DCS Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Worden jullie nou ook niet gek van die vele 2e hands aanbiedingen, waarbij mensen een waslijst aan merken toevoegen zodat hun advertentie ook maar gelezen wordt? Nog vervelender is als mensen erbij zetten: "dit apparaat merk x speelt een merk y of z helamaal zoek" of: "klinkt net zo goed als merk y". Meestal wordt er dan gerefereerd naar duurdere merken. Zo kom ik regelmatig advertenties tegen van (meestal hele oude) Marantz of Denon apparatuur, waarbij dan de verwijzing wordt gemaakt naar Accuphase, Krell of ML. Ik heb niks tegen Marantz of Denon, maar als ik dat zoek (en waarom niet) zoek ik toch wel op Marantz of Denon... Wat vinden jullie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Zo valt mij ook vaak op dat er bij aangeboden buizenapparatuur vaak iets staat in de trend van "onlangs nog voorzien van nieuwe buizen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Een paar jaar geleden stond er een ML No.333 te kopen met de vermelding: "onlangs door Audiac voorzien van nieuwe elco's". Ik heb de verkoper gemaild met de vraag waarom hij dit nu al had gedaan terwijl de Philips elco's uit de 333 toch een behoorlijke levensduur hebben en de versterker op dat moment hooguit 7 jaar oud kon zijn. Hij reageerde hierop dat de elco's uit voorzorg zijn vervangen en de versterker nu weer als nieuw klinkt. Tja ...... Mijn 333 is inmiddels bijna 8 jaar oud maar ik laat de elco's toch voorlopig nog effe zitten hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Worden jullie nou ook niet gek van die vele 2e hands aanbiedingen, waarbij mensen een waslijst aan merken toevoegen zodat hun advertentie ook maar gelezen wordt? Nog vervelender is als mensen erbij zetten: "dit apparaat merk x speelt een merk y of z helamaal zoek" of: "klinkt net zo goed als merk y". Meestal wordt er dan gerefereerd naar duurdere merken. Zo kom ik regelmatig advertenties tegen van (meestal hele oude) Marantz of Denon apparatuur, waarbij dan de verwijzing wordt gemaakt naar Accuphase, Krell of ML. Ik heb niks tegen Marantz of Denon, maar als ik dat zoek (en waarom niet) zoek ik toch wel op Marantz of Denon... Wat vinden jullie? Het valt mij bij platenspelers vaak op dat modellen van het niveau van Garrard Zero 100 SB Stanton 681 triple- E element Philips AF877 Dual 721 Shure V15-III element worden aangemerkt als topklasse. Ik wil ze hierbij niet aan elkaar stellen of afkraken, maar ik vind het geen van allen topklasse. zeker zo'n Zero 100, zo'n triple- E of zo'n V15- III niet. Blijkbaar zijn dat allemaal mensen die de markt nooit eens goed hebben overzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Bedoelen ze de topklasse toen, of de topklasse nu....??? Logisch is dit allemaal wel, wanneer je iets wil verkopen zeg je niet.... "Ik doe hem weg want het is niks". Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Vergeet niet dat voor meer dan 99% van de Nederlanders een interlink/dropveter die ze apart moeten kopen (ook al is hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 precies Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Vergeet niet dat voor meer dan 99% van de Nederlanders een interlink/dropveter die ze apart moeten kopen (ook al is hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 n**k-vakanties Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 25 september 2005 Author Report Share Posted 25 september 2005 Ja of als je een cd kopieert verklaren ze je voor gek, want je kan toch in MP3 downloaden, klinkt net zo goed.... Ook altijd een leuke discussie een DVD heeft meer GB en is dus beter, toch leuk om dan te vertellen dat niet alle GB's voor het geluid gebruikt worden, zelfs minder als op een CD... Of hoe kan een CD speler nou zo belachelijk duur zijn, bij de Aldi voor 49,00 DVD speler en voor de computer ook... Ik geef maar aan 2 dingen echt geld uit: auto en audio. En voor de auto geef ik niet om prestige merken, ik hou meer van de underdog die de big boys het schaamrood op de kaken zet. Wat betreft audio neig ik toch naar de duurdere Marantzen en Denon's en de goedkopere Accuphases, etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Bedoelen ze de topklasse toen, of de topklasse nu....??? Logisch is dit allemaal wel, wanneer je iets wil verkopen zeg je niet.... "Ik doe hem weg want het is niks". Maakt me neit uit wat ze van deze 2 mogelijkheden bedoelen. Want geen van alle genoemde modellen waren toen en nu topklasse. Het blijft mijnsinziens onzin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Een paar jaar geleden stond er een ML No.333 te kopen met de vermelding: "onlangs door Audiac voorzien van nieuwe elco's". Ik heb de verkoper gemaild met de vraag waarom hij dit nu al had gedaan terwijl de Philips elco's uit de 333 toch een behoorlijke levensduur hebben en de versterker op dat moment hooguit 7 jaar oud kon zijn. Hij reageerde hierop dat de elco's uit voorzorg zijn vervangen en de versterker nu weer als nieuw klinkt. Tja ...... Mijn 333 is inmiddels bijna 8 jaar oud maar ik laat de elco's toch voorlopig nog effe zitten hoor. Laatst stond er op marktplaats ook al iemand die z'n ML No 335 had voorzien van nieuwe elco's. Toen dacht ik ook al, waarom laat je de elco's nu al vervangen? De Philips elco's die erin zitten, die spelen na 15 jaar nog steeds als nieuw. Na 20 jaar moet je een keer aan vervanging denken. De blauwe Philips elco's zijn erg sterk en bijna onverwoestbaar. Soms denk ik weleens dat ze een elco-modificatie hebben laten doen in de voeding door nog duurdere elco's toe te passen dan de originele Philips elco's, in de veronderstelling dat het dan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Vergeet niet dat voor meer dan 99% van de Nederlanders een interlink/dropveter die ze apart moeten kopen (ook al is hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 wat ik altijd raar vind zijn mensen die een set die nog geen jaar oud is( en over het algemeen zijn dat erg prijzige dingen...) weg doen... zoals onlangs een complete ML set..... dan heb je volgens mij toch niet goed genoeg rond geluisterd.............. bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 zoals onlangs een complete ML set.....dan heb je volgens mij toch niet goed genoeg rond geluisterd.............. Vaak zijn dat advertentie's van mensen met financiele problemen. Ze hebben dan dringend geld nodig. {wie niet?} Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Bedoelen ze de topklasse toen, of de topklasse nu....??? Logisch is dit allemaal wel, wanneer je iets wil verkopen zeg je niet.... "Ik doe hem weg want het is niks". Maakt me neit uit wat ze van deze 2 mogelijkheden bedoelen. Want geen van alle genoemde modellen waren toen en nu topklasse. Het blijft mijnsinziens onzin. In 1974 was een triple E wel degelijk topklasse. Die Shure trouwens ook. Van den Hul had nog geen naalden geslepen en MC bestond nog niet. MicroSeiki moest nog op de markt komen, en van speciale audiokabels had nog niemand gehoord. Dat heeft allemaal na deze tijd plaatsgevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 zoals onlangs een complete ML set.....dan heb je volgens mij toch niet goed genoeg rond geluisterd.............. Vaak zijn dat advertentie's van mensen met financiele problemen. Ze hebben dan dringend geld nodig. {wie niet?} Edwin nou, bij deze advertentie stond eerst een week eerder dat hij hem wilde ruilen voor een mcintosch... (ja nee geen computer) en later dus ivm aankoop van een mcintosh...etc etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Aan de ene kant logisch dat men de apparatuur aanprijst, het is raar verkopen met de vermelding bevalt niet of klinkt niet. Mij valt het op dat soms topspullen worden verkocht van amper twee of drie maanden oud??? Ik hoop dat de meeste de advertenties kunnen doorzien, soms staan er spullen de bijna de nieuweprijs moeten opbrengen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 25 september 2005 Author Report Share Posted 25 september 2005 Natuurlijk moet je spullen aanprijzen! Maar dat kan ook gewoon zonder reden, of als reden wegens upgrade ofzo. Ga niet zeggen dat bijvoorbeeld een Denon POA 4400 beter speelt dan een Accuphase M2000 om maar een overdreven voorbeeld te noemen. Zet dan: Denon POA 4400 eindversterker te koop wegens upgrade naar NOG beter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Bedoelen ze de topklasse toen, of de topklasse nu....??? Logisch is dit allemaal wel, wanneer je iets wil verkopen zeg je niet.... "Ik doe hem weg want het is niks". Maakt me neit uit wat ze van deze 2 mogelijkheden bedoelen. Want geen van alle genoemde modellen waren toen en nu topklasse. Het blijft mijnsinziens onzin. In 1974 was een triple E wel degelijk topklasse. Die Shure trouwens ook. Van den Hul had nog geen naalden geslepen en MC bestond nog niet. MicroSeiki moest nog op de markt komen, en van speciale audiokabels had nog niemand gehoord. Dat heeft allemaal na deze tijd plaatsgevonden. Ben ik dus niet met je eens. Bovendien waren ze ondanks hun reputatie al niet de besten muzikaal gezien. Argumentatie: In HifiChoice Nr13 1979: V15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Tussen 1974 en 1979 zit eigenlijk de van den Hultip en MC.... Logisch dat in 1979 er betere elementen waren. Ik heb overigens ook een ADC XLM gehad. Deze was in veel armen (waaronder de TP16 van Thorens) niet te gebruiken. Dat ding had een veel te hoge compliantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 (...)Je vergeet bij de ouderen: de boot, de caravan, de meer dan lange vakanties ver overzee, de auto's met honderden PK's, de villa's de tweede en derde huizen, en niet te vergeten hun tweede vrouw.... (die is n.l. het duurst) Als behorend tot de doelgroep "ouderen" moet ik hier toch even op reageren. Om het lijstje even keurig af te werken: boot - heb ik niet caravan - heb ik niet overzeese vakanties - valt erg mee auto - heb ik niet villa - heb ik niet tweede en derde huizen - heb ik niet tweede vrouw - heb ik niet. Gaarne wat minder generaliseren in het vervolg Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 (...)Je vergeet bij de ouderen: de boot, de caravan, de meer dan lange vakanties ver overzee, de auto's met honderden PK's, de villa's de tweede en derde huizen, en niet te vergeten hun tweede vrouw.... (die is n.l. het duurst) Als behorend tot de doelgroep "ouderen" moet ik hier toch even op reageren. Om het lijstje even keurig af te werken: boot - heb ik niet caravan - heb ik niet overzeese vakanties - valt erg mee auto - heb ik niet villa - heb ik niet tweede en derde huizen - heb ik niet tweede vrouw - heb ik niet. Gaarne wat minder generaliseren in het vervolg Met opgewekte groet, Dat je nog altijd zo opgewekt bent ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Vergeet niet dat voor meer dan 99% van de Nederlanders een interlink/dropveter die ze apart moeten kopen (ook al is hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts