Robbert Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Dat komt omdat Joopus in het echt ook continue van uiterlijk verandert, haahaahaha.De ene dag ziet-ie er zo uit en de andere dag en dan weer Vandaar! Jaap de Jong was opnametechinicus bij Polygram. Is nog steeds op hoog niveau bezig. Op www.audio-muziek.nl wordt ook wel over hem gesproken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Dat komt omdat Joopus in het echt ook continue van uiterlijk verandert, haahaahaha.De ene dag ziet-ie er zo uit en de andere dag en dan weer Vandaar! Jaap de Jong was opnametechinicus bij Polygram. Is nog steeds op hoog niveau bezig. Op www.audio-muziek.nl wordt ook wel over hem gesproken. Bedankt! Heel informatief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Jaap de Jong, een eigenzinnige technicus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 En nu beweerd JOOpus dat juist zijn kabels butt zijn? Ohjee..Ohjee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Je weet toch ook hoe vaak joopus van kabel verandert? Een kabel is eerst het absolute walhalla bij hem en een paar weken later is het niet meer goed en heeft hij weer een andere. Kijk maar eens wat hij allemaal al heeft gehad. Joopus zal nooit een kabel vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Mooie tekst! Wat een held! Misschien zijn de Jaap De Jong kabels ontworpen voor buizenbakken en matchte het niet echt bij Joopus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Jaap de Jong, een eigenzinnige technicus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Of Joopus kletst weer eens uit zijn nek Hij heeft op deze plek al eens eerder beweerd dat hij ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Pol Audio: "Goedemorgen, met Pol Audio" Robbert: "Hallo, met Robbert. Is Joopus nog bij jullie geweest om een Jaap de Jong interlink terug te brengen?" Pol Audio: "Joopus?" Robbert: "Ja, Joopus van Hear" Pol Audio: "Nee, die is hier niet geweest" Robbert: "Ok, bedankt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Jaap de Jong, een eigenzinnige technicus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Ik zal het stuk nog eens doorlezen en wat passages er uitlichten. Naast de conventionele Philips-mengtafel ging ook de console van De Jong richting Zwitserland.Ik denk dat als ik een mengpaneel zou maken, ik ook een goede kans maak om dat conventionele ding te out-performen. Maar toch durf ik te zeggen dat ze geen van allen zo goed zijn als de exemplaren (microfoonvoorversterkers) die ik zelf maak.Dit is regelrecht een geloof. Nu de mooiste: Voor mij staat het als een paal boven water dat met halfgeleiders of met i.c.'s veel bereikt kan worden, maar met buizen kan het altijd net iets beter.Een zin daarachter wordt het direct afgezwakt, waardoor ik zoiets heb: "Ja, wat is het nu?" Al met al een leuk stukje proza dat lekker wegleest, maar daarna kan het de open haard in. Ook de tijdsgeest waarin het geschreven is (1995) geeft aan dat de gevaarlijke en de overigens niet begrepen digitale techniek niet goed is toegepast, wat ook wel klopt. Ik ben niet per se tegen buizen en analoog (ik ben er immers op afgestudeerd), maar ze ten onrechte verheffen zoals de heer De Jong dat doet, maakt mij achterdochtig. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Author Report Share Posted 3 oktober 2005 Of Joopus kletst weer eens uit zijn nek Hij heeft op deze plek al eens eerder beweerd dat hij ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Author Report Share Posted 3 oktober 2005 Of Joopus kletst weer eens uit zijn nek Hij heeft op deze plek al eens eerder beweerd dat hij ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedBeard Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Jullie hoeven niks te vragen, ik zal gewoon zelf even reageren. Joopus heeft de kabel bij Pol Audio gekocht en mocht het weer terugbrengen als het niet beviel. Ik ben langsgeweest om het beluisteren en te bekijken. De kabel zag er als een nette dropveter uit, mooie plugjes, mooi jasje. Eenmaal aangesloten kwam er een emotieloos geluid uit. Wel beter dan een echte dropveter want het spectrum was veel groter maar er zat gewoon geen karakter in. Ik kan me voorstellen dat het geschikt is voor opnamedoeleinden en dat later tijdens het mixen en masteren pas iets aan het karakter van de sound gedaan wordt. Ik vond het niet mooi om je cd'tjes mee af te spelen. Mischien tussen je cd speler en een aparte dac en dan een topkabel naar je versterker, dat kan ik me nog wel voorstellen eventueel. Maar dat heeft Joopus niet. Ik trouwens ook niet. Joopus heeft de kabel teruggebracht en z'n centen teruggekregen. Van die centen heeft-ie bij bij een Monster M1000i besteld die ik in Japan voor E50 laat overkomen en Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 gisteren de interlink van jaap de jong opgehaald bij pol audio in baarn.de kabel ziet er uit als een dropveter met mooie pluggen er aan, is volgens mij van koolstof gemaakt. deze kabel is puur bedoeld om het signaal alleen maar door te geven volgens hans pol. alles lijkt in eens te kloppen met deze kabel vertelde hij mij. thuis aangekomen, en aangesloten was hier niets van gelogen, een mooi puur heldere sound kwam mij tegenmoet met een kloppend beeld waar niets mis mee is.? of toch wel? het valt mij op dat het laag een stuk dunner is geworden in negatiefe zin, ook het 3 d plaatje is een stuk minder geworden, en het geluid komt nu niet los van de speakers zeg maar . het doet mij sterk aan een dropveter denken, en vandaag maar eens experimenteren ermee........................... het enige wat mij boeit aan deze kabel is de zuiverheid van het geluid, maar daarintegen pakt het plaatje mij minder emotioneel............ . hans pol geeft prima service, en niet goed geld terug, dinsdag maar eens denken of 95 euro niet veel geld is voor deze kabel. Gegroet, Volgens mij wordt de interlink in 95% van de gevallen als 'finetuning' gebruikt. Dat betekent dat een interlink maatwerk is, en niet elke interlink zo maar slecht of goed is. Elke interlink klinkt vaak net iets anders, en het is maar de vraag of dat in jouw set past, of dat je het Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Author Report Share Posted 3 oktober 2005 dat ben ik met je eens., maar dit slaat alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Author Report Share Posted 3 oktober 2005 Je weet toch ook hoe vaak joopus van kabel verandert? Een kabel is eerst het absolute walhalla bij hem en een paar weken later is het niet meer goed en heeft hij weer een andere. Kijk maar eens wat hij allemaal al heeft gehad. Joopus zal nooit een kabel vinden. het eerste is absoluut waar., leuke hobby hoor. het 2e hoop ik de ensemble masterflux. is een goede optie, net zoals de 400mkII Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 QUOTE (Robbert @ 3 Oct 2005, 12:36:39) Je weet toch ook hoe vaak joopus van kabel verandert? Een kabel is eerst het absolute walhalla bij hem en een paar weken later is het niet meer goed en heeft hij weer een andere. Kijk maar eens wat hij allemaal al heeft gehad. Joopus zal nooit een kabel vinden. het eerste is absoluut waar., leuke hobby hoor. Ik weet hoe het voelt! Ben ook altijd op zoek naar de beste kabel die ik dan achteraf te snel verkocht heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Author Report Share Posted 3 oktober 2005 dat heb ik nu weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 dat heb ik nu weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 oktober 2005 Author Report Share Posted 3 oktober 2005 dat heb ik nu weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 dat heb ik nu weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marbuis Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Hoi, graag wil ik reakties zien van mensen die ervaring hebben tot nog toe met deze interlink en ook de luidsprekerkabel van Pol Audio Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 oktober 2005 Author Report Share Posted 4 oktober 2005 dat heb ik nu weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 oktober 2005 Author Report Share Posted 4 oktober 2005 Hoi, graag wil ik reakties zien van mensen die ervaring hebben tot nog toe met deze interlink en ook de luidsprekerkabel van Pol Audio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts