M Pekel Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 En ik verwacht een "drager" met HD beeld en meerkanaals geluidsweergave van minimaal SACD/DVD Audio kwaliteit als opvolger van de DVD. Maar dat zal een zeer hoge opslag moeten hebben, zoals die Blue Disc. Nu is de DVD daar gewoon te klein voor, vandaar het gecomprimeerde geluid... Een DVD is er helemaal niet te klein voor maar de ruimte op de meeste DVD`s wordt opgeslokt door reclame voor nieuwe films en extra`s zouden ze dat weglaten dan kon er een veel beter audiotrack bij. Maar ja zo werkt het natuurlijk niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 En ik verwacht een "drager" met HD beeld en meerkanaals geluidsweergave van minimaal SACD/DVD Audio kwaliteit als opvolger van de DVD. Maar dat zal een zeer hoge opslag moeten hebben, zoals die Blue Disc. Nu is de DVD daar gewoon te klein voor, vandaar het gecomprimeerde geluid... Een DVD is er helemaal niet te klein voor maar de ruimte op de meeste DVD`s wordt opgeslokt door reclame voor nieuwe films en extra`s zouden ze dat weglaten dan kon er een veel beter audiotrack bij. Maar ja zo werkt het natuurlijk niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfons.G Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Hallo , En wat te denken van de cover omslag dan die moet je bekijken met een vergrootglas. En je heb heele mooie covers hoor zou ze niet willen missen ,sommige met een verborgen betekenis. het oog wil ook wat. Alfons Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Hallo ,En wat te denken van de cover omslag dan die moet je bekijken met een vergrootglas. En je heb heele mooie covers hoor zou ze niet willen missen ,sommige met een verborgen betekenis. het oog wil ook wat. Alfons inderdaad...... vind het bij de meeste cd's al niks....... ik ben erg gevoelig voor mooie verpakkingen............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Misschien dat je dan ook kan downloaden in "orange boek" / PCM formaat. Zodat je niet gecomprimeerde bestanden legaal kan downloaden en vervolgens kan branden op een goede CDR... Waarom in godsnaam branden? Onbetrouwbaar en duur! Downloaden en afspelen van de harddisk. Alleen dan zonder pc er omheen! Groeten Simon Ehm ja ... Menigeen heeft nog vinyl van 40 - 50 jaar her en dat klinkt nog best. Ben benieuwd welke HD van nu er over 50 jaar nog heel is en of er dan nog wel iets is waarmee ie is af te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 En ik verwacht een "drager" met HD beeld en meerkanaals geluidsweergave van minimaal SACD/DVD Audio kwaliteit als opvolger van de DVD. Maar dat zal een zeer hoge opslag moeten hebben, zoals die Blue Disc. Nu is de DVD daar gewoon te klein voor, vandaar het gecomprimeerde geluid... Een DVD is er helemaal niet te klein voor maar de ruimte op de meeste DVD`s wordt opgeslokt door reclame voor nieuwe films en extra`s zouden ze dat weglaten dan kon er een veel beter audiotrack bij. Maar ja zo werkt het natuurlijk niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Misschien dat je dan ook kan downloaden in "orange boek" / PCM formaat. Zodat je niet gecomprimeerde bestanden legaal kan downloaden en vervolgens kan branden op een goede CDR... Waarom in godsnaam branden? Onbetrouwbaar en duur! Downloaden en afspelen van de harddisk. Alleen dan zonder pc er omheen! Groeten Simon Ehm ja ... Menigeen heeft nog vinyl van 40 - 50 jaar her en dat klinkt nog best. Ben benieuwd welke HD van nu er over 50 jaar nog heel is en of er dan nog wel iets is waarmee ie is af te spelen. Het echte punt ontgaat je. Een hardisk is te kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedBeard Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Ik geloof er niks van dat dit wat wordt. De hele zooi downloaden en op je iPod zetten is toch veel makkelijker. Ik denk dat het zelfs voor de mp3 generatie niet interessant is ten opzichte van iTunes en de iPod. Ik heb er zelf ook een. Erg handig op vakantie en als jukebox. En als ik lekker wil genieten dan zet ik een cd, sacd of een DVD-A op. Allemaal prima. Ik zou niet weten wat ik met een groovy moet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 1 oktober 2005 Report Share Posted 1 oktober 2005 Heb ik: de Yamaha CDR-HD1300 DSC (=Diestertich String Concepts uitvoering, misschien wel de enige in het land) Staat nu bij W&W Audio... Voor mensen die de best mogelijke kwaliteit willen en geen gerommel met computers of MP3, maar wel het gemak van een HardDisk is dit een super apparaat in het nivo van de betere Marantzen... CD er in doen, wegschrijven naar de HD en afspelen maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Ondanks alle nieuwe ontwikkelingen zal de CD het nog een jaar of 20 volhouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Ondanks alle nieuwe ontwikkelingen zal de CD het nog een jaar of 20 volhouden. En de grammofoonplaat hoe lang geef je die nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 oktober 2005 Report Share Posted 2 oktober 2005 Ik denk wel dat de CD gaat verdwijnen. Veel jongeren luisteren nu al uitsluitend via MP3 spelers en hebben al hun muziek op een pc of mp3 speler staan. Zij gebruiken al geen CD's meer. Deze jongeren zijn de consumenten van de toekomst. Daarbij is de opkomst van de itunes store's niet te stoppen, reken er dus maar op dat met de tijd CD verdwijnt... Jongeren luisteren uitsluitend naar MP3 omdat het voor hen gratis is. MP3's zijn makkelijk te vinden op het internet en het feit dat het ze niets kost is veel belangrijker dan het beetje kwaliteitsverlies wat ze hebben. Als iedereen zou moeten betalen voor MP3 gebruik wordt de populariteit snel minder. De betaalsites voor MP3 mogen in korte tijd dan wel snel gegroeit zijn, maar de totale omzet van al deze sites (inclusief het iPod gebeuren) is bij lange na nog niet een tiende van de omzet die er in de cd-industrie gemaakt wordt. Dat dit nu ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiofreaky Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Hallo wat ik jammer vind is dat Minidisck nooit is doorgebrken bij t grote publiek. je kan er digtaal mee opnemen en ze zitten veilig in een hoesje. en een stuk kleiner met de zelfde opslag ruimte. Ik vind m fijner en je kast staat ook niet zo vol met die grotere doosjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Hallo wat ik jammer vind is dat Minidisck nooit is doorgebrken bij t grote publiek.je kan er digtaal mee opnemen en ze zitten veilig in een hoesje. en een stuk kleiner met de zelfde opslag ruimte. Ik vind m fijner en je kast staat ook niet zo vol met die grotere doosjes. ook minidisc is gecomprimeerd als ik mij niet vergis.... het is idd wel mijn favoriete portable media...... niks geen geupload van een ipod en dan onderweg nog moeten zoeken wat je wilt horen.... via allerlei iritante menu's gewoon even rommelen in mijn bakje md's en hoppatee...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiofreaky Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Daarom ook Bees. Mp3 is meetal niet erg zuiver. (heb merdere cd spelers getest) en idd je zoekt je tussen die honderd nr helemaal wezenloos naar dat ene nr. Voor mij is md idd de beste media. Snel makkelijk en je kunt het overal gebruiken zonder weer die grote cd schijven mee te nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 3 oktober 2005 Report Share Posted 3 oktober 2005 Ondanks alle nieuwe ontwikkelingen zal de CD het nog een jaar of 20 volhouden. En de grammofoonplaat hoe lang geef je die nog? Langer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 4 oktober 2005 Report Share Posted 4 oktober 2005 Hallo wat ik jammer vind is dat Minidisck nooit is doorgebrken bij t grote publiek.je kan er digtaal mee opnemen en ze zitten veilig in een hoesje. en een stuk kleiner met de zelfde opslag ruimte. Ik vind m fijner en je kast staat ook niet zo vol met die grotere doosjes. ook minidisc is gecomprimeerd als ik mij niet vergis.... het is idd wel mijn favoriete portable media...... niks geen geupload van een ipod en dan onderweg nog moeten zoeken wat je wilt horen.... via allerlei iritante menu's gewoon even rommelen in mijn bakje md's en hoppatee...... Altijd MD gebruikt, maar toen MP3 beschikbaar werd voor in de auto, en toen we een andere auto gingen kopen (Citroen XM), meteen vervangen door een MP3 radio. Heerlijk: 1 tot 2 cd's in de auto en al je mooie nummers bij de hand. In de auto hoor ik toch geen kwaliteitsverschil. Thuis overigens wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Beste mede forumers Even terug naar het begin van het onderwerp...... Ik vond het te vermoeiend om de hele treath te lezen Einde van de CD? Was het maar zo, dan kwam al het nieuwe cq populaire werk weer gelijk op vinly uit! Gelukkig gaat het met dat "gedoodverfde" medium weer de goede kant op. Muziekale groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
DCS Posted 7 oktober 2005 Report Share Posted 7 oktober 2005 Was het maar zo, dan kwam al het nieuwe cq populaire werkweer gelijk op vinly uit! Gelukkig gaat het met dat "gedoodverfde" medium weer de goede kant op. Is ook niet echt een goedkoop medium.... Kost zeker net zoveel als een Audiofiele cd en al net zo slecht verkrijgbaar. Bovendien naast de geliefde warmte toch ook de bekende beperkingen. Ik vind het juist opvallend dat heel veel mensen toch weer teruggrijpen naar de verguiste CD en dat zelfs de beloofde SACD en DVD-A spelers toch weer worden ingeruild voor echte top CD spelers van de laatste generatie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 oktober 2005 Report Share Posted 8 oktober 2005 Ja DCS die beweging zie ik ook, maar ik ga me er eerlijk gezegt niet zo druk overmaken. Of het nu CD, LP,SACD of DVD-A is. Ik kan ze gelukkig allevier, fatsoenlijk afspelen. Vinly beleefd als een van de weinige media, al een tijd een behoorlijke opleving. En dat zie ik gewoon bij de platenzaak om de hoek. En de prijs van 2e hands LP's Audiofiele persingen zijn inderdaad vaak 2x zo duur als de SACD.... Zal met de beperkte oplage te maken hebben. Want ondanks de opleving in vinly, is de omzet daarin natuurlijk peanuts vergeleken met de omzet van CD's.... Verder heeft de platenzaak waar ik kom ook veel betaalbare LP's van 12...18 euro en natuurlijk veel 2e hands. We zien wel, de ene keer koop ik een CD de andere keer een LP of SACD... Vriendelijk groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts