Jump to content

CD duplicator?

DCS
 Share

Recommended Posts

De laatste tijd heb ik steeds meer interesse in een CD-Duplicator in de iets duurdere klasse met bijvoorbeeld Plextor drives. Maar ik vraag me toch af hoe het met de kopieen gesteld is. Tuurlijk zo'n ding heeft geen dure (AD en DA) converters nodig en ook geen dure voeding, want het maakt alleen maar 1 op 1 kopieen.

Heeft iemand hiermee ervaring en klingt zo'n CDR nog een beetje (in een goede CD-speler natuurlijk)?

Of zou een consumenten recorder (die ook onnodig een CD speler is en ook onnodig analoge kopieen kan maken) toch beter met het maken van digitale kopieen? Kopieen met de computer doe ik liever niet...

uiteraard krijg je bij het maken van een kopie altijd een verlies...

waarvan je pas wat merkt nadat je een kopietje van het kopietje van het kopietje van hetkopietje van het kopietje van het kopietje hebt gemaakt...........

maar waarom maak je niet gewoon kopietjes met de pc?

desnoods op 1 speed oid... tenslotte is zo'n duplicator niks anders.......

Zou je mij dat kunnen uitleggen? Mijn ervaring is namelijk dat ieder bitje gewoon op de kopie komt, gelukkig wel, anders zou de software die ik dupliceer niet meer zo goed werken..

Verder hoor ik totaal geen verschil tussen een orginele audio cd en een kopie ervan.

Zou je mij dat kunnen uitleggen? Mijn ervaring is namelijk dat ieder bitje gewoon op de kopie komt, gelukkig wel, anders zou de software die ik dupliceer niet meer zo goed werken..

Verder hoor ik totaal geen verschil tussen een orginele audio cd en een kopie ervan.

ik hoor ook geen verschil.....

maar euhm over dat verlies....

ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.... B)

neemt niet weg dat (goedkope)cd-r's meestal verrotten waar je bijstaat.....

neemt niet weg dat (goedkope)cd-r's meestal verrotten waar je bijstaat.....

Absoluut, het is sowieso uitkijken met een kopie. Zelf heb ik veel cd-r's die ouder zijn en dan hoor ik op een gegeven moment drop-outs van de beschadigingen die niet meer te corrigeren zijn..