robx Posted 25 september 2005 Report Share Posted 25 september 2005 omdat zowel Van Medevoort als Musifoon op zich laten wachten met aanbieden van de modificatie van een Marantz SA11-S1 heb ik zelf de eerste stappen gezet vier dagen terug: - met loodbituum verzwaren van kast (deksel, loopwerk en wat oppervlakten van wanden) - alle behalve de kleinste condensatoren een stukkie loodbituum erop - klein stripje rainbow foil op alle condensatoren - alle zekeringen (5 in deze speler) vervangen door AHP's Ik heb nog geen verdere versteviging onderkant, of bijvoorbeeld zakjes zand in de kast toegepast. De speler is na deze kleine ingrepen voor het eerst op een niveau dat ik denk 'als het zo blijft is het ook prima'. Een stuk beter dan standaard: veel meer verschil tussen verschillende opnamen, toegenomen diepte, betrokkenheid, inzicht in opbouw van de opname en akoestiek. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 omdat zowel Van Medevoort als Musifoon op zich laten wachten met aanbieden van de modificatie van een Marantz SA11-S1 heb ik zelf de eerste stappen gezet vier dagen terug: - met loodbituum verzwaren van kast (deksel, loopwerk en wat oppervlakten van wanden) - alle behalve de kleinste condensatoren een stukkie loodbituum erop - klein stripje rainbow foil op alle condensatoren - alle zekeringen (5 in deze speler) vervangen door AHP's Ik heb nog geen verdere versteviging onderkant, of bijvoorbeeld zakjes zand in de kast toegepast. De speler is na deze kleine ingrepen voor het eerst op een niveau dat ik denk 'als het zo blijft is het ook prima'. Een stuk beter dan standaard: veel meer verschil tussen verschillende opnamen, toegenomen diepte, betrokkenheid, inzicht in opbouw van de opname en akoestiek. groet Netkabeltje vervangen en je bent eigenlijk klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 klein stripje rainbow foil op alle condensatoren Leuke ervaring! Wat doet dat rainbow? Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 Wat doet dat rainbow? Meer kleur geven aan een opname Niet dollen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 26 september 2005 Report Share Posted 26 september 2005 die Rainbow foil is auto suggestie als je erin geloofd werkt het echt. Als je er niet in geloofd werkt het niet. ik zie de bui alweer hangen maar ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen beleving als je vind dat het werkt ,prima dan kan je nog meer van je set genieten dan daarvoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 september 2005 Author Report Share Posted 27 september 2005 naaaaa ik stoor me niet aan commentaar op de voodoo hoor. het is net wat ik lees: als dit mijn autosuggestie op gang brengt en ik het daardoor waardeer dan werkt het toch maar mooi! ik kan niet zeggen wat in de CD speler afzonderlijk doet, want bovenstaande dingetjes heb ik tegelijk gedaan. ik kan wel zeggen wat op een CD'tje voor mij doet (voorzichtig formuleren ....) : het is een beetje of je oren opengaan. van luisteren naar beleven. alsof de muziek meer uit de luidsprekers komt, en je er meer bij bent. zoiets. horen zal wel subjectief zijn, maar deze wijzigingen (samen) hebben bij mij bereikt dat ik eerst dacht: dat ding moet nodig aangepakt worden, en nu denk: zo is het wel heel aangenaam. en dat is geen wennen (het effect trad meteen op en zijn zat dingen geweest in het verleden waar ik echt niet aan kon wennen zoals bepaalde voorversterkers, bekabeling, een tuner). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 horen zal wel subjectief zijn, maar deze wijzigingen (samen) hebben bij mij bereikt dat ik eerst dacht: dat ding moet nodig aangepakt worden, en nu denk: zo is het wel heel aangenaam. en dat is geen wennen (het effect trad meteen op en zijn zat dingen geweest in het verleden waar ik echt niet aan kon wennen zoals bepaalde voorversterkers, bekabeling, een tuner). groet "men" beweert dat luisteren/horen ook erg van je steming afhangt, als je je nu door die folie je in een betere stemming voelt, dan werkt het toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 die Rainbow foil is auto suggestie als je erin gelooft werkt het echt.Als je er niet in gelooft werkt het niet M.i. is het geen kwestie van geloof, maar laten we niet van het topic afdwalen. De foil kan gratis uitgeprobeerd worden. Ik kan alleen maar adviseren je er niet bij voorbaat voor af te sluiten. In ieder geval heeft ROBX (en vele anderen) er veel luisterplezier van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 september 2005 Author Report Share Posted 27 september 2005 ja mijn stemming was in ieder prima toen ik zaterdagavond een paar uurtjes luisterde. helemaal happy werd ik ervan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Kan iemand het boeien als iemand geld uitgeeft aan iets dat werkt voor hem? Ik geloof niet in homeopathie maar als andere dat willen proberen vindt ik dat best. Uiteindelijk kan ik ook verkeerd zitten. Zo nu weer even verder cd'tjes groen kleuren............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 QUOTE (Scat-Man @ 26 Sep 2005, 21:09:07) QUOTE (Ome Henk @ 26 Sep 2005, 20:28:59) QUOTE (hoegaarden @ 26 Sep 2005, 20:08:00) Wat doet dat rainbow? Meer kleur geven aan een opname Niet dollen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ook niet sollen!!! Ik vind het wel goed gevonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Ik heb de folie nog steeds niet geprobeerd....... Eerst even iets analoogs proberen, dan de AHP's en dan de folie....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 De loodbitumen geeft het meeste effect, mechanische trillingen in een CD speler werken in op diverse componenten en doet met name de klok jitter toenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 september 2005 Author Report Share Posted 28 september 2005 dat herinnert me eraan dat ik vergeten ben het kristal in te kitten nog even onder de motorkap dus groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 oktober 2005 Author Report Share Posted 12 oktober 2005 jippie kreeg vandaag het bericht dat Van Medevoort de modificatie van de SA11-S1 nu kan uitvoeren. Dus eind october gaat het naar Maarsen. Het resultaat laat ik wel weten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Ik heb nog geen verdere versteviging onderkant, of bijvoorbeeld zakjes zand in de kast toegepast. Een simpele mogelijkheid, schroef de poten er af en schroef de kast vast op een dikke houten plank of direct op de rekplank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 oktober 2005 Author Report Share Posted 13 oktober 2005 ja veel ingewikkelde wil ik het niet maken. stuk mdf eronder schroeven eerst maar (met wat sleuven tot de halve diepte erin gezaagd in diverse richtingen om het trillingen op hun weg door het materiaal nog wat dwars te zitten). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts