dick jansen Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 (...) Dat je nog altijd zo opgewekt bent ? Beste Scat-Man, Ach, het niet hebben van materi Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 (...)Je vergeet bij de ouderen: de boot, de caravan, de meer dan lange vakanties ver overzee, de auto's met honderden PK's, de villa's de tweede en derde huizen, en niet te vergeten hun tweede vrouw.... (die is n.l. het duurst) Als behorend tot de doelgroep "ouderen" moet ik hier toch even op reageren. Om het lijstje even keurig af te werken: boot - heb ik niet caravan - heb ik niet overzeese vakanties - valt erg mee auto - heb ik niet villa - heb ik niet tweede en derde huizen - heb ik niet tweede vrouw - heb ik niet. Gaarne wat minder generaliseren in het vervolg Met opgewekte groet, Maar jij hebt dan ook 'n high-end set.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 hoeveel mensen hebben niet een lening om een nieuwe auto, terwijl ze er hoogstens 1 uur per dag in zitten. Reken nu even uit hoeveel je thuis naar (Aldi - Blokker) muziek luister. Waarom lenen mensen wel 15.000,- voor een nieuwe auto, en kopen ze de 'hif-fi'- set bij Aldi? Ach het is maar wat je belangrijk vind h Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Vergeet niet dat voor meer dan 99% van de Nederlanders een interlink/dropveter die ze apart moeten kopen (ook al is hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 (...)Maar jij hebt dan ook 'n high-end set.... Nee, ik heb een high-end leven Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 26 september 2005 Author Report Share Posted 26 september 2005 Meestal laten ze dan horen hoe hard een installatie wel niet gaat of hoeveel bass hij wel niet produceerd, zeker met de bassboost aan... Laatst liep ik door correct en ik hoorde een setje over zijn nek gaan en die verkoper zegt ziet hij gaat best wel hard. Nou zeker valt niet tegen... Horen die mensen die vervorming nou niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Vergeet niet dat voor meer dan 99% van de Nederlanders een interlink/dropveter die ze apart moeten kopen (ook al is hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Tussen 1974 en 1979 zit eigenlijk de van den Hultip en MC.... Logisch dat in 1979 er betere elementen waren. Ik heb overigens ook een ADC XLM gehad. Deze was in veel armen (waaronder de TP16 van Thorens) niet te gebruiken. Dat ding had een veel te hoge compliantie. Die XLM zat mi. in de buurt van de 50 cu, tenminste de MkI. Ja, vrij hoog dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Meestal laten ze dan horen hoe hard een installatie wel niet gaat of hoeveel bass hij wel niet produceerd, zeker met de bassboost aan... Laatst liep ik door correct en ik hoorde een setje over zijn nek gaan en die verkoper zegt ziet hij gaat best wel hard. Nou zeker valt niet tegen... Horen die mensen die vervorming nou niet? Tja, die mensen zijn nou eenmaal eerder tevreden. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Ik bedoel, hele volkstammen rijden rond in Astra's, Golfjes, Megane's, 307's enz (om de vergelijking met auto's maar weer eens te maken). Er is opzich natuurlijk niks mis met die auto's, zolang je de lat maar niet te hoog legt, wat weggedrag, prestaties of juist comfort betreft. Want op al die gebieden zijn er betere auto's. Toch zijn de meeste mensen wel tevreden met een middenklasser. Niet iedereen vind het immers belangrijk in wat voor auto hij/zij rijdt. Zo is het met audio ook. Dus ik snap de verontwaardiging t.o.v. mensen met een simpele Aldi-set niet zo eigenlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Dus ik snap de verontwaardiging t.o.v. mensen met een simpele Aldi-set niet zo eigenlijk... De discussie begon met: Opel Kadettjes die in de advertentie worden omschreven als een Spyker C8 en is nu uitgelopen op Sjonnies en Anita's in een Opel Kadett die vinden dat hun automobiel v Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Ach, wat zijn we toch onbegrepen door ZE.