Jump to content

Help, ik wil een subwoofer!

astroniels
 Share

Recommended Posts

Ik heb onlangs een aantal recensies gevonden over de Eltax subs die vooral door hun prijs een goede kwaliteit verhouding hebben!

Ik zit alleen nog een beetje te denken over het vermogen van de subwoofer dat ik nodig heb. De subwoofer komt op mijn slaapkamer te staan.

Dit is het microsetje, en daar wil ik een subwoofer bij hebben:

mc70_l[1].jpg

[shame-mode]

Achja... je kunt er goed naar luisteren!

[/shame-mode]

Er zit een 2X50 watt RMS versterker in de microset (nagemeten met een multimeter)waaraan twee kleine bijbehorende maar wel goede luidsprekers zitten aangesloten (specificaties luidsprekers onbekend).

Echt keihard kan het ding niet, maar dat kan ook niet met dergelijke kleine luidsprekers.

Er zit een gewone subwoofer out (tulp) uitgang aan de achterkant van de microset.

Ik wil wel een subwoofer die (zonder er het maximale uit te halen) op een normale manier wat extra`s toe kan voegen aan mijn reeds bestaande microset.

Het gaat mij dus niet direct om de kick van een mega lage dreun (is wel eens lachen), maar gewoon om alle klanken beter uit te laten komen.

Wanneer weet je eigenlijk of een subwoofer ook geschikt is voor de ondersteuning van muziek? Zijn daar dan speciale specificaties voor waaraan het ding moet voldoen?

En is er misschien ook een standaardregel waarmee je het vermogen en de specificaties van een subwoofer kunt afstemmen op de reeds bestaande audio installatie?

Ff kijken, m`n buurman heeft dat een keer voor de gein opgemeten (heeft verstand van elektronica... niet van audio). En na het meten van de uitgangen icm met wat spoecificaties van het apparaat zelf zei hij dat het idd een 2X50 Watt versterker is.

Geloof dat hij ook Volt heeft gemeten bij maximale belasting. bladibladibla... iig komt het overeen met de opgegevens specificaties uit het boekje.

Vooral met zulke commerciele setjes willen ze het nogal eens overdrijven.

Maar iig, natuurlijk weet ik wel wat de functies zijn van het setje. Er zit een extra bas functie op, en nog wat gein, maar bij het opendraaien van het volume gaat er behoorlijk wat laag bas geluid verloren.

Daarom ben ik dus opzoek naar een subwoofer die dat deel + nog wat extra`s voor zijn rekening neemt.

Wat ik dus vooral wil weten is welke specificaties de subwoofer moet hebben om te kunnen complementeren met het reeds bestaande setje. Ik weet ook wel dat het een actieve sub moet zijn, maar de vraag is...

Wat voor een subwoofer moet ik er nu bijnemen die ook geschikt is voor het beluisteren van muziek met mijn huidige setje (op mijn slaapkamer).

Nou uitgebreider kan ik de rvaag niet stellen. Suggesties?

P.S. ik heb ook al geprobeert om een andere opstelling te gebruiken van de luidsprekers enz enz enz... Niet het beoogde resultaat behaald.

Beste Astroniels,

Belangrijke dingen om op te letten zijn.

-hoe lager de sub (in frequentie gaat, hoe beter :D

-Dat je de kantelfrequentie kan regelen

Dat hebben dus bijna alle actieve subs wel.

Ik advizeer je te kijken naar een sub waar je met de speaker out, van je setje in kan. en dan van de sub weer naar de hoofdspeakers. Dit omdat de hoofdspeakers dan in het laag gefilterd worden, en daardoor meer kunnen hebben.

Kijk eens op www.conrad.nl. daar staat een erg mooie (serieus!) Koda sub, die relatief heel goedkoop is.

Groeten,

bas

Beste,

Niet zo mindewaardig. Als is zijn minisetje onder de audiofielen misschien wel niet the way to go, dan is eht nog steeds een uitdaging om deze jongen een goed advies te geven.

