Ronald61 Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Ik heb net mijn Linn Majik versterker, Linn Mimik cd speler en Linn Keilidh luidprekers verkocht. Fantastisch geluid, dus ik wil graag iets wat het minstens evenaart. Ik heb mij oog laten vallen op NAD L70 DVD/receiver samen met Dali Concept 8 luidsprekers. Deze week ga ik luisteren. Ik kan deze set kopen voor zo'n 1200 Euro (de dali's zijn demo luidsprekers). Ik zou het erg waarderen als ik wat op weg geholpen wordt in een verstandige keuze. Wie kan mij wat tips geven. Eisen: Receiver met ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 2e hands Linn Classik Movie? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31225.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Ik heb net mijn Linn Majik versterker, Linn Mimik cd speler en Linn Keilidh luidprekers verkocht.Fantastisch geluid, dus ik wil graag iets wat het minstens evenaart. Ik heb mij oog laten vallen op NAD L70 DVD/receiver samen met Dali Concept 8 luidsprekers. Deze week ga ik luisteren. Ik kan deze set kopen voor zo'n 1200 Euro (de dali's zijn demo luidsprekers). Ik zou het erg waarderen als ik wat op weg geholpen wordt in een verstandige keuze. Wie kan mij wat tips geven. Eisen: Receiver met ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Ik heb net mijn Linn Majik versterker, Linn Mimik cd speler en Linn Keilidh luidprekers verkocht.Fantastisch geluid, dus ik wil graag iets wat het minstens evenaart. Ik heb mij oog laten vallen op NAD L70 DVD/receiver samen met Dali Concept 8 luidsprekers. Deze week ga ik luisteren. Ik kan deze set kopen voor zo'n 1200 Euro (de dali's zijn demo luidsprekers). Ik zou het erg waarderen als ik wat op weg geholpen wordt in een verstandige keuze. Wie kan mij wat tips geven. Eisen: Receiver met ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 Ik heb net mijn Linn Majik versterker, Linn Mimik cd speler en Linn Keilidh luidprekers verkocht.Fantastisch geluid, dus ik wil graag iets wat het minstens evenaart. Ik zou het erg waarderen als ik wat op weg geholpen wordt in een verstandige keuze. Ron Je oude set snel terug kopen misschien? Sorry, maar ook ik snap niet dat je dat apparaat verkocht hebt Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Ik zou het erg waarderen als ik wat op weg geholpen wordt in een verstandige keuze. Wie kan mij wat tips geven. Oei Ronald, een Linn set verkopen en dan verwachten dat je met NAD L70 en Dali Concept 8 de kwaliteit evenaart. Met een NAD Silverline en Dali Euphonia MS 4/5 zou dat wel kunnen maar ja.... dat is niet je budget. Hou me ten goede Dali is een prima merk ( ik heb zelf Dali Evidence en ik denk na over een 2e hands LS stel Dali 350) maar tegen een Linn wordt het qua prijs/kwaliteit verhouding lastig. Ga bij je selectie andersom te werk: Vraag je zelf af: 1. Hoeveel % van mijn tijd luister ik stereo, hoeveel % surround. Heb ik dan perse een surround receiver nodig. (of volstaat toch misschien een stereoreceiver ?) 2. Als je keuze surround is: Wil ik mijn kamer vol hebben staan met luidsprekers? Tegenwoordig is 6.1 wel het minimum maar 9.1- 8.1 of 7.1 in een receiver is ook heel gewoon, maar heb je ruimte voor al die kanalen? Of is 5.1 of zelfs 5.0 ook genoeg? 3. Heb ik voldoende aan PCM en DSD codering met Dolby Pro-logic en DTS of moet dat ook nog Neo : 6 en alle andere formaten herbergen? 4. Laat alle andere features zoals 4 mogelijke concerthallen, 5 jazzclub nabootsingen, 3 cathedralenkarakteristieken gewoon weg. Die gebruik je toch niet en daar wordt het alleen maar duurder van. 5. Kijk als je dit voor jezelf bepaald hebt eens bij een hifi-zaak. Die hebben vaak tweede hands tegen een goede prijs, geven advies en garantie. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Wat komt er nu allemaal nieuw op de markt en wat hebben we nodig om te genieten van muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Meridian. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts