Jump to content

NBS/Siltech/Monster/vdHul

hoegaarden
 Share

Recommended Posts

Nu de vdHul is verdwenen heb ik het volgende slachtoffer gevonden. Ik ga morgen een NBS Dragon/fly als interlink proberen.

De Siltech en Monster liggen als reserve.

Heeft iemand ervaring met de NBS.

:blink:

ps Joopus, volgens mij heb jij zo'n kabel gehad?

Rob

Nu de vdHul is verdwenen heb ik het volgende slachtoffer gevonden. Ik ga morgen een NBS Dragon/fly als interlink proberen.

Rob

Is dit een poging tot een serieuze conversatie? :huh:

Rob

Leuke recensie, goed kort en bondig geschreven.

Lekker veel info, ik ga ook maar eens van die kabels proberen,

je hebt me nieuwsgierig gemaakt.

Ik hoop dat we meer van dit soort recensies krijgen , ga zo door :unsure:

Ik hoop dat we meer van dit soort recensies krijgen , ga zo door

Volgens mij weet je dat nooit, ik heb ze nu naast elkaar aangesloten. Op de fixed en vaste uitggang en kan en directe A B vergelijking maken.

De vdHul is fluweel en heeft nu ook de attack en de geknepenheid is verdwenen, het laag was wollig maar klinkt nu strakker en minder prominent. De Monster legt veel meer nadruk op het laag en wat donkerder in geluid maar klinkt enorm vloeiend alsof de muziek uit de speakers stroomt.

Het is een vervolg op de vdHul Jubilee topic!

:cool2:

Rob

Ik hoop dat we meer van dit soort recensies krijgen , ga zo door :unsure:

zeg pieje rel :D hij heeft gewoon een keer verkeerd gekeken. :D

als dat het alleen maar is. :D

De eerste indrukken van de Dragon/Fly zijn een enorme toename van het laag, ze zijn inderdaad analytisch en laten meer details horen dan de Siltech en de vdHul. Ten opzichte van vdHul is dit koud aangesloten al een openbaring.

Rob..

:D

ps. Joopus bedankt voor je bericht

De eerste indrukken van de Dragon/Fly zijn een enorme toename van het laag, ze zijn inderdaad analytisch en laten meer details horen dan de Siltech en de vdHul.

Grappig, dat idee had ik dus ook :)

De eerste indrukken van de Dragon/Fly zijn een enorme toename van het laag, ze zijn inderdaad analytisch en laten meer details horen dan de Siltech en de vdHul. Ten opzichte van vdHul is dit koud aangesloten al een openbaring.

Rob..

ps. Joopus bedankt voor je bericht

is een mooi koperen kabel. :D

graag gedaan hoegaarden. :rolleyes:

Hoera Hoera!!!!!

De NBS klinkt na een paar uur werkelijk fantastisch! Het kan alleen maar beter worden dus. Deze kabel verslaat mijn duurdere SQ80 qua beleving.

Ik ben nu erg benieuwd naar de hogere lijn van NBS.

:lol::lol::lol:

de nbs moet al gelijk goed klinken, en niet na een paar uur. :D

en wa kost zo'n kabeltje als ik zo vrij mag zijn ??

de m1000i is 249 per meter

De NBS 60 he ;):D

Hier bevalt ie uitstekend, laat echt alles horen inderdaad en dat is precies wat ik waardeer :)

De NBS 60 he 

Hier bevalt ie uitstekend, laat echt alles horen inderdaad en dat is precies wat ik waardeer

Nu de NBS er tussen uit mis het enorme podium ervan. Wellicht ga ik nog eens voor een duurdere NBS kabel. de NBS Dragon/Fly kost 280 euro nieuw. De eerst volgende NBS 500. Zucht!!

Heb nu een Ecosse Maestro MA2 op proef, zit er net een uurtje tussen slist gelukkig niet, ervaring volgt.

groet

ik ben erg benieuwd

Nou de eerste indrukken beloven een toppertje, nu wordt ik wel voorzichtig want met de NBS dacht ik ook al de ware te hebben.

In vergelijk met de NBS is de eerste indruk wat minder prominent. De NBS trekt een groot podium naar voren en dat maakt een enorme indruk. Toen ik de eerste noten van Eccose Maestro MA2 hoorde was er niets wat me direct opviel anders dan dat deze kabel niet slist zoals de NBS.

Later op de avond toch wat serieuzer gaan luisteren en het goede nieuws is dat bepaalde cd's die ik gebruik om te luisteren nu niet even snel gebruikt werden maar dat ik de ene na de ander cd compleet afluisterde en het plotseling erg laat was geworden. De tijd was voorbij gevlogen.

De kabel heeft enorm veel ritme en laat details horen die ik wel kende maar nooit opvielen. De CD the Paul Simon collection heeft allerlei geluidjes die nu opvielen. Het geluid zit aan de warme kant maar dan meer een romantisch tintje in plaats van echt donker te worden. Het laag is strak en vol details.

Tot op heden niets anders dan tevredenheid.