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 (...)..door ZE.. ...door HEN... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 (...)..door ZE.. ...door HEN... Met opgewekte groet, Wil jij niet aan de stoelpoten van mijn statement zagen, ja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Gegroet, Ik vind de verhouding met auto's en audio in die zin mank, omdat de factor tussen een Aldi - Gamma set (ca. 50,-) en een beetje 2e hands audio set (ca. 2500,-) een 50 maal is, en de factor tussen een Opel (10.000,-) gewoon en een BMW (50.000,-) slechts een factor 5 is. Verder kun je, als je een BMW koopt van 50.000,- alleen al van de waarde van de achteruitkijkspiegel een betere set kopen dan bij de Aldi . Het is dus volgens mij een extreme vorm van wel veel geld voor een auto, terwijl voor 1 procent van dat bedrag een meer fatsoenlijke hifiset te koop is. En als je het in uren gebruik af rekent, wint de hifiset het vrijwel altijd . Als ik nou erg veel fiets, zou ik ook een wat betere fiets kopen, hoewel het jatgedrag dit tegen spreekt. Ik denk dat de verlengstuk-factor bij de aanschaf van een auto erg meespeelt. Een soort semi-l** incl. uitlaat (oei, wat zal ik veel mensen tegen het verkeerde been schoppen ). Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 (..)Wil jij niet aan de stoelpoten van mijn statement zagen, ja? Sorry, het ontschoot me... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Heel verhaal Bottom line blijft hetzelfde, "De mijne is veel groter en beter dan de jouwe" Enno PS misschien moet ik dat verhaal van die semi-l** uitlaat even laten lezen aan mijn Directeur After Sales, wellicht een ideetje voor een nieuw accessoire Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 om nog even op de auto vergelijking door te gaan duur is ook niet per definitie goed, ik heb zelf voor mijn werk 4 jaar in diverse Mercedes modellen rond getuft en kan met de beste wil van de wereld me niet voorstellen waarom mensen daar hun geld aan uitgeven. Begrijp me niet verkeerd Mercedes is een prima auto met motoren die wel een millioen kilometers kunnen halen, maar dat plastik nephout, lawaaierige carrosserie en een waardeloze wegligging breken zulke auto`s helemaal weer af. Ik heb in veeeeeeeeeeeeeel goedkopere auto`s gereden die lekkerder reden. En zo is het bij hifi volgens mij ook als je een laag budget hebt en je gaat een beetje zoeken dan is daarvoor ook nog wel iets te koop wat mooi kan klinken (zij het op een ander nivo) maar heb je een groot budget dan is het niet zo dat als je de eerste de beste installatie van tienduizenden euro`s koopt dat die dan ook per definitie mooi klinkt Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Ik denk dat de verlengstuk-factor bij de aanschaf van een auto erg meespeelt. Een soort semi-l** incl. uitlaat (oei, wat zal ik veel mensen tegen het verkeerde been schoppen ). Die verlengstuk-factor speelt bij audio net zo hard een rol. Vooral t.o.v. andere audiofielen. Ff de voedingscondensatoren vergelijken (wie heeft er grotere colablikjes), het gewicht (hoe hoger hoe beter), veel bling bling (gouden knopjes, speakers in pianolak enz.), veeeel te dure kabels (hoe duurder hoe beter), exclusieve merken enz, enz... Dat je audio meer gebruikt, geldt denk ik alleen als je audiofiel/muziekliefhebber bent. De meeste mensen zetten nauwelijks uit zichzelf muziek op, hooguit de radio, op 3FM, 539 of Saai Radio o.i.d... Het gebruik van de TV ligt veel hoger denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 (...) Van den Hul had nog geen naalden geslepen en MC bestond nog niet. MicroSeiki moest nog op de markt komen, en van speciale audiokabels had nog niemand gehoord. Dat heeft allemaal na deze tijd plaatsgevonden. Beste Hans, MC is ouder dan MM! En de beste elementen van 1974 werden nog niet genoemd: de SPU- en SL-types van Ortofon en de EMT (ElektroMessTechnik). Dat waren professionele MC elementen, die o.m. bij de Nederlandse Radio Unie werden gebruikt. http://www.ortofon.com/html/profile.asp?body_profile.html (...) Until the second world war, Ortofon's growth was based entirely on the sound film. However, during the war and immediately afterwards, production was re-organized to include record cutting and reproducing equipment. The first Moving Coil cutterhead was produced as early as 1945, and the Moving Coil principle was then further developed to enable production of, first, mono cartridges and, later, also stereo cartridges. (...) Nothing demonstrates more convincingly Ortofon's commitment to be the world's last cartridge manufacturer than the ongoing development of new state-of-the-art models, and Ortofon will continue to refine upon the level of sound quality attainable from analogue recordings. Since 1948 Ortofon has introduced about 100 different moving coil models, and more are to follow. (...) Stanton type 681 EEE bestond nog niet in 1974. De lezers van Luister! en Disk lieten zich toen nog door Jan Kool en Jan de Kruyff type EE met elliptische naald aanpraten. Micro Seiki had twee direct drive draaitafels op de Nederlandse markt: type MR-711 met MA-202L arm, en type MD 700. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Hoi, Het is inderdaad vreemd, mensen verkopen een b.v. versterker en deze klinkt dan waarschijnlijk (volgens hun) beter dan de versterker die ze eigenlijk willen hebben. Inderdaad, doe 'm dan niet weg! Zeg dan inderdaad ik ga upgraden voor iets wat ik beter vind klinken. Zou zelf ook wel een Accuphase voor eind versterker willen hebben, maar dat zegt niet dat ik mijn Luxman niet goed vind! Als je het dan niet met auto's wil vergelijken (rij zelf een citroen vanwege de hydraulische vering) doe hat dan met fietsen. Je kan bij de Lidl een mountain bike kopen voor 150 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 29 september 2005 Author Report Share Posted 29 september 2005 Blijkbaar deed mijn automatische e-mail notificatie het niet... Afijn... Toch wel een hele discussie! Ik vind dat een ieder heel tevreden moet zijn met wat die heeft. Ik moet zeggen dat ik ook altijd heel tevreden ben geweest met Kenwood, Onkyo, Denon, Luxman, AVM, Klipsch, Final, Audio Physic (Spark). Meestal bleken de nieuwe speakers de oorzaak te zijn van nieuwe versterkers, omdat de combi in mijn ogen toch niet het beste bleek te zijn. Nu ben ik blij met mijn Accuphase E-211 en AudioPhysic Tempo 3i. Hiervoor had ik een Accuphase DP-55 cd speler, maar die heb ik verkocht om een nieuwe Yamaha CDR-HD1300 DSC te kopen. Dit omdat ik graag mijn muziek collectie cdr's wou uitbreiden met losse hits... En in de Duitse test kwam deze door DSC gemodificeerde Yamaha wat betreft HardDisk weergave erg dicht bij de toppers van de vorige eeuw... En ja de DSC klonk inderdaad goed, maar de Accuphase bleek toch uitermate muzikaal en had een breder stereobeeld en het geheel kwam toch losser van de speakers... De Yamaha lijkt daarentegen peciezer en heeft door zijn nieuwere converter nog meer potentie... Ik had dus 2 opties: verder modificeren of zoeken naar een nog betere speler. Dus vandaar dat ik al die "loze" advertenties tegenkwam... En laten we eerlijk wezen: iemand die een Accuphase zoekt koopt geen Denon (grote kans dat die zelf net verkocht heeft). En iemand die een Denon S serie zoekt koopt geen samsung. En iemand die een Samsung zoekt koopt geen Aldi... Of deze: klinkt als een buizen... Iemand die een buizen zoekt koopt echt wel een buizen en vice versa! Op zich denk ik dat de vergelijking met auto wel kan, maar niet Aldi vs de top... Ik heb toevallig ook een zwaar gemodificeerde Opel Astra en die is kwa snelheid nog wat sneller dan zo'n Mitsubishi EVO V of Porsche Carrera 4, maar dat wil niet zeggen dat deze ook beter is dan de EVO V. Want als we naar zake afwerking, leeftijd, wegligging, comfort en tractie kijken is het allemaal een stuk minder gesteld. Bovendien is de modificatie duurder dan gebruikte basis auto... Maar dat mag de pret niet drukken: hij is gebouwd voor snelheid, niet meer, niet minder! Dus iemand die een Audi S8 zoekt koopt geen Hyundai Sonata... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Worden jullie nou ook niet gek van die vele 2e hands aanbiedingen, waarbij mensen een waslijst aan merken toevoegen zodat hun advertentie ook maar gelezen wordt? Nog vervelender is als mensen erbij zetten: "dit apparaat merk x speelt een merk y of z helamaal zoek" of: "klinkt net zo goed als merk y". Meestal wordt er dan gerefereerd naar duurdere merken. Zo kom ik regelmatig advertenties tegen van (meestal hele oude) Marantz of Denon apparatuur, waarbij dan de verwijzing wordt gemaakt naar Accuphase, Krell of ML. Ik heb niks tegen Marantz of Denon, maar als ik dat zoek (en waarom niet) zoek ik toch wel op Marantz of Denon... Wat vinden jullie? Gegroet, Gespot op Marktplaats: een high-end set MB Quart 450 luidsprekers Technics Sbx5 speakers 120 Wat per stuk High-End Bass Reflex Sony High-end speakers en active subwoofer Dus tsja, wat is high end....... Maar er wordt nog meer gedaan hoor, om de boel op te hemelen: "tientallen mensen hebben gebeld, en er is enorm veel geboden." Welnu, als ik alleen 'Tannoy Dual Concentric 12 inch in nieuwstaat' op Marktplaats aanbiedt, loopt mijn computer vast van de mailtjes, staat mijn antwoordapparaat vol, en wordt er tot in de hemel geboden door mensen die maar wat doen . Daar erger ik mij wel eens aan. IK ben een serieuze koper, want ik maak een afspraak, en geef mijn tel. nr. en naam, en die anderen veelal niet. Als je een andere serieuze afspraak hebt, bel je mij maar als hij geweest is. Geen *u*smoezen graag. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 29 september 2005 Author Report Share Posted 29 september 2005 Gespot op Marktplaats: Ik heb kostelijk gelachen! En die biedingen moet je niks van aantrekken, want de helf is door hun zelf geplaatst en de andere helft kan wel bieden, maar eerst boter bij de vis! Laatst zag ik iets wat ik wou hebben en het laatste bod was 150,00 euro. Ik heb toen gemaild dat ik het voor 120,00 euro wou hebben. Ik kreeg toen een reactie terug dat het bod al op 150,00 euro stond. Dus ik heb teruggemaild dat ik het zaakje dan snel kwam afhalen en niet afhankelijk ben van allerlei andere biedingen en dat het aanbod van mij nog tot vandaag geldig was. Toen kreeg ik een dag later een mail dat ik het kon komen halen voor 120,00 euro, ik heb toen voor de eer bedankt! Blijkbaar had hij of die man voor 150,00 euro nog gemaild en geen respons gekregen of hij had zelf het bod geplaatst... Maar ja had die maar sneller moeten reageren... Overigens stond de advertente nog lang op internet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 29 september 2005 Author Report Share Posted 29 september 2005 Welnu, als ik alleen 'Tannoy Dual Concentric 12 inch in nieuwstaat' op Marktplaats aanbiedt, loopt mijn computer vast van de mailtjes, staat mijn antwoordapparaat vol, en wordt er tot in de hemel geboden door mensen die maar wat doen . Even voor de duidelijkheid: biedt u ze aan of wou u ze destijds kopen? Ik neem aan het eerste, maar misschien heb ik verkeerd gelezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Welnu, als ik alleen 'Tannoy Dual Concentric 12 inch in nieuwstaat' op Marktplaats aanbiedt, loopt mijn computer vast van de mailtjes, staat mijn antwoordapparaat vol, en wordt er tot in de hemel geboden door mensen die maar wat doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts