Jump to content

Magnepan

Ruben
 Share

Recommended Posts

Bij wie zou ik...., het liefst in de regio Amsterdam, eens naar een setje Magnepans mogen luisteren?

Ik ben geloof ik een beetje uitgekeken op mijn B&W 803 MKII's en ben heel nieuwsgierig naar Magnepan.

Ik vind electrostaten heel mooi klinken maar te duur en te kwetsbaar. Ik hoor betere verhalen over de Maggies wat kosten betreft.

Mocht ik het geluid wat vinden en ooit magnetostaten willen kopen dan zou ik dat tweedehands willen doen. Ik vind het daarom niet eerlijk (of zoiets) om dan bij een dealer te gaan luisteren.

Je kunt me een persoonlijk bericht sturen (om het forum wat te ontlasten).

Groet,

Ruben

Ik vind electrostaten heel mooi klinken maar te duur en te kwetsbaar.

Te duur, wat is te duur? Kwetsbaar zijn ze zeker, ik heb de folie van mijn final's al twee keer vervangen. De fabriek geeft overigs een top service!! Tja je moet er wel heerrijden.

Het zijn niet de meest makkelijke speakers qua onderhoud en dan heb ik het nog niet over de aansturing. Niet elke versterker trekt dit.

Maar het geluid is superrrrrrrrrrr

B)

Er zijn electrostaten die maar bijzonder weinig onderhoud nodig hebben, bijvoorbeeld Quad en Acoustat. Een magnepan is ook niet altijd vrij van onderhoud.

Wat betreft de kosten van een nieuwe maggie of een esl slaat deze flink door in het voordeel van de maggie.

Ik heb de Magnepan MG 1.4 hier staan. Deze Magnepan heeft helaas geen quasi ribbon tweeter waardoor hij in het hoog niet echt gedetaileerd is. Bas en midden is wel zeer goed, alleen het hoog blijft dus een beetje achter. Maar dat maakt het ook wel weer een warme luidspreker waar je heerlijk muziek op kan luisteren.

Natuurlijk geef ik graag een demonstratie van deze luidsprekers, maar Assen is wel een beetje ver weg van Amsterdam.

Let er wel op dat Magnepans aardig veel vermogen vragen op een lekker volume. Voor mijn middelgrote Magnepans heb ik bijvoorbeeld een versterker nodig die 200 watt aan 4 ohm kan leveren.