vrut Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Gegroet, Veel mensen keuren CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Je hebt het door Fred Wat dacht je van mics IN de toms van een drumstel, galmunit er over en dan een noise gate. Hoor je nog al eens bij pop tegenwoordig: Pets, pets, pets..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Ik geef je groot gelijk, dat close miking is meestal niks. Toch 1 kanttekening: Veel artiesten ontmoeten een groot deel van hun publiek nooit en het is een feit dat bijv. bij gitaarrecitals, een enkele keer bij een zangeres (afhankelijk van het repertoire) dat close miking wel een soort van intimiteit cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Gewoon een electronische galmkelder eroverheen.... Met natuurlijkheid heeft dat weinig te maken. Toch houd ik soms meer van close mike opnamen. Dit omdat ik bij een kleine bezetting b.v. liever niet de galm en acoustiek van de opnameruimte bij die van m'n kamer wil hebben. Die galmkelder hoeft van mij dus ook niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Gegroet, Veel mensen keuren CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Bij veel moderne opnames hoor je gewoon dat er geen ruimte in zit. Het is vaak niet veel meer dan een verzameling losstaande instrumenten die met een beetje kunstmatige galm aan elkeer gesmeed worden om zo iets van ruimte te creeren. Met een beetje goede set is dat ook zo te horen, want de verschillende instrumenten hebben allemaal een eigen akoustische omgevinkje (of helemaal geen omgeving). De plaat Jazz at the Pawnshop klinkt verbijsterend echt, vooral voor de muziek begint. Jammer dat het muzikaal zo mager is. Zo kan ik me er over verbazen dat zoveel mensen een plaat als Amused to Death kunnen gebruiken om een set te beoordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Bij veel moderne opnames hoor je gewoon dat er geen ruimte in zit. Het is vaak niet veel meer dan een verzameling losstaande instrumenten die met een beetje kunstmatige galm aan elkeer gesmeed worden om zo iets van ruimte te creeren. Met een beetje goede set is dat ook zo te horen, want de verschillende instrumenten hebben allemaal een eigen akoustische omgevinkje (of helemaal geen omgeving). De plaat Jazz at the Pawnshop klinkt verbijsterend echt, vooral voor de muziek begint. Jammer dat het muzikaal zo mager is. Zo kan ik me er over verbazen dat zoveel mensen een plaat als Amused to Death kunnen gebruiken om een set te beoordelen. Waarom zeg je niet gewoon : ik vind het een k*t plaat . Ben ik het voor een keer met je eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 23 september 2005 Report Share Posted 23 september 2005 Tuurlijk word je in de z**k genomen. dat wil iedere audiofiel toch? Staande golf mag niet in het laag alles moet in balans. Live word je (ik meestal) gek van het erg luide geros op bekkens. Zang instalaties staan rond te zingen om maar over de bas en drummer heen te komen. Maakt het uit as ge maar leut hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Telarc heeft een hele tijd gewerkt met 3 microfoonopstellingen en die opnamen hebben hele speciale kwaliteiten. De door velen bij het kruidvat aangeschafte Mahler symfonieen door het radio-symphinieorchester Frankfurt is door Denon ook met maar twee microfoons opgenomen. Door sommigen wordt die opname als een beetje kaal ervaren en te ruimtelijk, maar ik vind de klankverhoudingen echt schitterend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Hai Vrut, Welke CD van Astrid Seriese bedoel je. De beste heeft ze toch wel in het begin gemaakt. Ik vond haar toen fantastich. Het is natuurlijk zoals Propius zegt oude opnamen van Ella Fitzgerald klinken natuurlijk veel beter dan wat ze nu maken. Dat zie je zelfs bij toen nog niet bekende artiesten. Chesky vind ik vaak erg tegenvallen hoewel ik van Anna Caram CD's heb heb die niet alleen leuke muziek bevatten maar ook goed opgenomen zijn. Geef mij maar recht toe recht aan opnamen - een verademing. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 september 2005 Report Share Posted 24 september 2005 Andersom moet je niet proberen een orgel close mike op te nemen. Dat wordt dus ook helemaal niks. Daar zal Erik Kleinsmit het wel weer niet mee eens zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Laatst nog een Decca Lp gescoord in de kringloop, OK herpersing van 1974 maar opgenomen in 1958. Dus aan het begin van "the golden age of stereo", 1958-1968. Drie (3) microphoons, puur analoog en buizen apparatuur. Decca SXL, Mercury living Presence, RCA Living Stereo, ouwe tulpenrandje Deutsche Grammophon. Ik heb eens gelezen dat die techneuten van bijv. Mercury rustig 2 dagen bezig waren om die 3 microphoons goed te hangen, dat is natuurlijk wel extreem kritisch. Kan je het je voorstellen, je huurt het Concertgebouw af alsmede het gelijknamige orkestje plus dirigent, ga je 2 dagen met die microphoons schuiven. Heb je al een euroton uitgegeven voordat je met opnemen begint Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 De door velen bij het kruidvat aangeschafte Mahler symfonieen door het radio-symphinieorchester Frankfurt is door Denon ook met maar twee microfoons opgenomen. Door sommigen wordt die opname als een beetje kaal ervaren en te ruimtelijk, maar ik vind de klankverhoudingen echt schitterend. Dat wist ik niet, maar die opnames klinken inderdaad erg goed!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Laatst nog een Decca Lp gescoord in de kringloop, OK herpersing van 1974 maar opgenomen in 1958. Dus aan het begin van "the golden age of stereo", 1958-1968. Drie (3) microphoons, puur analoog en buizen apparatuur. Decca SXL, Mercury living Presence, RCA Living Stereo, ouwe tulpenrandje Deutsche Grammophon. Ik heb eens gelezen dat die techneuten van bijv. Mercury rustig 2 dagen bezig waren om die 3 microphoons goed te hangen, dat is natuurlijk wel extreem kritisch. Kan je het je voorstellen, je huurt het Concertgebouw af alsmede het gelijknamige orkestje plus dirigent, ga je 2 dagen met die microphoons schuiven. Heb je al een euroton uitgegeven voordat je met opnemen begint Als je dan maar een prikkie over hebt voor zulke producten. En dan gek vinden dat dat verdwijnt. Handige jongen hoor! Petje af! Chapeau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Die mercury living presence en RCA living stereo klassieke opnamen zijn onlangs nog heruitgegeven op SACD en audiophiel vinyl dus als je 30 euro p/s wil uitgeven kan dat ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now