Deze Koda bedoelde ik.

330233_LB_00_FB.EPS.jpg

Slechts 139 euro bij Conrad. Ik hoorde dit ding in Nijmegen bij de muziek boetiek, en het verbaaste me hoe goed dit ding was. De instap Rel is zeker niet beter.

Het laag was strak, diep en krachtig. De kast is erg goed gebouwd, en eigenlijk is ie gewoon veel te goedkoop voor wat hij leverd.

Mijn link werkt niet goed, maar ga naar www.conrad.nl en zoek op koda.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sherwin:

Zeg Bassie, dat is toch de doelgroep niet? De doel groep is: 'HAKKUUHH!! ZAGUHH!!!, STAMPPUHH!!! HOUSUH!!! K3 blub klein visje in een zee, en van die negerherrie zoals: 'yo yo yo boem boem yo yo youre mothers has the fattest ass in tha word, yo yo'...

Dus; (conclusie)

Hoeft deze sub niet laag, gaat alleen maar tenkoste van vermogen, ik zou er gewoon een bas-speaker op aan sluiten die maar tot 45hz gaat zodat dat ding met 350watt kan stuiteren onder je bed,

Mvgr

Beste Sherwin,

Niet zo flauw doen. Je vooroordeel slaat nergens op :D. Je weet helemaal niets van deze jongen. Ik heb me ook ooit eens verdiept in de minisetjes, en ben toen alles af gaan luisteren, en je zult verbaast staan, dat er nog echte kwaliteits producten tussen zitten.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sherwin:

Beste Bas,

Mijn antwoord staat een paar reacties terug beschreven,

Maar mij gaat het erom dat er te vaak mee geouwehoerd word met dit soort topics, en idd er zijn best goede minisetjes.. bijv dat spulletje wat jasper heeft   :D

Mvgr, Sherwin

Beste Sher,

ja heb het gelezen :D. Ach al is eht niet serieus, ik geef een eerlijk en precht advies. baad het niet, dan schaadt het niet :).

Jasper heeft inderaad ook een leuk minisetje :D.

Groeten,

Bas

Niet juist! Ik luister graag naar Jazz (niet gewend van een persoon van 21 he ;)). Funk, Jazz, soul... uuh en nog wel wat andere stijlen.

Vind bijvoorbeeld Chemical brothers, Produgy, maar ook Nirvana, Foo Fighters enzovoort!

Geplaatst door Sherwin:

Zeg Bassie, dat is toch de doelgroep niet? De doel groep is: 'HAKKUUHH!! ZAGUHH!!!, STAMPPUHH!!! HOUSUH!!! K3 blub klein visje in een zee, en van die negerherrie zoals: 'yo yo yo boem boem yo yo youre mothers has the fattest ass in tha word, yo yo'...

Dus; (conclusie)

Hoeft deze sub niet laag, gaat alleen maar tenkoste van vermogen, ik zou er gewoon een bas-speaker op aan sluiten die maar tot 45hz gaat zodat dat ding met 350watt kan stuiteren onder je bed,

Mvgr

Koda... ik dacht dat dat helemaal een b/c merk was?! Duur is die inderdaad niet... maar kwaliteit dan?

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Astroniels,

Belangrijke dingen om op te letten zijn.

-hoe lager de sub (in frequentie gaat, hoe beter  :D

-Dat je de kantelfrequentie kan regelen

Dat hebben dus bijna alle actieve subs wel.

Ik advizeer je te kijken naar een sub waar je met de speaker out, van je setje in kan. en dan van de sub weer naar de hoofdspeakers. Dit omdat de hoofdspeakers dan in het laag gefilterd worden, en daardoor meer kunnen hebben.

Kijk eens op www.conrad.nl.  daar staat een erg mooie (serieus!) Koda sub, die relatief heel goedkoop is.

Groeten,

bas

Geplaatst door astroniels:

Niet juist! Ik luister graag naar Jazz (niet gewend van een persoon van 21 he   ;)). Funk, Jazz, soul... uuh en nog wel wat andere stijlen.

Vind bijvoorbeeld Chemical brothers, Produgy, maar ook Nirvana, Foo Fighters enzovoort!

Dus ga voor de Koda sub. Iets beters is er niet voor dat geld!.

Groeten,

Bas

Nou... Prijs niet meer dan 200 Euro. P.S. ik kan ook makkelijk in het goedkope duitsland kopen! Dus dat scheelt nogal eens wat!

Geplaatst door Sodejuu:

Je kan natuurlijk ook naar een automaterialenzaak gaan en daar een boombox voor onder je bed aanschaffen.

BTW: Ik denk dat een Eltax in deze set wel ruim voldoet.   ;)

P.S.: Wat mag ie kosten?   confused.gif

Ik wil het liefst ook materiaal van Kef, Rel enz enz enz. Net zo graag had ik een versterker van DENON gehad, een CD speler van NAD en nog meer van dat mooie spul.

Deze microset is wel als beste getest in meerdere testen. Natuurlijk nog geen HIFI, maar wel behoorlijk!

Geplaatst door Sherwin:

Beste Bas,

Mijn antwoord staat een paar reacties terug beschreven,

Maar mij gaat het erom dat er te vaak mee geouwehoerd word met dit soort topics, en idd er zijn best goede minisetjes.. bijv dat spulletje wat jasper heeft   :D

Mvgr, Sherwin

Poeh hey! Studenten tegenwoordig hebben het maar zwaar hoor! :D

Maarum... Koda?! FF serieus, is dat zo`n beetje de Aldi onder de subwoofers?

Geplaatst door Henrie:

Ik vanaf m'n 20... Dankzij de bankrekening   :rolleyes:

M'n good old Akai midiset doet trouwens nog steeds dienst als tuner...

Geplaatst door astroniels:

Poeh hey! Studenten tegenwoordig hebben het maar zwaar hoor!   :D

Yep  :) Heb ook een budget setje. En dan krijg ik ook nog net te horen dat ik beter een Yamaha had kunnen kopen i.p.v. een Marantz  ;) (ander topic)

Maarum... Koda?! FF serieus, is dat zo`n beetje de Aldi onder de subwoofers?

Koda is wel goedkoop, maar als ik Sebastiaan zo hoor, dan zijn ze wel goed voor hun geld. En voor

Geplaatst door Sherwin:

-De aldi onder subwoofers

-Het lekkende condoom onder de voorbehoedsmiddelen

-De Sugerleehooper onder de dames

-De 'Freeway' limonade onder de frisdranken

-Het vuilnisbakkenras onder de 4 voeters

-De Wibra onder de winkels

Zo ken ie wel weer he   :D

Maar geloof mij dat als bas zegt dat die sub zijn geld waard is, dat het dan ook is.. aldi verkoop bewijze van ook GOEDE dingen ipv slechte dingen die net zo goed zijn als duurdere dingen,

Dus niet alles onder 1 dakje schuiven   ;)

Mvgr

Ja wat dat betreft heb je wel gelijk. Ik vind de appelstroop van de Aldi ook het lekkerst :D

Maar even over de specificaties over de KODA subwoofer. Na wat zoekwerk op internet zie ik dat de een zegt dat het om een 50 watt RMS versterker gaat en bij de ander om 100 watt. En als het een 50 watt versterker is, komt zoiets dan wel goed tot zijn recht met een 250mm woofer?! Maar dat zal dan wel?

Beste Astroniels,

50 watt RMS lijkt misschien nietzoveel, maar ik heb dat ding op volle oorlogssterkte gehoord met een DVD van Santana (Santana zelf vind ik ruk, maar tering, wat een waanzinnige band!!).

Dat ding gaat loeihard, en dat maakt mij duidelijk dat we hier met 50 echte watt's te maken hebben!.

Kortom ik vond de Koda heel erg goed!. ik was helemaal verbaast zeg maar.

Groeten,

Bas