die van mij is in ieder geval ook weer een stuk duurder geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Hoi Henrie, ten eerste, als je cd's afspeelt ben je in mijn ogen niet genoodzaakt om je smaak aan te passen dit is alleen van toepassing op de formaten lp, sacd en dvd-a. Verder ben ik van mening dat over het algemeen genomen de weergave van een dedicated cd speler beter is dan dan de cd weergave van een multi speler. Dit uit ervaring maar ook uit de overtuiging dat minder over het algemeen beter is (vanuit zowel een economisch als electrotechnisch perspectief). Misschien heb jij andere ervaringen, maar dan denk ik dat je te maken hebt gehad met de uitzondering die de regel bevestigt en dan ben ik wel benieuwd naar die ervaring. mvg Nee,ik heb geen sa-15,en volgens mij heb je nog niet door dat een sacd speler iets anders is dan een multie speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Multi betekent meerdere, sacd en cd valt in mijn ogen dus onder multi. Misschien dat multie iets anders is. En als je de beginpost terug leest, zie je dat ik direct antwoord geef op de vraag en niet inging op de Marantz. mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 Multi betekent meerdere, sacd en cd valt in mijn ogen dus onder multi. Misschien dat multie iets anders is. En als je de beginpost terug leest, zie je dat ik direct antwoord geef op de vraag en niet inging op de Marantz. mvg Multi of multie spelers zijn voor mij DVD spelers die zowel dvd,dvd-a,sacd meerkanaals en cd. Een 2 kanaals SACD speler B.V Marantz SA-8400 SA-15 SA-11 dit soort spelers presteren zeker net zo goed op cd als een dedicadet cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 Roef, ik vind dat nog wel een opzienbarend statement en ben benieuwd op welke ervaringen je dit baseerd. mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 Roef, ik vind dat nog wel een opzienbarend statement en ben benieuwd op welke ervaringen je dit baseerd. mvg Wat dacht je van luisteren,of is dat ouderwets!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts